Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 14
Lähetä aihe Tulosta
Copaxonen käyttäjien kokemuksia II (Luettu 170580 kertaa)
sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Sukupuoli: female
Re: Copaxonen kätttäjien kokemuksia II
Vastaus #75 - 31.03.2011 - 19:32:28

Mä olen alkanut epäillä Copan ja jatkuvien flunssien yhteyttä. Rebifin aikana en sairastanu (3-vuoden aikana) kuin yhden flunssan. Se on vähän se. Nyt copan aloituksen jälkeen ollut kaksi keuhkoputkentulehdusta, yksi keuhkokuume, kaksi poskiontelitulehdusta ja piikittänyt hiukan vajaan vuoden? Mistä se kertoo?

Nyt myös huomasin sairastaessani, ja totaalisesti sängyn pohjalla maatessani, kun unohdin reilun viikon ajan pistää piikin. Ei ollut enää lonkkien jäykkyyttä. Olin ensin ihmeissäni, sitten tajusin että en ollut muistanut kuumehoureissani pistellä ollenkaan. Tästä täytyy puhua neurolle toukokuussa kun on kontrolliaika. Mietityttää...
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Heda
YaBB Newbies
*
Poissa

Helsinki
Vastaus #76 - 31.03.2011 - 20:13:44

sasaliini. kirjoitti on 31.03.2011 - 19:32:28:
Mä olen alkanut epäillä Copan ja jatkuvien flunssien yhteyttä. Rebifin aikana en sairastanu (3-vuoden aikana) kuin yhden flunssan. Se on vähän se. Nyt copan aloituksen jälkeen ollut kaksi keuhkoputkentulehdusta, yksi keuhkokuume, kaksi poskiontelitulehdusta ja piikittänyt hiukan vajaan vuoden

No voihan hitsi  Täh

Mulla tuli nyt 4 vuotta täyteen copa-pistelyä ja mä oon taas pistänyt merkille, että pahempia flunssia tms. ei ole ollut koko pistelyn aikana (KOP KOP KOP). Pientä kuumeilua tai nuhaa kyllä, mutta noin pahoja kuin sulla ei.

On tää niin ihmeellistä näiden lääkkeiden kanssa, miten soveltuvat kenellekin. Muistan katsoneeni yhden ohjelman verenmyrkytyksestä, jossa lääkäri sanoi, etteivät lääkärit tiedä miksi toisille myrkytys tulee ja toisille ei.

Hoppas, että "kulkutaudit" jättävät sut rauhaan  Pusu
Siirry sivun alkuun

* Diagnoosi on seitsemän vuotta vanha
* Lääkityksenä copaxone alkaen 03/07 -, lyhyt Rebif-kokeilu v. 2004
* Töissä
* Apuvälineenä polvituki

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #77 - 31.03.2011 - 20:24:54

Mä olin Rebifin aikana työpaikalla se, joka aina viimesenä seiso pystyssä. Yksi kerrallaan työkavereista lössähti pedin omaksi, ja mä puursin töissä. Olin itseasiassa siitä kuuluisa, että olen talon "sairain" mutta silti "tervein". Poissaoloissa loistin häntäpäässä. Hyvin pian Copaan vaihdettuani alkoi sitten sairastaminen, eikä edes mitää kevyitä Täytyy kans koputtaa puuta (kop kop kop), sillä mäsä ei ole riehaantunut. No, kaksi pahista ollut copan aikana, mkikä on kyl vähän enemmän ku Rebifin aikana. Rebif taas ei sopinut muuten rankkojen sivareitten takia (rytmärit, horkat jne..)

Onneksi Heda sulla sujuu.  Pusu

Hih, mitä kirjoitusvirheitä...mutta en poistakaan niitä, antaa olla.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Vastaus #78 - 05.04.2011 - 18:29:20

Minä en huomannut flunssaisuuden lisääntyneen missään vaiheessa sinä aikana, kun käytin Copaxonea. Tosin ehdinkin pistellä sitä vain hiukan yli seitsemän kuukautta.

Copaxonen ongelmia olivat sen läpi tulleet elämäni kaksi pahinta relapsia, ja lähes jatkuva kurja olo. Olen jo ehtinyt miettiä, olisiko Copaxone peräti voimistanut oireitani. Muistaakseni ainakin Sofiia on kirjoittanut, että joillakin RR-muotoa sairastavilla ABCR-lääkkeet aiheuttavat pahimmillaan jopa oireiden lisääntymistä. Mietin, kuulunko siihen sorttiin mäsiä.
Siirry sivun alkuun

"Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa"
-Haloo Helsinki!

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Apuvälineinä pyörätuoli ja sähkömopo.

IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #79 - 17.04.2011 - 09:01:14

aaaapuva... voiko olla näin huonoa tuuria,mutta 4kuukauden aikana mulla mennyt kaksi kojetta jo epäkuntoon  Pelästynyt en pysty käsin pistämään vaan tuolla autoinjektorilla ( menikö oikein, hih )

Eka rupesi heti alkuun pistämään viiltomaisesti ja se ei aina lauennut. Nyt sain uuden joka jonkin aikaa pelasi ja nyt ei laukaise ollenkaan lääkettä vaan laukaisin jää jumiin??????
Onneksi oli varakone vielä, huh
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kilpikonnax
Senior Member
Poissa

dg 11/08, copa 03/09-
tauolla 06/1O alkaen

Vastaus #80 - 24.04.2011 - 15:00:30

Nanna73 kirjoitti on 17.04.2011 - 09:01:14:
aaaapuva... voiko olla näin huonoa tuuria,mutta 4kuukauden aikana mulla mennyt kaksi kojetta jo epäkuntoon  Pelästynyt en pysty käsin pistämään vaan tuolla autoinjektorilla ( menikö oikein, hih )

Eka rupesi heti alkuun pistämään viiltomaisesti ja se ei aina lauennut. Nyt sain uuden joka jonkin aikaa pelasi ja nyt ei laukaise ollenkaan lääkettä vaan laukaisin jää jumiin??????
Onneksi oli varakone vielä, huh

just tommoisen takia en ottanut koskaan autoinjektoria, vaan opettelin pistämään käsin. elämä kyllä hymyilee enemmän kun en enää pistele tuota, kohta vuosi täynnä ilman copaa. en ole vieläkään ihan entiseni, mutta sata kertaa parempi kuin sen kanssa kuitenkin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Waltsu
Junior Member
**
Poissa

Eat your greens

Sukupuoli: male
Vastaus #81 - 26.04.2011 - 14:11:32

Copaxone kokemuksia on vähän mutta minulle ainakin riittävästi että tiedän mitä tavaraa tuo on. Ensimmäisen pistospäivän iltana tuli niin raju kiertohuimauskohtaus ettei ikinä ole ollut. Hyvä että en ollut tuolloin ratissa. Huone pyöri useampia sekuntteja vasemalle ja täytyi pitää huionekaluista kiinni etten vedä kenttään. Noin 10 vuotta sitten tuli hieman samantyyppinen muttein lähellekkään yhtä raju ja pitkäkestoinen. Toisenkin aamun pistin vielä mutta rupesi samanlainen kiepsutus ja muitakin sivuoireita että saa olla koko roska minun puolesta. En enää uskaltautunut rattiin sinä päivänä. Selkeästi se vaikuttaa johonkin, mutta minulla ihan väärään suuntaan. Jos tuota olisi pakko piikittään niin voisihan sitä tehdä tk-eläkkeellä ja petipotilaana. Nimittäin pystyyn ei minun kannattaisi kammeta eikä varsinkaan auton rattiin.

Nyt kun jätin pois on olo ja kunto niinkuin ennen tuota kokeilua. Kallis tikki tuli kahdesta pahasesta piikistä yhteiskunnalle ja allekirjoittaneelle. On se kumma ettei lääkefirma voi antaa kokeilusatsia ilmaiseksi / pikkurahalla. Kelle tuo sopii niin siinä on sitten 20000€/vuosi lypsylehmä liekassa. Jos se ei sovi niin olisi reilumpaa potilaalle. Mutta ehkä se ei ole heidän intresseissä.

Muuten kuulin huhun että Copaxone tulee pian peruskorvattavaksi joten ei tartte lääkekulukattoa rikkoa ensivuonna niillä jotka pystyy tuota käyttää.
Siirry sivun alkuun

Dg. 2002. RRMS. B&C + Gilenya kokeiltu, ei sopineet. Tecfidera ja Brintellix käytössä. Pitkällä sairaslomalla eläkeläiskorttia odotellessa.

IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #82 - 26.04.2011 - 17:25:26

Oikeesti kun järjellä ajattelee,niin munkin oloni oli parempi ennen copaa,mutta siltikään en sitä vielä uskalla pois jättää.

Lisäksi iho-oireet valtavat vaikka pistoksia takana kuukausia eli olen tässä itsekseni miettinyt, että pian otan copasta kesälomaa ja katsotaan mihin olo menee...
Kuinkas teillä muilla kuinka pitkän ajan päästä ihonne oli tottunut copan? Mietin kauanko kärvistelen,kun hoitohenkilökunta vaan patistaa jatkamaan vaikka kauhistelevat mun ihoani .... mene ja tiedä  Täh
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #83 - 29.04.2011 - 07:04:51

copaxone muuttunut peruskorvattavaksi lääkkeeksi? Katsoin juuri lääkehausta. Ohhoh!

Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #84 - 29.04.2011 - 09:42:57

sasaliini. kirjoitti on 29.04.2011 - 07:04:51:
copaxone muuttunut peruskorvattavaksi lääkkeeksi? Katsoin juuri lääkehausta. Ohhoh!

Tarkoittanee meidän kohdalla mitä jatkossa  Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Vastaus #85 - 29.04.2011 - 12:37:17

Ohhoh sanon minäkin. Mitä lääkehakua katsoit? Yliopiston apteekin mukaan Copaxonen sv-hinta on edelleen 603,14 €.
Siirry sivun alkuun

"Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa"
-Haloo Helsinki!

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Apuvälineinä pyörätuoli ja sähkömopo.

IP on kirjattu

Waltsu
Junior Member
**
Poissa

Eat your greens

Sukupuoli: male
Vastaus #86 - 29.04.2011 - 13:06:03

No mulle sano pari viikkoa sitten neuron polilla hoitaja että betalle tulee heinäkuun alusta ja copalle viimeisään vuodenvaihteessa se korvattavuus että täytyy maksaa vaan se apteekkimaksu 1,5€ per hakukerta. Onko se joku erikoiskorvattavat lääkevalmisteet tms. se nimitys. Nyt ne molemmat on peruskorvattavia ja pitää maksaa se 675€ vuoden alussa jotta läkekulukatto menee yli ja sitten loppuvuosi 1,5€ kerta. Tuon kun olisi tiennyt niin en olisi tänävuonna alkanut käyttämään copaa (joka ei tosiaankaan sopinut minulle).
Siirry sivun alkuun

Dg. 2002. RRMS. B&C + Gilenya kokeiltu, ei sopineet. Tecfidera ja Brintellix käytössä. Pitkällä sairaslomalla eläkeläiskorttia odotellessa.

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #87 - 29.04.2011 - 18:23:19

rosanen kirjoitti on 29.04.2011 - 12:37:17:
Ohhoh sanon minäkin. Mitä lääkehakua katsoit? Yliopiston apteekin mukaan Copaxonen sv-hinta on edelleen 603,14 €.

Katsoin kelan sivuilta, siellä se oli. Ei enää lue erityiskorvattava, vaan peruskorvattava.
lääkehaku/copaxone
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #88 - 29.04.2011 - 18:28:23

Nanna73 kirjoitti on 29.04.2011 - 09:42:57:
sasaliini. kirjoitti on 29.04.2011 - 07:04:51:

Tarkoittanee meidän kohdalla mitä jatkossa  Pyöritä silmiä

siis eikös nämä "aina" ole olleet peruskorvattavia? Nimenomaan se että sen n.675 euroa joutuu itse maksamaan vuodessa ja lopuista sitten 1,50 per ostokerta...vai oonko jotenkin pihalla nyt?
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #89 - 29.04.2011 - 18:32:48

siis juu...mä tarkistin, ja tajusin sekoittaneeni asiat.
Siis copaxone on muuttumassa erityiskorvattavaksi, ja silloin se hinta alenee. Siis mikään ei ole vielä muuttunut. Hups ja anteeksi.
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 14
Lähetä aihe Tulosta