Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 14
Lähetä aihe Tulosta
Copaxonen käyttäjien kokemuksia II (Luettu 170583 kertaa)
pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Sukupuoli: female
Re: Copaxonen kätttäjien kokemuksia II
Vastaus #90 - 30.04.2011 - 11:14:46

sasaliini. kirjoitti on 29.04.2011 - 18:32:48:
siis juu...mä tarkistin, ja tajusin sekoittaneeni asiat.
Siis copaxone on muuttumassa erityiskorvattavaksi, ja silloin se hinta alenee. Siis mikään ei ole vielä muuttunut. Hups ja anteeksi.

Nou hätä  Silmänisku Muuttuukohan nää kaikki ABCR-lääkkeet erityskorvattaviksi? Mistä näistä saa tiedon? Nimimerkillä: ihan kuutamolla Juustoinen
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #91 - 02.05.2011 - 11:37:45

llalla sain ajatuksen ihan yhtäkkiä ja liki huudahdin miehelleni, että mullahan menee hyvin ilman muita haittavaikutuksia kuin karseet iho-oireet. Mies hetken tuumasi ennenkuin päästiin samalle aaltopituudelle  Juustoinen

Elikäs mähän olen nyt tosi pirtiä ja pääkin on jaksavampi. Lenkkeilen ja eilen vedin koiran kanssa yli 5km lenkin  Pyöritä silmiä aikaa kului tunti ja 20minuuttia,mutta mulla oli voittajan olo!!!! Alun copan aiheuttaman pahiksen jälkeen jalatkin on nyt kevyemmät ja vetreämmät. Yleensäkin mä olen paaaaljon pirtiämpi ja olen häärännyt niin sisällä kuin puutarhassakin!

Mutta iho onkin sitten kamala ja olen tuota vaan pohtinut niiiin paljon, että sen alle jäi tuo fiilis kuinka hyvin mulla muuten menisi!!

Mullehan edelleen ( pistoksia 5kk takana) tulee kovat iho-oireet. Punotus,kuumotus ja kutiavat patit joka piikistä ja joka paikkaan mihin vaan pistän. Lisäksi sellaiset kovat paukurat joka paikassa, että pian ei kyllä ole paikkoja mihin tujautella tätä menoa... Epävarma

Mä meinasin piikityksen jo lopettaa,mutta kun blondina yhtäkkiä tajusin kuinka hyvä fiilis nyt tällä hetkellä,niin jatkanko vaan urhoollisesti ja kärsin iho-oireista  Epävarma mitä tekisitte?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #92 - 02.05.2011 - 17:24:29

hmm...toi on hankala pohtia lopettamista ja jatkamista sun puolesta. Sun tarttee ite vaan nyt pähkäillä miten hankalaksi ne iho-ongelmat koet...puntaroit tarkkaan olotilan ja oireet.
Mä ite käytän Rebifiä ja siitä tulee mojovat läntit joka kerta ja se kyllä hatuttaa...luulen että jos omalla kohdallani joka päivä pistettävä Copa tekisi paukurat ja tuskat niin lopettaminen olisi lähellä  Epävarma
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #93 - 02.05.2011 - 18:48:10

Mä olen tottunut jo copan aiheuttamiin punoituksiin, kirvelyihin ja koviin pahkuroihin sekä armottomaan kutinaan. Kaikkeen näköjäänsä tottuu. ?
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

helkky
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Päijät-Häme
Vastaus #94 - 03.05.2011 - 07:28:38

Ite olen pistänyt 2003 alkaen copaa,vieläkin tulee punoitusta,patteja ja kutinaa.Pistoskohtia tarkkaillaan aina kun käyn neurologin luona.
Kylmällä painelen pistoksen jälkeen,sain ms-hoitajalta sellasen ns.kylmäpussin ja se auttaa.
Kaikkeen tottuu Hymiö
Siirry sivun alkuun

ms-dg 01/03, copa 03,eläkeläinen:)

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #95 - 05.05.2011 - 17:26:27

heh, uusi kokemus tääkin. Mulla on tapana aamuisin laittaa ruisku lämpiämään rintsikoiden kaarituen alle. Siellä se lämpiää kun teen aamutoimet. Sitten istahdan alas ja tuikkasen sen.
Tänä aamuna jännitti eka pyöräily töihin, miten siitä selviän, aamurutiinit ei ihan menneet nappiin.
Menin töihin fillarilla, tein töitäkin täydellä tohinalla pari tuntia, ihmetellen kokoajan kun toi kaarituki painaa ja ahdistaa. Lopulta kävin sitä korjailemaan ja kas! Piikkihän se siellä vielä oli. Eikun vessaan ja piikki nahan alle tuikaten.  Virnistys
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Vontsi
God Member
Poissa

Etelä-Savo
Vastaus #96 - 06.05.2011 - 21:36:53

Joskus kutisee ja punoittaa enemmän, joskus vähemmän. Patti tulee joskus, joskus ei. Kylmäpussia pidän pistoskohdan päällä pistoksen jälkeen, joskus en. Aloe veraa sipaisen muutamana päivänä, se auttaa. Ms-hoitaja kehotti säätämään pistoksen syvemmälle kuin kasiin, niin pitäisi tulla vähemmän paukamia. Sasaliinia kompaten, kaikkeen tottuu. Mä otan piikin jo illalla lämpenemään värkkipussiin niin ei tartte aamutohinoissa lasten kanssa enää lämmitellä. Tosin lämpeneehän se nopeesti kämmenten välissä pyöritellessä. Injektorit on aika heikkoja, näköjään puolen vuoden välein voi vaihtaa, laukaisusta tulee jotenkin löysä. Toista se oli Betan injektori, jämäkkä jötikkä tähän verrattuna... Mutta saahan noita injektoreja kun vaan pyytää. Joskus pistoksen jälkeen humahtaa päässä, neuro kertoi sen johtuvan siitä että Copa laajentaa verisuonia (muistaakseni näin, oliko se sittenkin supistaa...). Kerran alkoi sydän tykyttää ja pelkäsin jo sen pahan sivarin tulleen, kesti onneksi vain viisi minsaa. Eikä se niin paha ollut kun ajatteli että tää on vaan sivari, nou hätä. Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen lääkkeen vaihtoon, eipä ollut kyllä vaihtoehtojakaan.
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

katsu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #97 - 15.05.2011 - 15:56:39

Onko kenelläkään Copaxonen käyttäjällä tullut käytön aikana tulehduskierrettä? Itsellä ollut jatkuvasti poskiontelo- ja korvatulehduksia.
En tiedä liittyvätkö toisiinsa ollenkaan vai oliko tämä talvi vain niin hankala Surullinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #98 - 15.05.2011 - 17:15:04

sasaliini. kirjoitti on 31.03.2011 - 19:32:28:
Mä olen alkanut epäillä Copan ja jatkuvien flunssien yhteyttä. Rebifin aikana en sairastanu (3-vuoden aikana) kuin yhden flunssan. Se on vähän se. Nyt copan aloituksen jälkeen ollut kaksi keuhkoputkentulehdusta, yksi keuhkokuume, kaksi poskiontelitulehdusta ja piikittänyt hiukan vajaan vuoden? Mistä se kertoo?

Nyt myös huomasin sairastaessani, ja totaalisesti sängyn pohjalla maatessani, kun unohdin reilun viikon ajan pistää piikin. Ei ollut enää lonkkien jäykkyyttä. Olin ensin ihmeissäni, sitten tajusin että en ollut muistanut kuumehoureissani pistellä ollenkaan. Tästä täytyy puhua neurolle toukokuussa kun on kontrolliaika. Mietityttää...

Lainaan itseäni, sillä olen JÄLLEEN kipeä. Ainakin nuha, yskä, kurkkukipu ja poskiontelotulehdus. Huomenna taas lääkäriin. Surullinen

Joteen tässä vastaus Katsulle.
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

katsu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #99 - 15.05.2011 - 20:12:00

Mäkin olen ollut ihan koko ajan kipeä maaliskuun puolesta välistä saakka Surullinen Ja pistäny oon noin puoli vuotta. Neurolla ei oltu kuultukaan tämmösestä.
Mulla muuten jalat myös aika ikävän tuntuiset tai siis lähinnä tunnottomat jalkapohjista, varpaista.
Taitaa näillä oireilla olla jotain yhteyttä copan pistämiseen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

katsu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #100 - 20.06.2011 - 13:57:56

Copaxone lopetttu, neuron kans keskutelimme asiasta. Tulehdukset ja jalkojen tunnottomuus loppui siihen. Sitten kokeilin vielä 5 pv ja laitoin vain puolikkaan annoksen. Jalkojen tunnottomuus palasi ja muutaman päivän kuluttua korva/poskiontelotulehdus.
Nyt sitten lopetettu ihan lopullisesti. Seuraava vaihtoehto olisi Tysabri.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #101 - 26.07.2011 - 18:05:18

Mullaki ois Copaxone alkamassa tässä lähiaikoina, huomenna käyn hoitajalla ja saan reseptin mukaan. En tiiä sitten missä vaiheessa hoitaja ehtii pitämään pistosopetuksen, huomenna ei ainakaan koska se ny tulee aika yllättäen (ku tänään lääkärin kans tosta lääkkeen vaihdosta sovittiin) ja toisaalta ei kyllä kannattaiskaan, koska mä meen hoitajalle suoraan yövuorosta, ni en oo kyllä sitte parhaimmillani. Saa nähdä miten käy tän lääkkeen kanssa. Pyöritä silmiä

Oon muuten pistäny merkille, tosi monissa ketjuissa, et hirveen monella on tietynlaisia ongelmia joko sairauden tai lääkkeiden kanssa (kuten vaikka nuo sairastelukierteet Copan kanssa) ja jokaisella sama juttu: neuron polilla ei oo ikinä kuultukaan. Mielenkiintoista. Surullinen

Vontsi kirjoitti on 06.05.2011 - 21:36:53:
Mä otan piikin jo illalla lämpenemään värkkipussiin

Tota, niinhän sitä sanotaan että kaksimielisillä on aina hauskempaa, mut pakko ny kysyä et mitä pussia sä tarkotat? Juustoinen
Siirry sivun alkuun

05/2010: G37.9
05/2011: G35, RRMS

Ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa kevyemmälle alalle.
Lääkkeet: abcr kokeiltu. Käytössä Bediol-lääkekannabis ja D-vit 200ug/vrk.
IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #102 - 26.07.2011 - 19:23:50

Joskus tuntuu että neuron polilla on lääkärit tai hoitsut toooosi tietämättömiä.  Pyöritä silmiä Yhtään mistään.  Sinetöidyt huulet

Nykyinen neurologini ei kieltänyt copan ja sairastelukierteen mahdollista yhteyttä. Se on jo hyvin se.

Ilman sairastelukierrettä, olen ollut erittäin tyytyväinen copaan, pistot sujuu hyvin, nahka kestää. Vain se inha ampiaisenpistokipu joka piston yhteydessä pännii. Mutta olen ajoittanut piston aamuun, jolloin olen kiireinen. Kun olen pistänyt, alkaa aamutohinat  ja koiran ulkoilutus. En ehdi jäädä "kuuntelemaan" kipua vaan se hukkuu toiminnan alle. Sopii mulle.
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Vastaus #103 - 26.07.2011 - 19:54:13

OT: neuron osaston sairaanhoitaja sanoi, ettei ole koskaan kuullutkaan, että kortisoni turvottaa. Uskoi kuitenkin asian, kun kerroin että turvotus on kortisonin yleinen haittavaikutus. Kun kysyin, miten saisin turvotusta vähenemään, sairaanhoitaja suositteli "reipasta liikuntaa". Ihan hyvä ohje tilanteessa, jossa kävelymatkani oli 10 metrin luokkaa.
Siirry sivun alkuun

"Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa"
-Haloo Helsinki!

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Apuvälineinä pyörätuoli ja sähkömopo.

IP on kirjattu

Bridget
YaBB Newbies
*
Poissa

Suur-Helsinki
Vastaus #104 - 26.07.2011 - 22:13:20

Herttileeri sentäs, Rosanen! Ajelikohan se hoitsu, oletettavasti terve inehmo, aivot autopilotilla?
Siirry sivun alkuun

Kokopäivätyössä

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 14
Lähetä aihe Tulosta