Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 6
Lähetä aihe Tulosta
Kofeiinista (Luettu 92089 kertaa)
Jerry
Ex-jäsen

Re: Kofeiinista
Vastaus #30 - 13.07.2011 - 07:31:06

muju62 kirjoitti on 12.07.2011 - 23:21:31:
kaptah kirjoitti on 10.07.2011 - 23:13:44:
Jerry tarkoittanee historiallisilla syillä esim. tätä ketjua.

Jösses, kävin lukemassa "tota ketjua" Juustoinen
Täällähän on nykyään paljon rauhallisempaa Hymiö
Ja kahvi on ihan ok juoma, parsakaalikin on okkei syötävä Silmänisku

En haluaisi lähteä tuohon ketjuun olleskaan, siitä tulee mulle paiseita jalkapohjiin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #31 - 23.07.2011 - 13:49:03

Ovat sitten samperit alkaneet myydä Star Bucksin suklaafrappuccinoa marketeissa. Kiitos vaan siitäkin kovasti! En pystynyt vastustaan, vaikkei maito eikä kahvi kuulu mun perusruokavalioon.

Oon tänään reipas. Olen juonut siitä jo puolet aamupalaksi. Muuta ei ole vielä mennyt alas.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Sukupuoli: male
Vastaus #32 - 07.09.2011 - 11:16:14

Olin kofeiinitta 2 kuukautta. Alun rankkojen oireiden jälkeen mitään ei tapahtunut, ei hyvässä eikä pahassa. Mutta tulipahan kokeiltua. En kyllä aio enää itseäni kahvikoukkuun viedä, koska mitäpä hyötyä siitä olisi. Viihdekäyttäjäksi ehkä.

Case is closed.
Siirry sivun alkuun

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

Nutritionist
Ex-jäsen

Vastaus #33 - 23.12.2011 - 05:25:16

Kofeiinin poisjättäminen aiheuttaa aluksi oireita siksi, että kehon nesteissä saattaa olla kohtalaisen runsaasti sen aineenvaihduntatuotteita, joiden myrkytysvaikutusta kofeiini estää useammalla mekanismilla.

Oireiden poistuttua kehon nesteet ovat puhdistuneet, mutta kehoon on varastoitunut huomattava määrä näitä aineenvaihduntatuotteita virtsahappojen kiteisessä muodossa.

Kaikki ruoka on omalla tavallaan toiminnallista. Runsaasti virtsahappoja tuottavat ruoka-aineet pitävät kehon happamana, jolloin kofeiinin aineenvaihdutatuotteet eivät sula, eivätkä aiheuta välttämättä mitään oireita. Vasta kun kehon happamuutta ryhdytään poistamaan, alkavat myös kiteytyneet kofeiinijäämät sulamaan, aiheuttaen paikallisia kipuoireita. Sulaneet hapot aiheuttavat systeemisen myrkytyksen, joka sekoittaa immuunijärjestelmän ja kutakuinkin kaikki kehon toiminnat. Myös psyyke kuuluu näihin toimintoihin, psyykehän on riippuvainen keskushermoston kemiallisesta tasapainosta.

Olen tutkinut Hollannissa ja Italiassa muutamien ihmisten veren virtsahappopitoisuutta, ja hämmästyin tavattomasti erään henkilön kohdalla. Hän joi toistakymnmentä kupillista espressoa päivässä. Yksi kupillinen vastaa muistaakseni kahdeksaa kupillista suodatinkahvia. Silti hänen verestään ei löytynyt mitattavaa määrää happoja.

Kun keskustelin hänen kanssaan pitempään, hän kertoi isänsä kuolleen luusyöpään, joten hänen geeneillään hyvin runsas kofeiinin saanti ilmeisesti varastoi hapot luustoon. (Kihtiä on hoidettu myös poistamalla nilkkojen luuston sisään kiteytyneet virtsahapot taltalla ja vasaralla.)

Henkilöt, jotka joivat suodatinkahvia, tai vaihtoehtoisesti pieniä määriä espressoa, veren happopitoisuus oli selvästi kohonnut.

Jos siis lopetat kofeiinin käytön ja ryhdyt emäksisöimään kehoasi voimallisesti, saatat olla hyvin sairas pitkän aikaa. Pahimmassa tapauksessa liian nopea sulaminen vie hengen. Hidas vähentäminen helpottaa vieroitusoireita, mutta saattaa pidentää koko hoitoa useilla kuukausilla. Kehon puhdistaminen vie saman ajan riippumatta siitä, onko käyttö lopetettu seinään, vaiko hitaasti kituuttamalla.

Olen palauttamassa vanhaa kofeiiniblogiani uuteen osoitteeseen, ja tulen myös laatimaan perusteelliset ohjeet kofeinismin katkaisemiseksi ja kehon puhdistamiseksi jäämistä.

Kyllä, minä olen edelleen Kari Luoto, ja asun nykyään Italiassa. Ms oireyhtymä on myös edelleen useimmiten, ellei aina, kehoon kertyneiden kofeiinijäämien aiheuttama kroonin myrkytystila, joka on parannettavissa. Kehon puhdistaminen tosin on helvetillinen urakka, johon on suhtauduttava suunnilleen samoin, kuin syöpään. Se vie työkyvyn kutakuinkin täydellisesti, ja pakottaa elämään hyvin tasaista, tarkkaa ja varovaista elämää pirullisten oireiden kanssa muutaman vuoden.

Alkoholi sulattaa virtsahappoja, joten sen nauttiminen aiheuttaa oireiden pahenemista. Tullessani Italiaan, olin happojen suhteen hyvässä kunnossa, mutta täkäläisessä kulttuurissa tuli otettua viikon aikana päivittäin muutama siemaus punaviiniä, jota paikalliset alkuasukkaat tarjosivat ystävyyden nimissä. Join yhteensä ehkä kaksi lasillista viiniä viikon aikana ja olin sen jälkeen kuukauden todella sairas.

Blogini löytyvät seuraavista osoitteista.

http://brainlaunderette.blogspot.com/

http://qmies.blogspot.com/
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #34 - 23.12.2011 - 08:21:44

Mut mites kun mä en juo lainkaan kahvia ,en oo koskaan juonut. Ja teetäkin vain pari kertaa viikossa ja silloinkin välillä rooibusta. Cokis silloin tällöin tuskin kerryttää kofeiinia elimistööni. Mites mä paranen?
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #35 - 23.12.2011 - 12:41:28

Lainaus:
Ms oireyhtymä on myös edelleen useimmiten, ellei aina, kehoon kertyneiden kofeiinijäämien aiheuttama kroonin myrkytystila, joka on parannettavissa.

Entä lasten MS?
Entä MS niillä jotka eivät koskaan ole kofeiiniin koskeneet?

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Sukupuoli: male
Vastaus #36 - 23.12.2011 - 13:18:26

Lainaus:
Lainaus:
Ms oireyhtymä on myös edelleen useimmiten, ellei aina, kehoon kertyneiden kofeiinijäämien aiheuttama kroonin myrkytystila, joka on parannettavissa.

Entä lasten MS?
Entä MS niillä jotka eivät koskaan ole kofeiiniin koskeneet?

Niin, en ole juonut kupillistakaan kahvia elämäni aikana ja teetäkin erittäin harvoin ennen dg. Vasta dg:n jälkeen olen alkanut juomaan teetä hieman enemmän mutta ei paljon kuitenkaan ja yleensä kofeiinitonta. Kofeiinia tablettina otan joskus kun väsy on liikaa, mutta sekin tapa aloitin vasta dg:n jälkeen. Eli jos kofeiini aiheuttaa MS-tautia, tai sen oireet, miksi minulla sitten on MS?
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

Nutritionist
Ex-jäsen

Vastaus #37 - 23.12.2011 - 14:47:26

Kofeiinia saa kahvin lisäksi mustasta, vihreästä ja valkoisesta teestä, suklaasta, kaakaosta, kolajuomista, mate-teestä, guaqranasta jne. On vaikea kuvitella, että joku ei ole koskaan nauttinut mitään yllämainituista.

Nautitut määrät eivät ole ratkaisevia, koska kofeiini aiheuttaa jo kerta-annoksena herkille ihmisille hengenvaarallisen myrkytyksen. Kofeiinin aiheuttamat oireet syntyvät keskeisten neurotransmitterien, lähinnä glutamaatin, adrenaliinin ja noradrenaliinin liiallisesta aktiviteetista.

Jos jotakuta kiinnostaa ottaa selvää, onko puheissani perää, hän voi ryhtyä vähäpuriiniselle dieetille. Syö päivittäin pelkästään keittoa, jossa on ainoastaan perunaa kuorineen (kuoressa on runsaasti kaliumia), porkkanaa ja sipulia tai purjoa. Juo runsaasti vettä, jossa on noin puolen sitruunan mehu ja neljännesteelusikallinen esim. Himalajan vuorisuolaa litraa kohti. Mikäli tähän lisää 100-200 grammaa halvaa vuorokaudessa, olo alkaa muuttua melko nopeasti. Ravitsemuksen tueksi on hyvä käyttää D-vitamiinia 2-3 kertaisina annoksia, samoin kuin kalsiumia ja erityisesti magnesiumia. Myös emäksisöivät vihreät vihannekset nopeuttavat prosessia.

Kehotan välttämään parsakaalia ja mm. alfalfa-ituja sekä muita uraatteja sulattavia ruoka-aineita tässä yhteydessä, sillä ne voivat aiheuttaa kriisitilanteen.

Myös muut ruoka-aineet voivat tuottaa virtsahappoja, jotka aiheuttavat oireita jos henkilöllä ojn geneettinen herkkyys niille. Tämä on tiedetty jo 30-luvulta, mutta asiasta on vaiettu koululääketieteen ja median taholla.

Koululääketiede eli allopaattinen lääketiede lähtee siitä perusajatuksesta, että sairaudet vain ilmaantuvat jostakin, eikä niitä voi hoitaa kuin synteettisillä myrkyillä, jotka ajavat sairauden kehosta. Ajatuksen isänä olivat 30-luvun amerikkalaiset lääketeollisuuspiirit, etunenässä John D Rockefeller, joka oli IG Farbenin suurimpia omistajia jo ennen Hitlerin valtaantuloa ja tuki myös Hitlerin rodunjalostusohjelmaa, sekä möi natsiarmeijalle polttoaineita sodan aikana Sveitsin kautta. Hän käytti itse pelkästään luontaislääketieteen keinoja oman terveytensä hoitamiseen. Nykyinen lääketiede, lääkärien koulutus ja terveydenhuolto perustuvat tälle kaupalliselle pohjalle.

Rockefellerin rooliin lääketieteessä voi tutustua netissä.

https://www.google.com/search?q=allopathic+rockefeller&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rl...

Mitä tulee lasten ms-tapauksiin, on muistettava, että jos lapsen äiti käyttää tai on käyttänyt kofeiinia, hänen kehonsa on kyllästetty sillä, samoin kuin sikiökin.

Minua ei enää kiinnosta niinkään virtsahappojen ja mäsän yhteys, vaan olen ryhtynyt perehtymään niiden aiheuttavaan osuuteen syöpätapauksissa, jotka kulkevat suvussa. Lähipiiristäni on kuollut eräitä ihmisiä samaan syöpään, kuin heidän vanhempansa, joten kofeiini- ym hapot ja geenit saattavat olla selitys suvussa esiintyville syöpätapauksille. Kofeiininhan tiedetään häiritsevän kromosomien linjausta soluissa, jolloin solut alkavat jakautua epäsymmetrisesti, tuottaen kasvaimia.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 23.12.2011 - 15:55:40 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #38 - 23.12.2011 - 20:23:38

Noviiseille jotka tuota tieteellisen oloista kirjoitusta lukevat, tarkennetaan että kannattaa suhtautua terveellä järjellä noihin juttuihin. Niiden alkuperä ei ole MS:a sairastavan saati lääketieteellisen koulutuksen saaneen henkilön kynästä.

Vastuu on lukijalla, muistakaa se täällä netissä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Sukupuoli: female
Vastaus #39 - 25.12.2011 - 18:04:55

Tsiisus...se on palannut...mr cofeiini  Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Vastaus #40 - 26.12.2011 - 08:33:05

Olenko nyt missannut taas jotain? Mihin on hävinnyt parsakaalin voima?
Siirry sivun alkuun

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #41 - 26.12.2011 - 11:45:37

Ilman kahvia en pärjäisi. Parsakaali on musta karvasta ja pahanmakuista. Katsoin vieressä, kun veljeni vaimo syötti pienelle poikavauvalleen valmistamaansa sosetta, johon sisältyi myös parsakaali. Neuvolassa oli suositeltu sitäkin. Ajattelin, että puolivuotias vauva-parka oksentaa seoksen. Vielä mitä: vauva vaan nauroi ja jokelsi. Vauva painaa jo 3,5 kiloa.  Elämä on ihmeellistä. <3<3 Hymiö

- Karoliina
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Nutritionist
Ex-jäsen

Vastaus #42 - 27.12.2011 - 11:42:36

Susu kirjoitti on 26.12.2011 - 08:33:05:
Olenko nyt missannut taas jotain? Mihin on hävinnyt parsakaalin voima?

Parsakaalin voima ei ole suinkaan hävinnyt mihinkään. Se voi olla liian voimallista lääkettä, koska sillä on hyvin voimakas happoja sulattava vaikutus. Sen käytön yhteydessä sasattaa joutua hoitamaan nestetasapainoa neljän tunnin välein 24/7 pohjalla, etteivät hapot aiheuta munuaiskiviä. Kokeillessani vaikutuksia itseeni, ehti normaalin yöunen aikana vapautua niin paljon happoja, että niitä kityeytyi munuaisissa ja aamuvirtsassa tapasi olla verihiutale tai pari.

Parsakaalin runsas käyttö aiheutti vaimolleni keuhkotulehduskierteen kun aktiiviset hapot poistuivat keuhkojen kautta. Hänelle se oli vaarallista, koska hänellä on vaikea astma. Tulehduksiin liittyi myös keuhkokuume.

Itselläni tuo hengitysteiden kautta tapahtuva poistuminen aiheuttaa vilustumisoireet, ja limakalvot ovat kuin vereslihalla keuhkoista huuliin saakka. Oireiden jatkuttua jonkin aikaa, alkaa keuhkoista tulla keltaisia ysköksiä. Happoja erittyy myös kyynelnesteessä. Noihin vääriin flunssaoireisiin kuuluu silmien rähmiminen.

Parsakaalia voi toki käyttää, mutta se on tehtävä ajatuksen kanssa, ja nestetytyksen suhteen on hyvä harrastaa kurinalaisuutta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Vastaus #43 - 27.12.2011 - 12:31:36

Lukee ken jaksaa, varsin viihdyttäviä luettavia kummatkin alla olevat linkit  Silmänisku. Eikä noi "tietoiskut" vissiin noihin lopu, mutta nämä löysin nopskaan:

"tietäjä" ja parsakaali

http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1287864687/0

Ja tässä valkosipulia:

http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1243187684/0

Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 27.12.2011 - 16:51:05 Kirjoittaja Susu »  

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #44 - 28.12.2011 - 17:21:44

Siinä mielessä kaveri on oikeassa että Virtsahapot ja Kihti liittyvät toisiinsa läheisesti. Ihmekös tuo, kun Karilla on Kihti. Mutta - tämä ei ole kihtifoorumi.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 6
Lähetä aihe Tulosta