Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 
Lähetä aihe Tulosta
Kofeiinista (Luettu 92281 kertaa)
Jerry
Ex-jäsen

Re: Kofeiinista
Vastaus #60 - 01.01.2012 - 13:54:23

Lainaus:
Eihän tässä uskalla tulla Suomeen. Se tekaistu diagnoosi on virallinen, ja tarkoittaa sitä, että lennän pienimmälläkin verukkeella lataamoon. Sama juttu jos joku menee veetuillakseen runoilemaan poliisille, että oon uhannut väkivallalla. Ei mulla oo Suomeen enää asiaa tässä elämässä, ellen sitten voita valitustani Euroopan Ihmisoikeustumioistuimessa.

Potilaita mulla on jo Italiassakin ja lisää on tulossa.

Ok. Need to say more?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

nutritionisti
Ex-jäsen

Vastaus #61 - 02.08.2012 - 13:38:07

Lapakulma kirjoitti on 01.01.2012 - 07:59:48:
Heippa Nutritionist, tuustakas Suomeen ja perusta yritys muutamalla lääkärillä, jos idea toimii niin tulee asiakkaitakin?

Italiassa on mukava pyöriä skootterilla ja tutustua paikalliseen kauneuteen Silmänisku, muistelin menneitä kuuntelemalla Pavarotin "Napolilaisia lauluja", suosittelen.

Moi, Mika,

Olen Suomessa järjestelemässä muuttoa muutaman viikon päästä. Minulla on mukanani kaikki happosyndrooman diagnosoimiseen tarvittavat työkalut ja aion järjestää tilaisuuksia, joissa halukkaat tutkitaan ja diagnosoidaan. Lisäksi voin opettaa ravitsemuksen perusteet, ja jos käytössä on sopiva tila jossa voi asua viikonlopun porukalla, voi hoitoa kokeilla tekemällä itse kaikki eineet, jolloin oppii samalla tämän kehon puhdistusprojektin päivärutiinit. Eräänlaisia terveyskursseja siis.

Tutkimuksen yhteydessä otetaan pisara verta sormenpäästä, ja jos alaraajoissa on ollut tietynlaisia oireita, jokaisesta raajasta erikseen. Neljän näytteen perusteella näkee, onko happoja kertynyt runsaammin yhteen paikkaan, kuten minulla oikeaan takajalkaan, jossa on myös ollut pahimmat kivut.

Toinen näyte on virtsanäyte, josta mitataan vain ph ja arvioidaan väri silmämääräisesti.

Mikäli veressä on liikaa uraatteja, mutta virtsan ph on seitsemän tienoilla, on munuaistoiminnassa häiriötä.

Käytän tutkimuksissa myös mikroskooppikameraa, virtsahapposyndrooma voi aiheuttaa iholle täysin selviä merkkejä, vaikka veren uraattiarvot olisivat normaalit, tai jopa liian alhaiset.

Koululääketiede asettaa epänormaalin uraattipitoisuuden rajaksi miehillä 7, ja naisilla 6,5. Tähän lienee päädytty siksi, että useimmilla kihtipotilailla veren uraatit voivat olla tuossa haarukassa. Tässä ei ole otettu huomioon sitä, että oireileva kihti saattaa olla tulos jopa vuosikymmenien aikana tapahtuneesta prosessista. Kihtihän aiheutuu virtsahappojen kiteytymisestä elimistöön, joka alkaa tapahtua kun veren uraattipitoisuus on alle viiden tienoissa.

Tuore kofeiini myös sekoittaa kuviota, koska se sitoo virtsahappoja kudoksiin. Erään tutkimani italialaisnaisen veren uraatit jäivät alle mittarin mittauskyvyn vaikka hänen ruokavalionsa oli hyvin happamoittava ja hän joi yli 10 kupillista espressoa vuorokaudessa. Hänellä oli myös kofeiinin virtsahapoille ominaisia kroonisia kipuja. Pitoisuus veressä alkaa nousta huomattavasti käytön lopettamisen jälkeen.

Jos hoidon aloittaa minun opastuksellani välittömästi, tuntuvat ensimmäiset vaikutukset joissakin oireissa jo seuraavana aamuna sellaisilla potilailla, joilla veren uraatit ovat koholla.

Homma on toistaiseksi maksuton, kunhan saan bensarahat ja muut materiaalikulut katettua kolehdilla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Sukupuoli: female
Vastaus #62 - 02.08.2012 - 14:53:38

Ou jee, se on taas täällä, siis toi nutrinisti. Hubaa tiedossa  Pyöritä silmiä.
Siirry sivun alkuun

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #63 - 02.08.2012 - 17:06:54

hIP HEI! Päivän pelastus.  Virnistys
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Vastaus #64 - 02.08.2012 - 22:56:55

Susu kirjoitti on 02.08.2012 - 14:53:38:
Ou jee, se on taas täällä, siis toi nutrinisti. Hubaa tiedossa  Pyöritä silmiä.

Jaa on vai Juustoinen
Otanpa kupin kahvia sen kunniaksi Silmänisku
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #65 - 02.08.2012 - 23:24:48

Lainaus:
Lapakulma kirjoitti on 01.01.2012 - 07:59:48:
Heippa Nutritionist, tuustakas Suomeen ja perusta yritys muutamalla lääkärillä, jos idea toimii niin tulee asiakkaitakin?

Italiassa on mukava pyöriä skootterilla ja tutustua paikalliseen kauneuteen Silmänisku, muistelin menneitä kuuntelemalla Pavarotin "Napolilaisia lauluja", suosittelen.

Moi, Mika,

Olen Suomessa järjestelemässä muuttoa muutaman viikon päästä. Minulla on mukanani kaikki happosyndrooman diagnosoimiseen tarvittavat työkalut ja aion järjestää tilaisuuksia, joissa halukkaat tutkitaan ja diagnosoidaan. Lisäksi voin opettaa ravitsemuksen perusteet, ja jos käytössä on sopiva tila jossa voi asua viikonlopun porukalla, voi hoitoa kokeilla tekemällä itse kaikki eineet, jolloin oppii samalla tämän kehon puhdistusprojektin päivärutiinit. Eräänlaisia terveyskursseja siis.

Tutkimuksen yhteydessä otetaan pisara verta sormenpäästä, ja jos alaraajoissa on ollut tietynlaisia oireita, jokaisesta raajasta erikseen. Neljän näytteen perusteella näkee, onko happoja kertynyt runsaammin yhteen paikkaan, kuten minulla oikeaan takajalkaan, jossa on myös ollut pahimmat kivut.

Toinen näyte on virtsanäyte, josta mitataan vain ph ja arvioidaan väri silmämääräisesti.

Mikäli veressä on liikaa uraatteja, mutta virtsan ph on seitsemän tienoilla, on munuaistoiminnassa häiriötä.

Käytän tutkimuksissa myös mikroskooppikameraa, virtsahapposyndrooma voi aiheuttaa iholle täysin selviä merkkejä, vaikka veren uraattiarvot olisivat normaalit, tai jopa liian alhaiset.

Koululääketiede asettaa epänormaalin uraattipitoisuuden rajaksi miehillä 7, ja naisilla 6,5. Tähän lienee päädytty siksi, että useimmilla kihtipotilailla veren uraatit voivat olla tuossa haarukassa. Tässä ei ole otettu huomioon sitä, että oireileva kihti saattaa olla tulos jopa vuosikymmenien aikana tapahtuneesta prosessista. Kihtihän aiheutuu virtsahappojen kiteytymisestä elimistöön, joka alkaa tapahtua kun veren uraattipitoisuus on alle viiden tienoissa.

Tuore kofeiini myös sekoittaa kuviota, koska se sitoo virtsahappoja kudoksiin. Erään tutkimani italialaisnaisen veren uraatit jäivät alle mittarin mittauskyvyn vaikka hänen ruokavalionsa oli hyvin happamoittava ja hän joi yli 10 kupillista espressoa vuorokaudessa. Hänellä oli myös kofeiinin virtsahapoille ominaisia kroonisia kipuja. Pitoisuus veressä alkaa nousta huomattavasti käytön lopettamisen jälkeen.

Jos hoidon aloittaa minun opastuksellani välittömästi, tuntuvat ensimmäiset vaikutukset joissakin oireissa jo seuraavana aamuna sellaisilla potilailla, joilla veren uraatit ovat koholla.

Homma on toistaiseksi maksuton, kunhan saan bensarahat ja muut materiaalikulut katettua kolehdilla.

Ja sinulla on Fimea:n lupa tähän lääketieteelliseen praktiikkaan? Asia ei muutu sen paremmaksi vaikket siitä maksua perisikään. Nyt parsakaalia hattuun ja hus siitä kihtifoorumille!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Vastaus #66 - 03.08.2012 - 14:36:28

Jee, hienoo Jerry  Hymiö
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

tatsi
Full Member
Poissa

Jo vain
Rollo
Sukupuoli: male
Vastaus #67 - 03.08.2012 - 20:18:09

Hyvä Jerry. Onko toi se sama parsakaalihaukka kuin joku vuosi sitten ?  Tiedän sen siittä kun jätät vastaamatta.
On niitä monenlaisia guruja.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

nutritionisti
Ex-jäsen

Vastaus #68 - 30.08.2012 - 01:41:38

Eräs blogiini tutustunut henkilö päätti seurata neuvoani ja on juuri lopettanut kofeiinin käytön. Hän pitää blogia kokemuksistaan.

http://eroonkofeiinista.blogspot.fi/

...
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012 - 19:09:12 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #69 - 29.01.2013 - 15:02:21

Nutritionistille, vaikkei hän täällä ainakaan sillä nimellä enää pyöri, että en ole aiemmin pahemmin juonut kahvia, oikeastaan lainkaan. Mietin vain, että miten ne ms-oireet sitten saa pois, jos ei ole kofeiinia elimistössä. No, se siitä. En mä tosissani.

Mutta nyt kun ajoittain juon, kahvi on äärimmäisen rasittava aine. Jos olen virkeä, mun ei ehdottomasti kannata juoda sitä, koska se väsyttää. Jos olen väsynyt, kahvi saattaa piristää tai sitten ei, täysin randomilla. Mutta jos taas olen illalla tai yöllä kotona  erittäin väsynyt, enkä saa unta, niin kuppi kahvia, niin jo alkaa uni maittaa. En ole tässä maailman ainoa ihminen, nimittäin isänikin keittää kahvia keskellä yötä, jos keho käy niin kierroksilla, ettei saa unta. Ehkä se perustuu siihen, että kahvi supistaa verisuonia eikä veri enää kierrä niin hyvin ja sitten väsyttää? En tiedä, mutta toimii nukahtamislääkkeenä.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #70 - 29.01.2013 - 15:20:34

Mun tapauksessa tämä kuva ei päde siis alkuunkaan.  Hymiö

...
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

okariina
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #71 - 04.12.2013 - 17:35:26

Aloin välttelemään kofeiinia kun luin sen haittavaikutuksista. En ole koskaan juonut mitään megalomaanisia määriä, mutta päivittäin kyllä. Eniten alkoi pelottaa se fakta, että kofeiini heikentää verenkiertoa mm. supistamalla verisuonia. Jotenkin tuntuu että ms-tautisena kannattaa pitää suonet mahdollisimman hyvässä kunnossa. Mitään tarkkaa tietoahan ei asiasta ole, muttei vara venettä kaada Kieli

Kahvinjuontia en muuten lopettanut Silmänisku Sitä kun saa kofeiinittomanakin. Esimerkiksi Pirkan muruversio on mahdottoman hyvää, suosittelen Pyöritä silmiä Ja niinhän se on että alkaa nämä mun ruokarajoitteet tehdä musta melkoisen hankalan kylästelijän, kun en syö sitä pullaakaan. Lähimmille ystäville/perheenjäsenille olenkin raahannut tuollaisen ed. mainitseman pirkka-kahvipurkin jemmaan jotta olisi jotain mitä tarjota Virnistys
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #72 - 05.12.2013 - 13:35:58

Minä taas olen ollut "kahvijuoppo" jo vuosia, mikä jatkuu.  

"Tutkimus: Kahvinjuojilla vähemmän suusyöpää
http://www.hs.fi/tiede/a1305634447914

8.1.2013 8:48 | 2 |
Duodecim
Pekka Sakki / Lehtikuva

Tutkijat havaitsivat suu- ja nielusyöpäkuolemat puolet harvinaisemmiksi ihmisillä, jotka joivat vähintään neljä kuppia kahvia päivittäin.

Päivittäinen kahvittelu voi tuoreen tutkimuksen mukaan pienentää riskiä sairastua ja kuolla suu- ja nielusyöpiin. Havainto vahvistaa aiempia samansuuntaisia tuloksia, mutta ei paljasta mistä yhteys johtuu.

Tulokset julkaistiin American Journal of Epidemiology -lehdessä, ja ne perustuvat 970 000 miehen ja naisen seurantatietoihin 26 vuoden ajalta. Tuona aikana 870 osallistujaa kuoli suu- tai nielusyöpään.

Kun osallistujat jaettiin ryhmiin heidän kahvinjuontinsa perusteella, tutkijat havaitsivat suu- ja nielusyöpäkuolemat puolet harvinaisemmiksi osallistujilla, jotka joivat vähintään neljä kuppia kahvia päivittäin. Tämä todettiin verrattuna osallistujiin, jotka joivat kahvia satunnaisesti tai eivät lainkaan.

Myös kofeiinittoman kahvin juominen liittyi pienempään syöpäkuolleisuuteen, mutta tältä osin yhteys oli epävarmempi. Tee sen sijaan ei vaikuttanut osallistujien riskiin kuolla suu- tai nielusyöpiin.

Tutkijat eivät tiedä, mikä kahvissa suojaisi suu- tai nielusyövältä, mutta todennäköisesti yhteys selittyy useilla eri tekijöillä. Kahviin on joissain tutkimuksissa liitetty suojavaikutus myös maksan, kohdun ja suoliston syöpiä vastaan." Hymiö

Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #73 - 25.04.2014 - 10:24:23

Kahvia juon melko harvoin, pikemminkin vihreää teetä. Nyt sain sähköpostina oheisen linkin vihreästä kahvista, jonka avulla helposti voi pudottaa painoakin. Mulle se ei sovi, kun olen jo hoikka tai jonkun mielestä liian laiha.http://www.vihreäkahvi.fi/?utm_source=fi_global_vihreakahvi - Marianna  
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Sukupuoli: male
Vastaus #74 - 12.07.2014 - 21:22:19

Jos nyt ei puhuttaisi yhdestäkään "helposta tavasta pudottaa painoa"? Tai ehkä juuri tuo on se ensimmäinen 2789:stä eri litkusta, joka oikeasti toimiikin?  Kieli
Siirry sivun alkuun

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 
Lähetä aihe Tulosta