Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta
Superfoodit (Luettu 26504 kertaa)
Jerry
Ex-jäsen

Re: Superfoodit
Vastaus #30 - 26.09.2011 - 12:40:30

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Sukupuoli: male
Vastaus #31 - 12.10.2011 - 19:47:16

Milena kirjoitti on 24.09.2011 - 11:06:19:
[quote author=7F55405E41475F550C07340 link=1310124357/0#0 date=1310124357]Halusin kokeilla tätä clorellaa, jos vielä vähentää tulehdustakin. En tiedä onko sillä VTI:hin vaikutusta.

Mutta se jauhe on ihan hirvittävän pahan makuista ja hajuista! Multa meinaa lentää laatta, kun yritän erilaisilla cocktaileilla saada sitä alas. Pieni määrä menee smoothiessa. Tavalliseen mehuun on ihan turha edes yrittää. Kamala kun kuvottaa pelkkä ajatus siitä!

Miten te muut onnistutte? Onko sitä kapseleina? Hitsi kun olisi sellainen laite, että tuon myrkyn voisi itse puristaa tableteiksi.

Tavallisesti käyttämäni viherjauhe, eli tämä
...
oli loppu lähiluontaistuotekaupasta. Tuo viherjauhe on ihan ok makuista, ihan veteen sekoitettuna, 1-2 rkl. No ostin spirulinaa tilalle.

http://superfoodit.com/spirulina.html

Taitaa olla samankaltaista kuin chlorella: sekoitin teelusikallisen lasilliseen mehua, ja siitä tuli aivan kauheaa. Haju oli seisoneen ja levittyneen veden/mudan haju, maku jotain levää kasvavan kuravellin tapaista. Sai kyllä nieleskellä, että sai nieleskeltyä. Taidan kapseloida nuo jauheet, ei tuota pysty muuten syömään/juomaan, minulla on onneksi cap-m-quik kapselointilaite, millä onnistuu hyvin.

Luultavasti en osta toista kertaa. Takaisin Bioteekin ravintojauheeseen, nam. Taisi muuten tämän kesän aikana senkin kanteen tulla "superfood"-merkintä.
Siirry sivun alkuun

Käytössä Bediol- ja Bedrocan-lääkekannabis
IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #32 - 13.10.2011 - 21:14:42

Musta on tullut "immuuni" erilaisille "pahoille mauille", ja kaikki tarvittava menee kyllä helposti alas ihan veden kanssa... Eihän näitä ravintolisiä maun vuoksi syödäkään.

Sanoisin kuitenkin, että ainakin mun käyttämäni chlorella-merkki (Jarrow formulas Yaeyama chlorella) on itse asiassa aika "miedon" makuista verrattuna moniin muihin aineisiin, joita tulee vedettyä... Pahimman makuista lienee arginiini-jauhe. Spiruliinakin taitaa olla vähän ikävämmän hajuista ja makuista kuin chlorella.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #33 - 14.10.2011 - 10:29:22

Mä taas pystyn ottaan arginiinia mehun kanssa, mutta tosiaan clorellassa ei auta edes nieleskelyt. Oksennusrefleksi on todella voimakas. Mutta sitäkin menee smoothiessa.

Ai sellainen kapselointikone olisi saatavana ihan kotikäyttöön! Wou! Smoothiekäyttö on kyllä toistaiseksi ihan toiminut.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Vastaus #34 - 15.10.2011 - 08:37:19

Ennen spirulinaa luulin myös olevani immuuni ns. pahoille mauille. Mutta löytyi se raja sittenkin.

Esim. arginiini menee hyvin sellaisenaan veteen sekoitettuna, nyttemmin en tosin syö/juo vaan panostan ruoan proteiinien laatuun. Ruokajuomaksi juon tavallisesti vesilasillisen missä on 2-3 tl (10-15ml) MSM. Ja mm. tryptofaani ei aikoinaan ollut kovin herkkua, mutta sitäkin söi kuin leipää vrt. spirulina.

Cocovin 115 g spirulinapurkillisesta tuli 250 kapselia, noin 450mg/kapseli. Parin aamun urakka. Meinaan nuo syödä tahtia muutaman kymmenen per päivä pois, niin näkee, vaikuttaako tämä myrkky superfoodi jotenkin.

Kapselointilaite on ollut kyllä oikein hyvä hankinta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #35 - 15.10.2011 - 13:11:12

Sä vedät MSM:kin pelkän veden kanssa! Fy fan! Oot pro.

Laitatko hiukan linkkiä kapselointilaitteestasi. En tiedä hankinko ikinä, mutta kiinnostaa silti.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Vastaus #36 - 15.10.2011 - 13:49:59

Milena kirjoitti on 15.10.2011 - 13:11:12:
Sä vedät MSM:kin pelkän veden kanssa! Fy fan! Oot pro.

Laitatko hiukan linkkiä kapselointilaitteestasi. En tiedä hankinko ikinä, mutta kiinnostaa silti.

Joo, enkä edes irvistele, hyvää on Hymiö (varsinkin verrattuna spirulinaan)

Tilasin oman kapselointilaitteeni briteistä value-healthcare.co.uk -kaupasta, mutta siellä niitä ei nyt ollut. Mutta eiköhän tuon itse valmistajaltakin saisi: http://cap-m-quik.com/

Minulla on size "0" laite ja vegekapselit käytössä. Ja siihen sopiva "tamper". Kapseleita saa sitten myös iherbistä halvalla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #37 - 16.10.2011 - 05:53:49

Kapselointilaitteen kutsuminen "laitteeksi" on ehkä turhan imartelevaa ottaen huomioon, että kyseessä on lähinnä rei'itetty muoviteline. Hymiö

Helposti tuollaisen saa hankittua esim. eBay:stä, josta sellaisen itsekin hommasin. Tässä ihan malliksi yksi myyjä, joka sattui listasta ensimmäisenä löytymään: http://www.ebay.com/itm/CAP-M-QUIK-Quick-Capsule-Filler-Machine-SIZE-00-/2006589...

"Laitteita" on tosiaan erilaisia eri kokoisia kapseleita varten. Tyhjiä kapseleita saa tilattua myös eBay:stä tai vaikkapa iHerbistä.

Itse en ole vielä pahemmin laitetta käyttänyt, koska olen vetänyt jauhemuotoiset ravintolisät alas ihan sellaisenaan, mutta Lyrica-lääkekapseleita kapseloin taannoin uudelleen kun piti puolittaa annos...  (Ei ole kovin tieteellisen tarkka menetelmä, mutta ei se ollut niin justiinsa tuon lääkkeen kohdalla tuossa tilanteessa, kun tarkoituksenakin oli lähinnä päästä lääkkeestä eroon pikku hiljaa.)
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #38 - 16.10.2011 - 20:00:19

Mä luulin, että se on laite eikä reikälevy. Nyt selvisi! Kiitos vinkeistä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #39 - 17.10.2011 - 23:09:46

Milena kirjoitti on 16.10.2011 - 20:00:19:
Mä luulin, että se on laite eikä reikälevy. Nyt selvisi! Kiitos vinkeistä.

Joo, ei se ole mikään "robotti", joka automaattisesti täyttäisi kapselit... Hymiö

Se on levy, joka pitää tyhjiä kapselinpuolikkaita paikallaan ja niiden aukkoja levyn tasossa, jolloin jauheet saa levitettyä kymmeniin kapseleihin melko helposti yhdellä kertaa. Tämän jälkeen kapselit saa nostettua enemmän "näkyviin", jolloin puuttuvan puolikkaan kiinnitys onnistuu (käsin).

Toi Cap'm'quick on muuten jo 30 vuotta vanha keksintö, eli mikään modernin teknologian mestarillinen ilmentymä se ei siis ole. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #40 - 18.10.2011 - 11:03:14

Juu, kun ms+pot laittoi linkin firman sivuille, mietiskelin kauhuissani, miten tummanvihreän älyttömän pölyävän clorellan saisi helpoiten asettumaan koloihin. Millaisessa vuoratussa puhdastilassa se pitäisi tehdä, jottei koko kämppä saisi tummaa kuorrutusta.

Äsken kyllä juuri nautiskelin superfoodsmoothien clorellan kera, ettei ole ikävä reikälevyä ainakaan ihan vielä. Thanks, K!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hartti
Senior Member
Poissa

Urbaani MS-ilmentymä
Helsinki
Vastaus #41 - 07.04.2015 - 07:48:50

Itse olen ryhtynyt käyttämään jo hiukan ennen tätä oireiluani erilaisia superfoodeja ihan kohtuullisin tuloksin.

Spirulinaa ja Chlorellaa sisältävää jauhetta, erilaisia vitamiinilisiä sekä Ginkgo Bilobaa tulee syötyä urakalla. Erilaiset kalaöljyt ovat myös käytössä, mutta epäilen niiden kyllä vaikuttavan veriarvoihin jollain tapaa ennen pitkää.

Olen ennen tätä MS-pelkoakin syönyt paljon D-vitamiinia, mutta nyt näiden oireiden ilmaannuttua olen ruvennut harkitsemaan sen yliannostamista päivittäisesti.

Ei varmasti ole haittaa ollenkaan tällaisia käyttää.
Siirry sivun alkuun

http://luulovaisairaus.blogspot.fi/

RRMS diagnoosi 4/2015
Apua vaivaan tuovat Tecfidera, 5mg LDN, lisäravinteet ja terveelliset elämäntavat
IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta