Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 ... 5
Lähetä aihe Tulosta
Alkoholi (Luettu 41928 kertaa)
Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Alkoholi
09.07.2011 - 13:32:18

Tällä kahvilalla on varmaankin A-oikeudet? Toivotaan.

Täällä mielestäni puhutaan aika vähän alkoholista ja sen käytöstä. Miten sä käytät, käytätkö ylipäätään, lääkitsetkö mäsääsi, otatko unohtaaksesi sen?

Mä itse käytän sitä seurajuomana. Mutta mun on henk.koht. pitänyt aikaa myöten vähentää kerta-annosmäärää, kun ei pysy pystyssä enää edes muutaman drinkin jälkeen ja hävettää niin saateristi se huojuminen, joka siis EI johdu pelkästä alkoholista, mutta kaikki ulkopuoliset vain luulee niin. Positiivista tässä suuntauksessa on se, ettei tule krapulaa, kun ei huojuen pääse baaritiskille asti. Noh, se oli karrikoitua, ja voihan sitä juoda kotonakin. Mutten tykkää sielläkään enää niistä määristä kun nuorempana meni. Ikäkö painaa vai mäsä, en tiedä.

Lisäksi alkossakin joskus nolottaa esim. hakiessa ihan vaan viinipulloa ruoan kanssa. Kun alan hiukan jänskätä, luuleeko tuo kassa mua nyt jo valmiiksi humalaiseksi niin alan huojua entistä enemmän. Koskaan ei ole onneksi kukaan kysynyt, onko neito jo valmiiksi hieman ottanut.

Sekin rasittaa, että kun huojun muutamastakin juomasta, saan kuulla siitä ihan tuntemattomilta. Tyttö on vähän ottanut, on ihan yleinen kommentti. Hermostun siitä joskus ihan silmittömästi. Vïttuako se sulle kuuluu miksi mä huojun! Tämä  on syy, miksi pitäisi aina olla keppi mukana hipalla. Ei tulisi arvosteluja humalasta. Baarien ovella näytän mielelläni mäsä-korttia, jos näyttää jo kaukaa siltä, että tuo poke nyt ei ainakaan päästä mua sisään.

Halusin aloittaa tän ketjun siksikin, kun hieman häiritsee Kaptahin aloittamassa kofeiini-ketjussa (ja FB:n puolella) se, että ihmiset on heti tuputtamassa kahvia, jos joku haluaa päästä siitä eroon. Onko täällä joku, joka on yrittänyt tai joutunut vähentämään alkoholia?

Tuo toisen addiktiosta pääsemisyrityksen mollaamiset  kuulostaa mun korvaan siitäkin syystä mauttomilta, kun satun olemaan alkkiksen tytär ja opin jo pienenä, ettei toisen addiktioon pysty kukaan muu vaikuttamaan, siis positiivisella tavalla. Halu vähentää on lähdettävä itsestä. Pulloa tyrkyttämällä ihan varmasti saa monen alkkiksen mielen kääntymään.

Mun tarkoitus ei ole siis moralisoida käyttäjiä eikä lähettää postipaketissa kossupulloa absolutisteille. Haluan vain kuulla mielipiteitä ja kokemuksia.

Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Bridget
YaBB Newbies
*
Poissa

Suur-Helsinki
Sukupuoli: female
Re: Alkoholi
Vastaus #1 - 09.07.2011 - 19:21:33

Milena, olet rohkea ottaaksesi puheeksi tämän. Itsekin kyllä tykkään kaivaa verta nenästäni  Juustoinen

Olen vähentänyt alkoholinkäyttöä reippaasti (ennen otin pikemminkin reteesti kun olin bilettämässä). Kalsarikännit riittävät minulle ihan hyvin nykyään. Ja miksikö? Kun ei puhun muutenkin vähän epäselvästi ja se vinkku (mihinkään muuhun en koske paitsi ehkä keskariin) tekee puheestani käsittämätöntä.

Nyt menen ottamaanh yhdenh schiiderin ja sitten petiin kuorsaamaanh.
Siirry sivun alkuun

Kokopäivätyössä

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Sukupuoli: male
Vastaus #2 - 09.07.2011 - 19:57:47

Milena kirjoitti on 09.07.2011 - 13:32:18:
Halusin aloittaa tän ketjun siksikin, kun hieman häiritsee Kaptahin aloittamassa kofeiini-ketjussa (ja FB:n puolella) se, että ihmiset on heti tuputtamassa kahvia, jos joku haluaa päästä siitä eroon. Onko täällä joku, joka on yrittänyt tai joutunut vähentämään alkoholia?

Toisaalta, sehän vain antaa sisua!  Silmänisku

Alkoholia käytän sekä yleiseen rentoutumiseen että oireiden unohtamiseen. En koskaan juo kovia kännejä, mutta silti tuotakin ainetta pitäisi vähentää. Kofeiini oli varmaan se helpoin...
Siirry sivun alkuun

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Vastaus #3 - 10.07.2011 - 00:36:50

Otin ennen ihan reippaasti olutta tai viiniä, nykyään en ota juuri mitään koska heilun jo parin kaljan jälkeen oikein miehekkäästi Nolostunut
Yhdellä oluella juhlistin kesäkuun alussa kesäloman alkamista ja kävin saunassa. Ja seuraavana yönä vasen jalka kramppasi pahasti Vihainen
Siirryin vichyyn Virnistys
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #4 - 10.07.2011 - 11:00:53

Bridget kirjoitti on 09.07.2011 - 19:21:33:
Milena, olet rohkea ottaaksesi puheeksi tämän. Itsekin kyllä tykkään kaivaa verta nenästäni  Juustoinen

Nyt multa on mennyt jotakin ohi. Ohjaathan siihen ketjuun, jossa kerrotaan ne aiheet joista täällä EI saa puhua.   Sinetöidyt huulet Mun omasta mielestä mä oon rohkeampi siinä, kun kerron olevani alkkiksen tytär kun siinä että ylipäätään aloitin tämän ketjun. Hän oli siis ainoastaan alkkis, siihen ei onneksi liittynyt väkivaltaa. Käytän mennyttä aikamuotoa vain sen takia, että hän on vanhemmiten vähentänyt määriä niin, ettei enää ylity liikakäytön raja. Eikä kuulemma kossukaan enää maistu, on siirtynyt punaviiniin, mikä on mun mielestä hyvä asia.

Onko täällä joskus ollut joku "kofeiinimiehen" kaukainen serkku "etanolimies", joka on pilannut tämänkin aiheen asiallisen keskustelun?

Mä oikeasti vain aloitin ketjun juomakäyttäytymisestä ilman moraalisaarnoja.

Tässähän on nyt jo tullut erilaisia käyttötapoja ja syitä, miksi joku on vähentänyt ja miksi joku käyttää. Tuo huojumaan alkaminen on mun juttu viinan kanssa ja ihan hiton rasittava, mutta pitääpä mulla kerta-annosmäärät pieninä.

Mielialapotilaana (ehkä muillakin) olen huomannut, että käyttö lisää masennusta tai siis seuraavana päivänä se pukkaa kovemmin päälle. Tämäkin oli ihan vain  omakohtainen huomio. Toiset taas juo masennukseen toiset saa sen krapulapäivänä (vaikkei mulle tulekaan fyysistä krapulaa. Sori, kun mainitsin, saattaa aiheuttaa kateutta.)
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #5 - 10.07.2011 - 15:46:33

Nostelin taas puntteja salilla ja tän kappaleen tahdissa se käy mukavasti. Ei kyllä ollut maljaa mukana. Hieman kevyempää alkoholiasiaa siis. Tää seuraava kipale kovastikin ihannoi känniä, muttei noille sanoille voi olla nauramatta. Oon boldannut lempparikohtiani:

Kauhee jano vielki!siis sammumaton jano!
Todellisuus!
On hetkittäin piinaa!
ilman hauskaaki voi olla viinaa joo hyvässä ja pahassa!
pidän pullonkeräysmummot rahassa!
RIP maksa goodbye aivosolut edessä viskii ja kylmä olut!
kippis jeppis jebulis hallitut koomat petri on hepulis!
otan hörppyy irvin imuu!
Mul o jano anna hirvi limuu!
huh jaa missä mä oon?!
Mä oon kännissä missä sä oot!?

JALLUU KOSSUU JA KALJAA HÖLKYNKÖLKYN!
ME NOSTETAAN MALJAA!
SELVÄSTI HYVÄ PÄIVÄ!
HYVÄ PÄIVÄ!
SIIS HYVÄSTI SELVÄ PÄIVÄ!

lets mennää tuu munkaa jos mä oisin sä kyl mäki oisin mun kaa marinoidaa nyt maksaa mä tarjoon sää maksat!
Hei tyttö lauletaan viisuu!
viina pukee sua ja yleensä riisuu!turha mua on syyttää nyt loppu juominen ja aletaan ryyppää!

ME NOSTETAAN MALJAA!
SELVÄSTI HYVÄ PÄIVÄ!
Source: LYBIO.net
HYVÄ PÄIVÄ!
SIIS HYVÄSTI SELVÄ PÄIVÄ
joo täättärää tättäräärää joo tättärää tättäräärää joo tättärää tättäräärää joo tättärää tättäräärää!

Jos sul on jano suu auki!
Jos sul on jano suu auki AAH!
mul o jano sul o jano kaikki sanoo AAH!
Jos sul on jano suu auki!
Jos sul on jano suu auki AAH!
mul o jano sul o jano kaikki sanoo AAH!
Hyvä juoma parempi mieli kuiva kurkku ikenet kielii palvon lennyy otan hennyy jäätävä polte ilma rennyy juon taskulämmintä jägsyy reeniä horo siin o ämmille läksyy!
ohhoh pysynky pystyssä himaan liftaan keskisormi pystyssä!
ota kuvia räps filmaten lempi juoma no vïttu ilmane!
huh jaa missä mä oon?!
Mä oon kännissä missä sä oot!?

ME NOSTETAAN MALJAA!SELVÄSTI HYVÄ PÄIVÄ! HYVÄ PÄIVÄ!
ME NOSTETAAN MALJAA!SELVÄSTI HYVÄ PÄIVÄ!
HYVÄ PÄIVÄ!
ME NOSTETAAN MALJAA!SELVÄSTI HYVÄ PÄIVÄ!
HYVÄ PÄIVÄ!
(Source: LYBIO.net)

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 10.07.2011 - 18:11:24

Kyllä  kiitos, tosin nykyään harvemmin kuin ennen ja etenkin vähemmän. "Syynä" lähinnä vakiintuminen ja perhe-elämä sekä arkiset puuhat jotka vie aikaa harrasteilta. Tekosyitä riittää. Ehkä en vain halua enää ryypätä. Vuoden - Parin vuoden välein tulee otettua semmoset helikopterikännit että ei oikeastaan ole halua sen jälkeen kotvaseen. Saunaolutta toki menee mutta sitä en laske tähän kategoriaan. Punkku maistuu ja kauan kadoksissa ollutta viskinjuontitaitoa olen yrittänyt myös palautella. Mutten pulautella.

Sauna tulilla. Karhut jääkaapissa. Tämä(kin) on teidän syytänne.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #7 - 10.07.2011 - 18:45:47

Alkoholi on hyvä lihasrelaksantti.  Spastisuuskipuun oikein hyvä.  Minulla ei ole ehkä kovin pahat kivut, kun sopivasti menee pienellä määrällä alkoholia.

Juon paljon, käytännössä päivittäin, mutta en ole juovuksissa.  Siis tissuttelen.  Minusta alkoholi on moneen vaivaan paljon miellyttävämpi vaihtoehto kuin lääkkeet.  Neurologin kanssa aikanaan tästä juteltiin.
Tilanne voisi olla toinen, jos tasapainon kanssa olisi ongelmia.  Enemminkin tämän kankeuden, jota alkoholi sopivassa määrin rentouttaa.

Rami aikanaan neuvoi juomaan KukkoPilsiä, enkä ole olutlaatua vaihtanut.  

Jos on syytä juhlaan, niin sitten Bollingerin vaaleanpunaista.  Onneksi on niin harvoin juhlan aihetta, että kukkaro vielä kestää.
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #8 - 10.07.2011 - 19:17:06

Teerenpelin oluet ovat myös maittavia, suosittelen kokeilemaan. Tampereella käydessä on myös päästävä Plevnan makkarapannulle ja tummaa perään. Plevnan sinappi on myös yyberhyvää.

Nonni, ny rillataan. Karhua päälle.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #9 - 10.07.2011 - 19:35:20

Great, Kukko on hyvä vaihtoehto kun on gluteeniton.  Hymiö Mäkin juon mieluiten Kukkoa tai sitten Nokian panimon Keisaria, jos juon olutta. Plevnan pikkutumma (eiku ?) on mun lemppari.

Kun ei ole nykyään enää niin suuri hinku humalaan, niin voi nautiskella joskus tilkkasen konjakkia tai sitten viskiäkin, vaikkei se ole kovin naisellista.

Joskus baarissa tilasin alkoholitonta olutta, mutten halunnut, että työkaverit kuulee. Eikös se tarjoilija tuonut sen pöytään kovalla äänellä höystettynä. Täs ois tää HOLITON! Kiitos. En olisi jaksanut selitellä miksi tällainen valinta.

Usein kysyn holittomia vaihtoehtoja baareissa ja liian usein ei läydy muuta kuin limpparia. Ei edes sellaista halpaa siideriä isosta pullosta. Joskus vaan haluaisi juoda samaa kuin muut, mutta holittomana. Täysin mahdoton yhtälö.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #10 - 11.07.2011 - 13:40:29

Alkoholi taitaa olla sellainen aihe, josta ei haluta puhua, vaikka suurin osa sitä käyttää. Kertokaahan muutkin käyttötarkoituksianne. Käytätkö oireiden katoamisen vai unohtamisen takia vai etkö käytä, kun oireet pukkaavat päälle?

Tokihan se voi olla myös ihan nautiskeluaine, kuten mansikkamargarita kesäisin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #11 - 11.07.2011 - 13:54:21

Mulle on vuoden sisään tullut vanha migreeniherkkyys viinan ja kaljan suhteen, todella helposti napsahtaa jos yhden ottaa. Sekin on pitänyt ukon enimmäkseen selvinpäin. Kyllä minä sen kynnyksen vielä ylitän.... Juon kun juon lähinnä siksi että se on kivaa, oikeasti. Silloin kun olosuhteet on otolliset ja seura kohdallaan on kiva ryypätä, en minä silloin pakene yhtään mitään tai peittele juopottelulla mitään. On vaan kiva olla kännissä, saa olla humalassa. Seuraavan päivän darra ja sitä seuraavan yön liskot pitävät huolen siitä että ei jää tavaksi.

Tää on mulle jotenkin mieluinen puheenaihe  Kieli
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Pasi Anssi
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 11.07.2011 - 14:31:20

Mä olen pitkään ollut ns. täsmäkännityyppinen juoja, eli perjantaina tai lauantaina on tullut juotua pää täyteen. Nyt ei ole tullut enää tehtyä sitäkään kun olen huomannut alkoholilla yhteyttä oireiden pahenemiseen. Esim. käsien tunnottomuus/puutuneisuus oli varoitellut viikkoa ennen, mutta laivamatkalla, kankkuspäivänä nuo oireet tulivat päälle niin selkeästi, ettei yhteyttä alkoholiin voi oikein kohdallani kiistää. Sitä ennen käsioireet tuntuivat jo vuosia ennen niiden tultua aina kankkusessa kun tiputin kädet omalla painollaan alas, jolloin käsissä tuntui sellainen säie, joka jollain tavalla jännittyi hetken käsien suoristumisen jälkeen. Toinen asia, mikä mulla on ollut vuosia, on makuaistin muuttuminen kankkusessa, mitä vähän pelkään nyt, että se muuttuu seuraavaksi jotenkin.

En mä silti alkoholia ole jättänyt. Yritän vaan välttää kovia kännejä vastaisuudessa. Tuo tasapaino-ongelma mulla oli myös aika pahana tuossa viime talvena, mutta on nyt ainakin toistaiseksi pysynyt kurissa. En tiedä mistä johtuu, mutta viimeaikoina mulle on tullut jo muutamasta kaljasta huono olo. Jos juo kännin puolellekin, tuntuu, että on kankkunen koko ajan mukana kun mieliala vähän laskee hetkeksikin. En osaa selittää, mutta se hilpeä nousukänni on jotenkin hävinnyt ja siinä mukana tulee koko ajan sellainen paha olo.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Vastaus #13 - 11.07.2011 - 16:18:23

Mulla/meillä käytössä Koffin kolmonen ja tissuttelu/kevyet/seitinohuet kalsarikännit. Punaviinistä tykkäisin, mutta menee niin nopiaan päähän, etten uskalla kuin joskus harvoin ruuan kanssa punkkua maistella. Saan äärimmäisen vähästä määrästä yrjökankkusen, vessanpöntöt ja lavuaarit ovat tulleet oikeinkin tutuiksi vuosien saatossa ja extrana kova migreenipäänsärky, johon ei auta oikein mikään (ei ees parantavat). Olen yrittänyt opetella tissuttelemaan/juomaan niin, etten "sairastuisi" krapulaan lainkaan, joskus onnistuu, joskus ei. Toimin mieheni ns. tissuttelukaverina viikonloppuisin kotosalla. Hänen alkoholinsietokykynsä on aivan eri luokkaa kuin mulla, tosin hän on aika kookaskin ja hyvin harjoitellut  Pyöritä silmiä. Joskus harvoin seuraksi voin ottaa pikkiriikkisen konjakkia, muut viinakset jätän suosiolla väliin. Niin ja baarikäynnit/kännit ovat pyöreä nolla viimeisten vuosien aikana, koska saan pelkästä valvomisesta hirmu huonon/krapulaisen olon.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011 - 17:21:52 Kirjoittaja Susu »  

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #14 - 11.07.2011 - 18:23:07

Hmm...olen itse alhoholistin tytär...ja toisen vaimo Pelästynyt
Isä joi itsensä hengiltä...siis sisuskalunsa ryyppäsi ja se on edelleen mulle paha paikka...osui mun elämässä ihan hirveeseen kohtaan kun olin justiinsa onnistunut tekemään hänestä isoisän Itku
No...miehekkeeni on kuivilla...pariin kertaan on nyt lopettanut eikä sovi ottaa yhtään tai lähtee mopo käsistä Surullinen
Tässä rytäkässä on sitten omakin juopottelu hiipunut lähes olemattomiin. Miehen mukaan ei haittaa jos otan, mutta käytännössä se jää yhteen olueen taikka viinilasilliseen Pyöritä silmiä
Toisaalta ei mulla oo mitään kauheeta tarvettakaan ottaa yhtään enempää Silmänisku
Ainoa kurja puoli on se, että meidän ja ystävien (?) välinen sosiaalinen kanssakäyminen on lähestulkoon loppunut tämän takia. Se on kumma kun jokapaikassa läträtään viinalla ja sitten jos et juo niin ilmeisesti olet sensortin ilonpilaaja että parempi jättää kokonaan kutsumatta pippaloihin Täh
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 ... 5
Lähetä aihe Tulosta