Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta
Alkoholi (Luettu 43600 kertaa)
tatsi
Full Member
Poissa

Jo vain
Rollo
Sukupuoli: male
Re: Alkoholi
Vastaus #30 - 01.09.2011 - 21:09:34

Lääkäri kysyi potilaalta, että tuleeko juotua paljonkin ?
           Päivittäin. Jaa maanantai jäi väliin.
      Kannattaisi harkita ammattiapua, jatkoi lääkäri.
           Mitä ? Ei kai sitä yhden päivän takia !

No joo.  Kuluuhan sitä, lähinnä keppanan tissuttelua, väliin kirkasta tai pieni whiskey lätikkä.
 Vanhemmat ovat absolutisteja. Juon rentoutuakseni, vaimo ottaa vain viikoloppuisin. Olut rauhoittaa vatsaakin.
  Ennen kyynärsauvoja oli kaksi kertaa, kun Alkossa ei myyty, vaikka olin selvinpäin.Sama nuori nainen kummallakin kerralla.
Sitten tavattiin ruokakaupan pihalla , mulla oli jo kepit sekä invapolkupyörä. Hän pysähtyi tuijottamaan. Silmistä aisti anteeksipyynnön.

Ravintolassa käydään pari kolme kertaa vuodessa, kun suurempi määrä tuttuja kohtaavat. Terassikäyntejähän ei lasketa.

Vuosi sitten kaikki veriarvot olivat rajojen sisällä, myös maksa lukemat, jota siippani suuresti ihmetteli  Täh
  Taidanpa avata tölkin; kolmannen jälkeen niitä ei lasketa.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

luossa
God Member
Poissa

Mikä ei tapa, niin sattuu!

Pirkanmaa
Vastaus #31 - 02.09.2011 - 18:14:31

Heh! Mullei kanssa kerran myyty. Ja kun rupesin nauramaan koko jutulle, niin luuli minun olevan aivan päissäni. Kävin siten vielä iltapäivällä puhumassa uudestaa ko. myyjän kanssa. Pyysi anteeksi, ja pahoitteli asiaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #32 - 03.09.2011 - 17:28:49

^Miksei niillä ole alkometrejä. Itsekin huojun yleensä vielä enemmän, kun astun alkoon sisään. Hävettää jo valmiiksi, jos eivät myy.

Nyt en ole uskaltanut vetää kunnon kännejä, kun on Voxra käytössä. Varottelevat viinasta, mutta ei vielä  ole ollut mitään huonoa yhteisvaikutusta. Kai ne varottelee kaikkien mielialalääkkeiden kanssa. Enkä  muuten olisi muutenkaan vetänyt kännejä, kun ei napa enää vedä kuten ennen. Hyvä näin.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #33 - 07.09.2011 - 12:01:44

Meillä oli viimeviikonloppuna äidin tuhkan levitys mökille. Mä onnistuin siinä lauantaina sitten äidin muiston kunniaks vetäsee ihan kamalat kännit. Itkin ensin äitiäni ja lopulta omaa sairastumistani ja tulevaisuutta. Kompuroin grillillä ja nyrjäytin nilkkani. Toivon ja luulen perheeni ymmärtäneen että olin vähän herkässä tilassa ja alkoholi pahensi asiaa.

Mutta siis mun pointti oli että ootteko huomanneet vaikuttaako interferonin pistäminen alkoholin vaikutukseen? Mulla on siis parina viime kertana kun oon ollut normaalia enemmän humalassa ollut aina piikki alla sinä päivänä. Ja sit taas kun oon ollut piikittömänä päivänä liikenteessä, esim kaverin 30v. juhlissa, tuntuu ettei drinkeillä ja oluella oo mitään vaikutusta vaikka kuinka kiskois. Käytössä siis Betaferon.
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Mutsikka
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #34 - 07.09.2011 - 20:15:02

Vaikuttaa kyllä täälläkin, oon kyllä huomannut eron piikittömiin päiviin. Piikkipäivinä kihahtaa kuin häkä  Virnistys ja käytössä myös Betaferon.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #35 - 08.09.2011 - 07:45:18

Eli mun havainnossa saattais olla perää. Pitää jatkaa tutkimuksia.
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Vastaus #36 - 13.09.2011 - 01:03:13

Mutsikka kirjoitti on 07.09.2011 - 20:15:02:
Vaikuttaa kyllä täälläkin, oon kyllä huomannut eron piikittömiin päiviin. Piikkipäivinä kihahtaa kuin häkä  Virnistys ja käytössä myös Betaferon.

En ole mitään yhteyttä huomannut Betaferon-päivien ja alkoholin välillä. Tämä on varmaan taas näitä yksilöllisiä juttuja...  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Peltoniemi
YaBB Newbies
*
Poissa

Pöh..
Kuopio
Vastaus #37 - 13.09.2011 - 08:33:13

Mie 8 vuoden Avonex-aikana en milloinkaan ottanut tippaakaan alkoholia pistospäivänä, enkä päivää ennen, enkä jälkeen.., en vaan halunnut leikkiä terveydelläni.

Syksyllä -06 päätin haluta alkaa elämään kokonaan ilman alkoholia (siis ilman sitäkin vähää), enköhän sitä itselleni tarpeeksi kuitenkin ollut saanut nauttia.., päätin vaan siis haluta kokea kaikki asiat selvinpäin, sillä enköhän usein ilman alkoholiakin ole tarpeeksi iloisesti "hönössä"..  Silmänisku

Ja sanonta "ilo ilman viinaa on teeskentelyä" on mielestäni just päinvastoin..  Hymiö

Kuitenkaan täysin absolutisti en ole, tänä kesänä mökillä join 4 tölkkiä olutta, nauttien grillailusta ja Jyväskylä-ralli viikonloppuna yhden tölkin seurassa nauttien.

Mutta vuosien aikana olen vaan oppinut ajattelemaan aina mikä on terveydelleni ja ololleni parasta, ja mukavinta (sekä turvallisintakin) on olla mahd. selväpäinen..  
Siirry sivun alkuun

Dg. -98, rr, Avonexia 7 vuotta v:sta -98, nykyisin Copaxone v:sta -05, työkyvyttömyyseläkkeelle -03. Taistelua kesken luovuta en, sairauteni kanssa opettelen elämään..

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #38 - 13.09.2011 - 09:17:44

En ole missään vaiheessa pistosuraani kiinnittänyt huomiota esim. pienessä sievässä ollessa pistämiseen. Siis tätäkin on tapahtunut enkä ole huomannut mitään sellaista mitä ei kaljoittelusta muutenkin seuraisi. En kuitenkaan kehota ketään mihinkään. Elämä on valintoja.

Jos naurattaa niin teen sen sumeilematta olinpa jurrissa tai en. Samoin aion tehdä tulevaisuudessakin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Peltoniemi
YaBB Newbies
*
Poissa

Pöh..
Kuopio
Vastaus #39 - 13.09.2011 - 15:29:04

Lainaus:
En ole missään vaiheessa pistosuraani kiinnittänyt huomiota esim. pienessä sievässä ollessa pistämiseen. Siis tätäkin on tapahtunut enkä ole huomannut mitään sellaista mitä ei kaljoittelusta muutenkin seuraisi. En kuitenkaan kehota ketään mihinkään. Elämä on valintoja.

Jos naurattaa niin teen sen sumeilematta olinpa jurrissa tai en. Samoin aion tehdä tulevaisuudessakin.

Niin on Jerry, elämä on valintoja täynnä ja jokainen tehköön tyylillään.
Mie vaan hokasin aikoinaan, että miulle parempi noin, siis ennenkaikkea sairaudelleni parempi..

Suattasinhan tuota joskus alkoholia vähän enemmänkin juoda, jos terveempi olisin tai sairauteni siitä tykkäisi..  Hymiö
Siirry sivun alkuun

Dg. -98, rr, Avonexia 7 vuotta v:sta -98, nykyisin Copaxone v:sta -05, työkyvyttömyyseläkkeelle -03. Taistelua kesken luovuta en, sairauteni kanssa opettelen elämään..

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Vastaus #40 - 13.09.2011 - 17:32:08

"Suattasinhan tuota joskus alkoholia vähän enemmänkin juoda, jos terveempi olisin tai sairauteni siitä tykkäisi."

Juurikin näin, mitä sitä tuttua miestä kiusaa!
Siirry sivun alkuun

Paljon on kierretty, mut pirun pientä rinkiä!

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #41 - 17.01.2012 - 12:20:42

Unohdetaan kofeiinit ja halvat vähäksi aikaa. Entäs etyylihydroksidi?

Brittiläiset nyt suosittelevat maksalle kahta vapaapäivää viikossa:

UK politicians say take two alcohol-free days a week

En tiedä onko suosituksen suurempi sanoma siinä, että maksa tarvii vapaata vai se, että ihmisen olisi hyvä osoittaa itselleen, että pystyy siihen (maksan vapaapäiviin). Molempi parempi.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

admin
YaBB Administrator
Poissa

Olen kärryillä
Helsinki
Vastaus #42 - 14.04.2012 - 15:04:39

Siirry sivun alkuun

Aapo
IP on kirjattu

Vontsi
God Member
Poissa

Etelä-Savo
Vastaus #43 - 17.04.2012 - 10:55:08

Ois kyllä kiva joskus ottaa mutta Lyrica ja alkoholi ei oo oikein hyvä yhdistelmä. Pikkuisen Jägeriä ja eikö ala nukuttamaan niin ettei voi mitään. Viime kesänä piti päästä kokeilemaan ja ajoin Lyrican alas (voi sitä sivuvaikutusketutusta) ja meininkinä oli ihan perinteiset... Eipä vaan oikein maistunutkaan ja kipujakin oli. Joten antaa muiden ottaa munkin puolesta. Onnenksi on tullut teininä rällättyä! Mun käytös ei oo aina niin asiallista selvinpäinkään, että ehkä ihan hyvä näin kaikkien kannalta.
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Vastaus #44 - 18.04.2012 - 20:02:29

Vontsi kirjoitti on 17.04.2012 - 10:55:08:
Ois kyllä kiva joskus ottaa mutta Lyrica ja alkoholi ei oo oikein hyvä yhdistelmä. Pikkuisen Jägeriä ja eikö ala nukuttamaan niin ettei voi mitään. Viime kesänä piti päästä kokeilemaan ja ajoin Lyrican alas (voi sitä sivuvaikutusketutusta) ja meininkinä oli ihan perinteiset... Eipä vaan oikein maistunutkaan ja kipujakin oli. Joten antaa muiden ottaa munkin puolesta. Onnenksi on tullut teininä rällättyä! Mun käytös ei oo aina niin asiallista selvinpäinkään, että ehkä ihan hyvä näin kaikkien kannalta.

Sama juttu mulla, lyrica ja alko ei sovi yhteen. Siksi lopetinkin kaiken "kaljottelun" viime syksynä, no joo~kyllä kerran tartti kokeilla mutta ei ollut hyvä idea Surullinen
Mies sanoo aina etten tartte viinaksia, olen muutenkin niin persoonallinen.
Mahtaneeko v...lla? Silmänisku
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta