Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta
Alkoholi (Luettu 43599 kertaa)
Jerry
Ex-jäsen

Re: Alkoholi
Vastaus #45 - 20.04.2012 - 12:37:21

Votka maistuis nyt kyllä. Kuka on hyvän votkan ystävä? Venäläiset Standart ja Stolischnaya on ykköset!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Sukupuoli: female
Vastaus #46 - 20.04.2012 - 13:46:21

Jerry, miksi votka juuri nyt maistuisi?
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Rami
Senior Member
Poissa

”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”

Sukupuoli: male
Vastaus #47 - 20.04.2012 - 17:48:44

great, miksi ei?
Onko tilannetta jolloin ei vodka tai olut maistuisi?
On tietenkin, hyvää single malt viskiä jos on lasissa, en välttämättä just olutta haluaisi
Siirry sivun alkuun

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

kansansanonta

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #48 - 21.04.2012 - 22:04:17

Laatuvotukka on aina mukavaa naatiskella, ihan totta. Ne hetket vaan on harvassa...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #49 - 02.05.2012 - 13:19:19

Kokeilin vappuaattona piruuttani, mitä tapahtuu, jos vedän kaksin käsin. Että miten kestän alkoholia tällä hetkellä.

No, määriä en muista enkä edes halua tietää, mutta sen koin, että fyysisesti olin aika vetelä loppuillasta. Jalat kyllä kantoi just ja just, muttei sohvalla jaksanut oikein istua suorassa. Mutta kuulo pelasi, kuten aina missä tahansa jurrissa. Testailin ihan valvotusti ystävien kanssa. Ei ollut edes tarkoitus päätyä baariin. Jos olisi pitänyt lähteä, olisin ottanut maltillisemmin.

No niin, nyt tiedän, ettei mun kannata juoda päätä täyteen. Tulipahan testattua. Kossu-batteryllahan se humala onnistui taikoa ihan helposti. Mielialaan tila ei vaikuttanut. Siis edes masentavasti seuraavana päivänä. Joskus on sitäkin käynyt. Ehkä nyt on lääkitys kohdillaan.

Loppuun voisin todeta, että muisti ei mennyt eikä tullut krapulaa, joten melko onnistunut ilta. Huippukivaa oli myös. Mutta ystävien seurassa olis ollut sitä ilman viinaakin.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Vontsi
God Member
Poissa

Etelä-Savo
Vastaus #50 - 27.06.2012 - 21:21:16

Otin eilen pikakännit: älä juo alkoholia useampaan kuukauteen tippaakaan, ota Lyricaa ja kippaa pieni pullo kuoharia. Johan nauratti ja nauratti sekin miten noin pieni määrä kävi niinkovasti nuppiin  Juustoinen  Meni ohikin nopeasti eikä sentään tullut krapulaa. Mutta ei houkuttele juopumaan julkisilla paikoilla, ois varmaan kauheeta katottavaa!
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

Tiirikainen
Senior Member
Poissa

Elämä on laiffii!
Ylä-savo
Vastaus #51 - 05.08.2012 - 21:58:10

Alkohoolitus on hyvä renki mutta aika paska isäntä. Ois ihan mielenkiintosta tietää onko meillä mäsäläisillä oireinemme ja masennuksinemme suurentunut riski ajautua iloliemen vietäväks.
Siirry sivun alkuun

Mielummin teen ja kadun kuin jätän tekemättä ja kadun. -Tiirikainen -

IP on kirjattu

iris.
Senior Member
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #52 - 07.08.2012 - 10:51:32

Kappas Tirskis, pitkästä aikaa!

Eivätköhän kaikki krooniset pitkäaikaissairaat ole jossain määrin riskialttiita, mitä tulee alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden väärinkäyttöön.  Masennus tietty nostaa riskiä.

Kuka viisas sanoikaan, että viinan käyttö masennukseen on kuin kusisi housuihin pakkasella jalkoja lämmittääkseen..... helpotus kestää hetken ja kammotus on sen päälle kahta kauheampi.

Ikuisuuskysymys on se, missä menee raja.  Minulla pikku snapsit tekevät eetvarttia mm. tasapainolle.  Vähänkin isommat määrät laukaisevat migreenin - mikä on kohdallani selvästi mäsäoire.

se kultainen keskitie....
Siirry sivun alkuun

dg 11/2007, copaxone 3/2009-6/2011, endoxan 3/2015-1/2016

"On vain kaksi asiaa, jotka ovat äärettömiä: universumi ja ihmisten tyhmyys. Enkä ole täysin varma ensiksimainitusta"  Albert Einstein

IP on kirjattu

haamu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #53 - 26.11.2013 - 15:09:40

Mulla on nyt kahden-kolmen vuoden ajan mennyt alkoholia n. kahden viiikon- kolmen viikon välein täsmäkännien muodossa lähinnä ****tutukseen, ja nyt kesällä jätin alkoholin kokonaan. Voi tässä sen verran nyt jo sanoa hyödyistä, että aiemmin yhden päivän täsmäkänneistä toipumiseen meni 1,5 viikkoa, joista neljä päivää oli kankkusta. Nyt tuon alkoholin pois jättämisen myötä ms-tauti on mennyt parempaan suuntaan niin, että palautuminen on nyt tasaisempaa ja esim. käsien jaksaminen paranee koko ajan. Haitoista voisi sanoa sen verran, että olen sosiaalisesti helvetisti tylsempi ihminen nykyään ilmeisesti alkoholin pois jättämisen myötä, mitä tulee sosiaalisiin tilanteisiin kuten illanviettoon. Esim. bändien keikoilta tulee nykyään lähdettyä heti sen jälkeen kun soitto on loppunut kun ennen otti ehkä vielä kaljan ja kävi juttelemassa ihmisten kanssa. "Kun ennen musta tuntui, että olin kännissä aina hauska, fiksu, ja mun jutut kiinnosti kaikkia, niin nyt toi voittajafiilis on vähän niinkuin hävinnyt". On mulla ehkä vähän ikävä alkoholia, mut kyl mä pärjään...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

haamu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #54 - 26.11.2013 - 15:12:44

Multa on hävinnyt viestien muokkaustoiminto. Olisin yhden sanan muokannut, mutta antaa olla sitten jos tää on mun kohdalla joka puolella pelkkää *ittuilua näköjään nykyään.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

haamu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #55 - 26.11.2013 - 22:00:10

haamu kirjoitti on 26.11.2013 - 15:12:44:
Multa on hävinnyt viestien muokkaustoiminto. Olisin yhden sanan muokannut, mutta antaa olla sitten jos tää on mun kohdalla joka puolella pelkkää *ittuilua näköjään nykyään.

Tai perustuen siihen, että muuta voi muokata, tähän aiheeseen saattaakin liittyä jonkinlainen kännilukko.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

okariina
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #56 - 04.12.2013 - 17:11:01

Itse olen huomannut että kunhan humalaan asti pääsee alkaa tulla rähinäkänniä. Koskaan ennen ei ole tällaista ollut, olen lähinnä muuttunut vain iloisemmaksi ja hilpeämmäksi. Nykyään tahtoo mennä väittelyksi ja saatan suuttua jostain ihan oudosta ja pienestä. Tosin lääkityksen aloitettuani on muutenkin mielialat heitelleet, että josko tuo alkoholi vain korostaa tätä uutta ilmiötä  Täh Niin ja diagnoosin siis sain viime vuoden tammikuussa... Tautiepäily 2009 joulukuussa. Muuttuneet alkoholin vaikutukset tajusin tämän vuoden alussa kun oltiin miehen kanssa Teneriffan lomalla ja meni ihan järkyttäväksi tappeluksi kupittelun päätteeksi  Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

haamu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #57 - 05.12.2013 - 05:32:18

okariina kirjoitti on 04.12.2013 - 17:11:01:
Itse olen huomannut että kunhan humalaan asti pääsee alkaa tulla rähinäkänniä. Koskaan ennen ei ole tällaista ollut, olen lähinnä muuttunut vain iloisemmaksi ja hilpeämmäksi. Nykyään tahtoo mennä väittelyksi ja saatan suuttua jostain ihan oudosta ja pienestä. Tosin lääkityksen aloitettuani on muutenkin mielialat heitelleet, että josko tuo alkoholi vain korostaa tätä uutta ilmiötä  Täh Niin ja diagnoosin siis sain viime vuoden tammikuussa... Tautiepäily 2009 joulukuussa. Muuttuneet alkoholin vaikutukset tajusin tämän vuoden alussa kun oltiin miehen kanssa Teneriffan lomalla ja meni ihan järkyttäväksi tappeluksi kupittelun päätteeksi  Pelästynyt

Ei kai alkoholi muuten ole saanut ketään ikinä rähisemään niin, että alitajuiset selvittämättömät epäkohdat tulisivat esille jotenkin "toisessa valossa"? Tosi outoa... Alkoholimainoksissakin on aina pelkästään iloisia ihmisiä. Pitää varmaan laittaa Alkolle sähköpostia ja kysellä, että onko alkoholilla muka vaikutusmekanismiinsa perustuen jotain haittavaikutuksiakin. Mulla on nyt ihan yhtä kusetettu olo kuin sullakin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mabuh
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Tampere
Vastaus #58 - 06.07.2014 - 11:42:53

Käytän about viikoittain, parina iltana keskimäärin pari-kolme annosta olutta. Tarkoitus on nykyään rentoutus, ja alkoholi tepsiikin oivasti spastisiin lihaksiini. Jos olen seurassa viettämässä iltaa niin menee vähän enemmän, mutta varsinaisen ryyppäämisen olen jättänyt ihan sovinnolla taakseni, sillä krapulat ovat tuntuneet menneen taudin myötä aivan hirveiksi.

Kävely ja muu liikkuminen jokseenkin siis helpottuu sen n. kolme-neljä annosta nautittuani, mutta siitä kun lähtee jatkamaan niin tasapaino ja koordinaatio alkavat kärsiä. Yöelämässä joskus harvoin pyörähtäessä on muutaman kerran pitänyt vilauttaa portsarille neurologilta saatua korttia, missä selitetään ms-oireiden  vaikutusta koordinaatioon ja tasapainoon, mitä ei pitäisi erehtyä luulemaan änkyräkänniksi. Toistaiseks on toiminut enkä ole lentänyt pihalle.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #59 - 06.07.2014 - 19:09:35

Mä oon taas tässä loman aikana huomannut että alkoholi ei tosiaan sovi mun jaloille. Pari olutta ja viiniä vielä menee mutta jos innostuu ottamaan enemmän, jaloista katoo voimat jo lyhyen kävelymatkan jälkeen. En siis puhu mistään änkyräkännistä, joilloin kävely ei onnistu keltään. Jalat vaan lakkaa toimimasta vaikka muuten oon toimintakuntoinen. Onpahan yksi syy lisää pysyä kohtuudessa. Mutta ikävää se on jos on juhlat tms.
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta