Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta
Alkoholi (Luettu 43601 kertaa)
Nanne
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Re: Alkoholi
Vastaus #60 - 07.08.2014 - 10:12:14

Punapää kirjoitti on 06.07.2014 - 19:09:35:
Mä oon taas tässä loman aikana huomannut että alkoholi ei tosiaan sovi mun jaloille. Pari olutta ja viiniä vielä menee mutta jos innostuu ottamaan enemmän, jaloista katoo voimat jo lyhyen kävelymatkan jälkeen.

Kiintoisaa, huomasin itse kans saman viime kesäjuhlilla kun picnicceilimme ulkona ja join viintä. No, siinä pitkään istuskellessa alkoi tuntua siltä, että nyt voisi vähän jaloitella. Helpommin sanottu kuin tehty! Varmaan alkoholi tykkää mennä juuri jalkoihin, kun mulla ne oireet siellä pääasiassa lymyää. Tuntui todella ikävältä kävellä, ihan kuin jalat olisivat olleet jonkun toisen. Siitä ne sitten vetristyivät pikkuhiljaa, mutta todella ikävä olo ja sähköilykin lisääntyi. Siispä lopetin sinä iltana juomisen ja siirryin veteen ja koko ajan huomasin, kuinka olo parani. Lopulta kun meni nukkumaan, tunsin kuinka jaloissa sähköily alkoi vihdoin helpottaa. Toisaalta olin myös todella väsynyt ja nuokuin bussissa kun muut remusivat  Pelästynyt

Nyt kun oltiin miehen kanssa ulkomailla, en ottanut kertaakaan. Eik edes haitannut! Ihanista yöllisistä kahviloista sai myös herkullisia makukahveja ja luomumehu-limsoja, joilla läppä luisti ja virkeys säilyi. Lisäksi ne maistuivat paremmilta kuin huono happosiideri. Tätä täytyy jatkaa tulevaisuudessakin  Hymiö Oon jo pitkään oikeastaan etsinyt jo tällaista elämänmuutosta, siis alkoholitonta, oikeasti puhdasta elämää, jolloin on järkevääkin treenata esim puolimaratonille kohti huippuaikaa.. Viileä on vain hienoa mennä eri reittejä elämässä kuin muut, eikä tarvi aina ottaa sitä siksaria ja väkevämpää kaupasta mökille mukaan, koska niin vain "pitää tehdä". Ja sitten 'terveet' ihmiset ne vain on änkyräkännis joka viikonloppu. Ei kyllä kiinnosta  Virnistys Kaikin puolin parempi olo kun ei koske sellaisiin aineisiin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #61 - 29.12.2014 - 17:01:51

great_has_been kirjoitti on 10.07.2011 - 18:45:47:
Alkoholi on hyvä lihasrelaksantti.  Spastisuuskipuun oikein hyvä.  Minulla ei ole ehkä kovin pahat kivut, kun sopivasti menee pienellä määrällä alkoholia.

Mulla on kait pahemmat kivut, mutta alkoholi auttaa. Olin jouluna omissa oloissani enkä saanut glögipulloa auki. Ottaa päähän.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

msdgv94
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Lapinlahti, Pohjois-Savo
Vastaus #62 - 12.03.2015 - 14:14:14

Mulla ei nyt maha kestä edes siideriä, heti turpoaa ja on kipeä pari päivää. Harmittaa.. Ennen pystyin juomaan yhden sidun tai lonkeron viikossa, nyt en ole kuukausiin uskaltanut edes yrittää. Mitä minä nyt uskallan juoda, jos menen joskus juhlimaan jonnekin.. Yhyy, kaikenlaista vaivaa sitä pitää ihmisellä olla !!   Surullinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hartti
Senior Member
Poissa

Urbaani MS-ilmentymä
Helsinki
Sukupuoli: male
Vastaus #63 - 25.04.2015 - 11:07:28

Vuosi 2015 on minulle se vuosi kun päätin ryhtyä kokeilemaan täysraittiutta sen 365 päivän ajan. Tämä projekti lähti käyntiin jo ennen oireilujani ja MS-epäilyjäni, joten uskon että se tukee oikein hyvin tilannetta mahdollisen sairastumisen jälkeenkin.

Myönnän että hieman päälle parikymppisenä alko maistui ja laulu soi useinkin. Väittäisin että oli ehkä noin viitisen vuotta tuossa parinkympin keskivaiheilla kun oikeasti maistui, mutta sen jälkeen olen pyrkinyt vähentämään kokonaan alkoholinkäyttöä ja siinä onnistunutkin. Haluan itse vedellä langoista tässä asiassa.

Olen itse aloittanut alkoholinkäytön melko myöhäisessä iässä jos ajatellaan suomalaista keskiarvoa. En usko ettäkö mahdollinen MS-diagnoosi saa minua myöskään enää palaamaan sinne juomakaivolle samoissa määrin kuin joskus silloin ennen, vaan taidan kyllä jatkaa tätä reittiä kun lopulta koen että melkein puoli vuotta ilman alkoholia ei ole ollut mikään ongelma ja tuskin tulee olemaan se seuraavakaan puolikas.
Siirry sivun alkuun

http://luulovaisairaus.blogspot.fi/

RRMS diagnoosi 4/2015
Apua vaivaan tuovat Tecfidera, 5mg LDN, lisäravinteet ja terveelliset elämäntavat
IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta