Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Pohjalainen 14.7.11: Kannabis vei MS-kivut (Luettu 5637 kertaa)
susanne
Senior Member
Poissa

Minä liikun, on vain vauhti
hiipunut....
vaasa
Sukupuoli: female
Pohjalainen 14.7.11: Kannabis vei MS-kivut
14.07.2011 - 15:49:39

Referoin lehtiartikkelin pääkohtia:

"Työikäinen Tommi (nimi muutettu) on sairastanut MS-tautia yli kymmenen vuotta. Koko sen ajan hän on käyttänyt kannabista lääkkeenä. Vasta tänä vuonna hän sai siihen reseptin. ´Minulla on särkyä jaloissa. Se on sellaista kuumaa puutumiskipua, joka tulee silloin, kun rauhoitun pitkälleni. Siis pahimmalla mahdollisella hetkellä, kun täytyisi alkaa nukkua.´ Kun kivut yltyivät, hän pääsi lääkärille. Kysyi mahdollisuutta lääkekannabikseen, mutta lääkäri tyrmäsi asian. Määrättiin Rebif-ruiskeita ja ohjattiin hoitajan vastaanotolle. Rebif ei tuonut helpotusta, vaan pahensivat oloa entisestään. Sanottiin, että ota särkylääkettä. ´Tuli paniikki. Ajattelin, että mitä teen jos nämä lääkkeet eivät auta, enkä pysty nukkumaan.´ Tommille määrättiin hoidoksi myös epilepsia-lääkkeitä, joita ei uskaltanut käyttää sivuvaikutusten takia.

Hän puolustaa kannabiksen lääkekäyttöä, mutta muistuttaa, ettei kannabis sovi kaikille. Tommi käyttää Bedrocan-lääkekannabiksen ottoon vaporisaattoria, joka puhaltaa kuumaa ilmaa kannabiskukintojen läpi. Vaikuttava aine höyrystyy hengitettäväksi. Hän ei halua polttaa kannabista, koska silloin altistuisi tupakoinnin vaaroille. Kannabista voitaisiin kasvattaa valvotuissa oloissa, jolloin laatukin olisi parempaa ja verotuloja kilisisi valtion kassaan. -Lääkefirmat eivät ole kiinnostuneet kannabiksesta. Se on kasvi, eikä sitä voi sen takia patentoida.

Tommi löysi netin keskustelupalstalta vinkin lääkäristä Etelä-Suomessa, joka oli kirjoittanut lääkekannabisreseptejä. Hän pääsi potilaaksi. Apteekki, josta hän lääkkeensä hakee, sijaitsee myös Etelä-Suomessa. Siihen tarvitaan erityislupa lääkelaitokselta ja resepti jää apteekkiin. Kun Tommi sai reseptin, keskussairaalan neurologian poliklinikalta tuli kirje, jossa hoitosuhteen ilmoitettiin päättyneen. Kirjeen oli allekirjoittanut lääkäri, jota Tommi ei ole koskaan tavannut.

-Voin nyt paljon paremmin kuin Rebif-lääkityksellä. Elän hyvää elämää, saan nukuttua ja pystyn käymään töissä. " 

Korostettu teksti kuvaa mun henkilökohtaista haittaa sanatarkasti!! Ja ymmärrän taas paljon paremmin, mikä mun oloani tekee entistä tukalammaksi.  Vihainen  Seuraavalla Tysabri-käynnillä otan ehdottomasti puheeksi lääkekannabiksen, kuin myös mielenterveyshoitajan vastaanotolla, jossa yritetään lääkitä ahdistuneisuuttani unta parantavilla rauhoittavilla yms. Ihme juttu tosiaan, kun ahdistaa...  Pyöritä silmiä
Välttelen alitajuntaisesti makuullemenoa juuri kipujen takia!  Surullinen
Siirry sivun alkuun

"Muistan kyllä ja sitten kun yritän muistella, unohdan..." -Nalle Puh- DG 07/05. REBIF22+44 kokeiltu, COPAXONE vaihtui TYSABRIin 4/11. Tysa loppui 02/13---> Copa... Töissä viimeksi 01/06, ELÄKE-07
IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Re: Pohjalainen 14.7.11: Kannabis vei MS-kivut
Vastaus #1 - 14.07.2011 - 20:46:53

Mulla on kans ollut samanlaista, sitten ko itse rauhottuisi yö- tai päiväunille, niin sitten tulevat kivut. Välillä myös levottomat jalat, mutta se on sitten eri juttu se Silmänisku
On niin pirun kova uni ja nukahtaisi heti, jos ei se jalkojen kummallinen särky alkaisi. Molemmat jalat särkevät, vasen on paljon pahempi Nolostunut
Olen vastustanut kannabista hoitomuotona, mutta nyt taitaa olla aika miettiä asiaa uudelleen Täh
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

Lapakulma
Senior Member
Poissa

Vastaus #2 - 15.07.2011 - 06:38:22

Hyvä että Tommi tuli julkisuuteen,saadaan vetoapua. Jaksamisia sinne!

Joo sain 2006v "potkut" julkiseltapuolelta, sen jälkeen sieltä ei ole mitään kuulunut. Maskun"pyöreänpöydön neurologit" tekivät saman. Eli en ole käynyt edes perehdyttämiskursilla. Mitäpä tuosta hermostua, sain parempaa hoitoa muualla Hymiö.

Tämä lääkekannabis asia pitäisi kuulua jokaisen Neurologin "päiväuniin" Hymiö, Katsotaan mitä aika tuo tullessaan.

Hyvä uni hyvä elämä?
Siirry sivun alkuun

ms  etenevä sekä borrelioosi  eläkkeellä  lääkitys Bedrocan

IP on kirjattu

susanne
Senior Member
Poissa

hiipunut....
vaasa
Vastaus #3 - 15.07.2011 - 11:26:30

Lapakulma kirjoitti on 15.07.2011 - 06:38:22:
Hyvä uni hyvä elämä?

Ainakin paljon parempi elämä!!!!!  Viileä
Siirry sivun alkuun

"Muistan kyllä ja sitten kun yritän muistella, unohdan..." -Nalle Puh- DG 07/05. REBIF22+44 kokeiltu, COPAXONE vaihtui TYSABRIin 4/11. Tysa loppui 02/13---> Copa... Töissä viimeksi 01/06, ELÄKE-07
IP on kirjattu

susanne
Senior Member
Poissa

hiipunut....
vaasa
Vastaus #4 - 15.07.2011 - 11:30:30

Miksi mika54 sait potkut?? Ja miksi Maskukin sut on ´hyljännyt`? Lääkekannabiksen vuoksi?

Muju62, mullakin vaivaa ajoittain levottomat jalat tai ainakin liikuttelupakko haittaa unensaantia ja -laatua.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Lapakulma
Senior Member
Poissa

Vastaus #5 - 15.07.2011 - 15:35:30

Maskuun varmaankin pääsisin nykyään, aikaisemmin ei. Lääkekannabis ollut syynä(pyöreänpöydän neurologit)). Parinvuoden päästä laitan anömuksen sisään? Tai jos vaimo haluaa lomaa,sit aikaisemmin Hymiö tietty.
Siirry sivun alkuun

ms  etenevä sekä borrelioosi  eläkkeellä  lääkitys Bedrocan

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta