Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
Fat, Sick & Nearly Dead - palkittu dokkari (Luettu 23577 kertaa)
erekki
Ex-jäsen

Fat, Sick & Nearly Dead - palkittu dokkari
24.07.2011 - 10:51:19

Netistä löytyy kaikkea jännää, mm. luentoja, filminpätkiä, tarinoita melkein aiheesta kuin aiheesta. Ravitsemuksestakin on tullut katsottua useampi inspiroiva pätkä. Tänään katsoin aika huikean dokkari-elokuvan trailerin nimeltään "Fat, Sick & Nearly Dead". Dokkari on moneen kertaan palkittu ja jutun ytimenä on australialaisen miehen "herääminen" siihen että ylipainoa on kertynyt 50 kiloa, terveys vaakalaudalla, autoimmuunisairaus (jäi epäselväksi mikä) minkä myötä raskas lääkitys.
Joe Cross lähti hakemaan tilanteeseen muutosta radikaalilla muutoksella ravitsemuksessaan, hän päätti elää 60 päivää kasviksista puristetulla mehuilla ja muutoshan siinä tuli, valtava määrä rasvaa katosi kehosta, terveys koheni niin että hän ei tarvinnut enää lääkearsenaaliaan ja olotila muuttui parempaan. Aikamoinen juttu, dokkarihan on pakko katsoa kun julkaistaan täälläkin.

Sivusto: http://www.fatsickandnearlydead.com/

Artikkeli: Fat, Sick And Nearly Dead: How One Man Took Control Of His Eating Habits
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Re: Fat, Sick & Nearly Dead - palkittu dokkari
Vastaus #1 - 24.07.2011 - 12:50:16

Ystävämme google kertoi, että kaverilla oli sairaus nimeltä chronic urticaria. Se mitä google ei kertonut kovin selvästi, oli tuon sairauden suomenkielinen nimi, mutta suora käännös oli krooninen nokkosihottuma.

Ja siis diabetestä ei hänellä ollut, mutta käytti kuitenkin siihen tarkoitettuja lääkkeitä tämän sairautensa hillitsemiseen.

http://www.takepart.com/news/2010/05/06/fat-sick-and-saved-by-juice

"One of those food activists is Joe Cross. The 43-year-old Australian businessman was told by doctors just a few years ago that he might die unless he turned his life around.

“When you get sick and the doctor tells you that it doesn’t look like it’s going to get good again, that’s a game changer,” Cross says. “I heard that in 1998.”

Cross suffered from a rare debilitating autoimmune disease called chronic urticaria.

Though he never suffered from diabetes, Cross was relying on pills usually prescribed to control Type 2 diabetes to “manage” his illness.

“I thought there would be drugs that would be created that I would eventually take that would cure me,” Cross admits.

Eventually, Cross realized that no cure by pills was in sight. In an effort to save his life, he decided to change what he ate, or rather what he drank. His life-changing diet is the subject of a new documentary, Fat, Sick and Nearly Dead. The movie reveals how juice saved Cross’s life and changed his relationship with food forever."
Siirry sivun alkuun

05/2010: G37.9
05/2011: G35, RRMS

Ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa kevyemmälle alalle.
Lääkkeet: abcr kokeiltu. Käytössä Bediol-lääkekannabis ja D-vit 200ug/vrk.
IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 24.07.2011 - 13:04:13

Tänks Agazere selvennyksestä. Itsellä on ollut jo pitempään aikeissa hankkia jonkinlainen mehustin / juicer, millä voisi puristaa kasviksista mehut irti. Tähän saakka on pärjäillyt sauvasekoittimella, mikä onkin ollut käytössä päivittäin pari-kolme kertaa.. Jos jollakulla on kokemuksia & vinkkejä niin kuuntelen kyllä mielelläni, että minkälaisen mehustimen kannaittaisi hankkia.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #3 - 24.07.2011 - 15:39:21

Olepa hyvä. Tää on mun omituisuus; aina kun joku haluaa jotain tietää, mä ryntään googleen ja pentele vie selvitän sen. Virnistys Ja jos goole ei sitä löydä, sitä ei ole olemassa. Silmänisku

Mäkin voisin hankkia mehustimen.. ehkä.. Kuiteskaan en sitä ikinä käyttäis. Mulla on sauvasekotin ja tehosekotin, jonkun verran olleet käytössä. Kummatki on älyttömän vaikeet puhdistaa, eikä niillä ees saa sellasta tarpeeks.. miten sen sanois.. sileää tulosta. Siis aina sinne jotain palasia jää. Jos jonkun jutun pilkkoo pieniksi palasiksi ja sekottaa jommalla kummalla esim. jugurttiin, niin lopputulos on sitten jugurttia jossa on pieniä palasia sitä juttua mitä oon sinne heittänyt.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #4 - 24.07.2011 - 17:52:36

Juicereita näkyy olevan monen merkkisiä ja hintaisia. Muutamat immeiset kehuivat philips:n malleja. Alla yhden philips:n mallin mainos mallista HR1861. Ikävintä noissa vempaimissa lienee se puhdistaminen. Mainos kehuu että on helppo puhdistaa, mutta onkohan?

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: male
Vastaus #5 - 25.07.2011 - 23:44:11

Ihan hyvä dokkari, katsoin sen viime yönä kun "amerikan serkku" ystävällisesti sen minulle lähetti... *köh köh*...

Tarkoituksenmukaista ei varmaankaan ole, että me nyt tässä ryhdyttäisiin jollekin mehukuurille kaikki, vaan ajatus on enemmänkin, että hedelmien ja vihannesten osuutta yritettäisiin lisätä tavanomaisesta länsimaisesta päiväannostuksesta.

Tulee muuten tuollainen mehukuuri ilmeisen kalliiksi, sillä dokkarissa puhuttiin noin 450 dollarin kuukausikustannuksista... Kasviksia menee siis päivässä aika kohtalainen määrä. Jotenkin en usko, että Suomessa ainakaan halvemmalla selviää, jos hankkii tuotteet kaupasta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 26.07.2011 - 09:34:39

Tempsu kirjoitti on 25.07.2011 - 23:44:11:
Ihan hyvä dokkari, katsoin sen viime yönä kun "amerikan serkku" ystävällisesti sen minulle lähetti... *köh köh*...

Heh heh.. niin minullekin Hymiö

Tarkoituksenmukaista ei varmaankaan ole, että me nyt tässä ryhdyttäisiin jollekin mehukuurille kaikki, vaan ajatus on enemmänkin, että hedelmien ja vihannesten osuutta yritettäisiin lisätä tavanomaisesta länsimaisesta päiväannostuksesta.

Juuri näin, thats the point. Itse olen tehnyt blenderillä yber-antioksidanttijuomat pari kertaa päivässä.. siis normisafkan lisäksi. Hyviä välipaloja, hyvän makuisiakin vielä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #7 - 27.07.2011 - 02:34:59

Lainaus:

Heh heh.. niin minullekin Hymiö

Mäkin oon tässä miettinyt että jahka on aikaa, niin kattosin et jos se lähettäis mullekin. Sillä kun on yleensä aika hyvä tarjonta kaikkea jännää mitä täältäpäin ei löydy. Kieli

Lainaus:
Juuri näin, thats the point. Itse olen tehnyt blenderillä yber-antioksidanttijuomat pari kertaa päivässä.. siis normisafkan lisäksi. Hyviä välipaloja, hyvän makuisiakin vielä.

Kerro toki ohjeita meillekin. Mä haluisin osata tehdä jotain oikeesti hyvän makusia smoothietyyppisiä juttuja, mutku en vaan osaa. Tai siis en uskalla, ku pelkään et heitän sinne jotain tosi tyhmiä yhdistelmiä, ja tulee ihan kamalan makusta litkua. Nolostunut
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #8 - 27.07.2011 - 13:55:39

Agazere kirjoitti on 27.07.2011 - 02:34:59:
Kerro toki ohjeita meillekin. Mä haluisin osata tehdä jotain oikeesti hyvän makusia smoothietyyppisiä juttuja, mutku en vaan osaa. Tai siis en uskalla, ku pelkään et heitän sinne jotain tosi tyhmiä yhdistelmiä, ja tulee ihan kamalan makusta litkua. Nolostunut

Rohkeasti vain aineksia sekaan ja kokeilemaan  Silmänisku  Minun kohtuu normi annoksesta löytyy marjoja (mansikka / mustikka), ehkä hedelmää (banaani / omena / ananas), tuoremehua.. ja toisinaan pähkinää.

Tehdään vielä punttitreeniin liittyen protsku-annoksia, eli fast:n maustettu heraproteiini (nam, nam) sopii juomaan kuin juomaan.

Eilen kokeilin eka kertaa mehustimella, ostettiin siis Jamie Oliver:n 900 watin malli. Eka satsiin laitettiin ainoastaan porkkanaa ja omenoita.. ja toden totta, mehu syntyi sutjakkaasti, ja maistui vielä hyvälle. Tehtiin kerralla koko perheelle eli tuli neljä lasillista mehua. Miinuspuolena oli sitten mehustimen osien puhdistus, ainakin näin eka kertaa vei aikaa jonkin verran. Tänään suunta torille ja hakemaan uusia makuja ja eikun testaamaan.

PS: katsoin eilen fat, sick & nearly dead dokkaria, ja se on oikeasti hyvä sellainen - en ihmettele miksi palkintoja on tipahdellut. Kaverin aika massiivinen maha kutistui mukavasti parin kk:n aikana. Hauskoja oli ne perusjenkkien haastattelutuokiot.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #9 - 27.07.2011 - 14:19:27

Mä tein lomalla sauvasekoittimen avulla smoothieita aamupalaks. Yleensä syön jugurttia+marjoja/hedelmiä+pellavarouhetta niin keksin sitten että kun lomalla oli aikaa niin tehdä samoista aineksista juomaa, vähän vaihtelua siis.
Rasvatonta luonnonjugurttia, mansikoita, tyrnimehua ja pellavarouhetta ja sauvalla sekaisin. Tää oli mun perusresepti. Välillä lisäsin kiiviä, melonia tai hunajaa. Mut toi tuore mansikka+tyrni on aivan käsittämättömän hyvää. Harmi että mehu loppui ja kohta ei saa enää tuoreita mansikoitakaan. No mansikoita on pakkasessa ja kaupasta saanee lisää mehua. Kannattaa kokeilla.
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #10 - 27.07.2011 - 14:54:53

Anteeksi nyt kovasti vanhan tiukkapipotätin pilkunn****nta, mutta voisittekko tehdä tuonne kahvila-osastoon ihan smoothie-barin resepteineen. Tällä otsikolla ei tyhmempi heti reseptiä löydä. Sinetöidyt huulet
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: male
Vastaus #11 - 27.07.2011 - 15:04:20

Lainaus:
Tehdään vielä punttitreeniin liittyen protsku-annoksia, eli fast:n maustettu heraproteiini (nam, nam) sopii juomaan kuin juomaan.

Itse vaihdoin taannoin heraproteiinin riisi- ja hamppuproteiineihin BBD-ajatuksen mukaisesti... Herahan on siis eläinkunnan tuote. Riisiproteiinikaan ei ole mitään mahdottoman kallista ainakaan USA:sta tilattuna. Hamppuproteiinissa tulee vielä omegoja kaupanpäälle.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 28.07.2011 - 10:16:32

Eilen katsoin dokkarin ja se on aikuisten oikeasti katsomisen arvoinen, loistavasti kasattu dokkari ja pistää todellakin pohtimaan asioita pintaa syvemmälle. Aussimies Joe Cross kertoo asioita loistavasti ja sai dokkarissa puhuttua pari ihmistä kokeilemaan mikroravinne ravitsemusta. Jenkkiläinen rekkakuski, joka painoi yli 200 kg lähti hommaan mukaan ja... (en spoilaa, katsokaa kun tulee dvd:lle).

Joe Cross:n haastattelu viime toukokuussa:

PS. kappas, internet movie database:n arvio on 7,4.. eli sielläkin kerääntynyt hyvät pistetytykset leffalle
http://www.imdb.com/title/tt1227378/
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011 - 12:17:58 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #13 - 28.07.2011 - 23:05:19

Tänään testailimme mehustinta jo reippaammin, ja tehtiin koko poppoolle pari juomat. Ekana "vihreä satsi" jonka raaka-aineet alla olevassa kuvassa:
...

- omenaa
- pinaattia
- selleriä
- parsaa
- kiwiä

Tuumailin että minkähän makuista mössöä tästä tulee, mutta maku oli todella positiivinen ylläri. Tenavatkin vetivät tällä kertaa kasvikset tyytyväisinä ääntä kohti. Juoma näytösti tältä:
...

Toinen satsi tehtiin sitten "punaista juomaa" missä oli kolmea ainetta.

- porkkanoita aika kasa
- ananasta ehkä puolikas
- pikku satsi inkivääriä

..ja jälleen maku oli erittäin hyvä. Tuo mehustin todella irrottaa kasviksista "mehut irti" mikroravinteineen. Hyvä härveli kaikkinensa..

...

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

LilLik
God Member
Poissa

Huomisesta en tiedä mitään,
tämä päivä on minun...

Vastaus #14 - 29.07.2011 - 12:33:50

erekki: mitä tuo Jamie Oliver härveli maksoi? Tarkoitus investoida myös, ja jos tosiaan toimiva härpäke niin miksei Jamie Oliver meidänkin kotiin Kieli Kuinka hankalaa se puhdistaminen siis on asteikolla 1...5?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta