Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4
Lähetä aihe Tulosta
työpaikan vaihto (Luettu 56968 kertaa)
pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Sukupuoli: female
työpaikan vaihto
12.09.2011 - 10:41:23

Apuuva...olis oman alan paikka auki naapurikunnassa ja himottaisi oikestaan sitä hakea. Onko työmaata vaihtaneilla kokemuksia uuden paikan saannista tällä diagnoosilla?
Ennen toimen vastaanottamista pitää esittää heidän työterveytensä laatima todistus hakijan terveydentilasta...voiko mäsä olla este? Mun historiallahan ei oo saikulla mäsän takia oltu ikinä  Silmänisku

Oon niiiiiin kypsä nykyiseen työnantajaani ja henkilöstön kohteluun, että vaihtelu voisi todellakin olla tervetullutta, mutta hirvittää nostaa tunnelmaa jos kaikki kaatuukin diagnoosiin  Nolostunut
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas vanitatum et omnia
vanitas

Sukupuoli: male
Re: työpaikan vaihto
Vastaus #1 - 12.09.2011 - 10:44:54

Työterveyslääkäri voi vain kertoa onko työntekijä sovelias työtehtäväänsä. Mitään muuta tietoa hän ei saa antaa.

Työpaikallani sairaudestani tietävät vain lähin esimies - joka sivumennen sanoen irtisanottiin juuri - ja henkilöstöpäällikkö, joka tokaisi kertoessani: no kaikkihan me sairaita ollaan!
Siirry sivun alkuun

g37.9 -04,  g35 -07, RR, ei lääkitystä, töissä

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 12.09.2011 - 12:28:50

pikku_lintu77 kirjoitti on 12.09.2011 - 10:41:23:
Oon niiiiiin kypsä nykyiseen työnantajaani ja henkilöstön kohteluun

Ollaankohan samassa firmassa töissä?

Hehheh, mutta tosiaan työterveyslääkäri ottaa kantaa ainoastaan soveltuvuuteen, kaavalla soeveltuu/ei sovellu. Mitään muuta tietoa ei liiku tth:n ja työnantajan välillä.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #3 - 12.09.2011 - 15:28:32

Eikös se mene niin, että sairaudesta pitää ilmoittaa, ettei sitten sairausloman tarpeessa jää ilman korvausta, jos on pimittänyt sairaustietoa. Tästä oli puhetta täällä aiemmin jossakin ketjussa.

Tee vaikka niin, että kysyt siellä terveystarkastuksessa, missä vaiheessa sinun pitää  ilmoittaa tulevalle työantajalle mäsästä vai riittääkö, että työterveys tietää.

Jos sut sopivimpana hakijana hylättäisiin mäsän takia, voit vain miettiä, miten suurta korvausta haet. Tietäen sun ammatin olen aivan varma, ettei sua voida mäsän takia jättää haussa huomioimatta.

Mielenkiintoinen tilanne. Pidäthän meidät ajan tasalla!
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #4 - 12.09.2011 - 18:15:23

Tängjuu....näin mä vähän aattelinkin, etteivät ota siihen kantaa. Taidanpa siis hakemuksen täyttää...ei se mitään ota jos ei annakkaan Silmänisku
Miehelle asiaa seliti ja se oli ihan sitä mieltä, että ehdottomasti pitää hakea...mä vaan oon tämmönen paikoilleni jämähtäny...tartten siis potkun persuksiin että alkaa tapahtua  Virnistys

Milena: kyllä te kuulette sitten jos työmaa vaihtuu  Kieli
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 13.09.2011 - 07:23:16

Milena kirjoitti on 12.09.2011 - 15:28:32:
Eikös se mene niin, että sairaudesta pitää ilmoittaa, ettei sitten sairausloman tarpeessa jää ilman korvausta, jos on pimittänyt sairaustietoa. Tästä oli puhetta täällä aiemmin jossakin ketjussa.

Tee vaikka niin, että kysyt siellä terveystarkastuksessa, missä vaiheessa sinun pitää  ilmoittaa tulevalle työantajalle mäsästä vai riittääkö, että työterveys tietää.

Jos sut sopivimpana hakijana hylättäisiin mäsän takia, voit vain miettiä, miten suurta korvausta haet. Tietäen sun ammatin olen aivan varma, ettei sua voida mäsän takia jättää haussa huomioimatta.

Mielenkiintoinen tilanne. Pidäthän meidät ajan tasalla!

Tämä on työehtosopimuskohtainen asia, oman alani TES:ssa on kirjaus jossa lausutaan että työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvoitetta jos työntekijä on paikkaa vastaanottaessaan salannut sairautensa. Tämä on kovin tulkinnanvarainen pykälä, oma kantani tähän on että jos työnantajan järjestämälle työterveyshuollolle on asian kertonut velvoite tulee täytetyksi. En tosin tiedä onko tätä tulkintaa koeponnistettu oikeusasteissa, epäilen että ei. Tämä pykälä löytyy siis SKOL-YTN Suunnittelualan TES:sta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #6 - 14.09.2011 - 21:02:11

Hakemus on jätetty...taidan päätyä ihan sille rehelliselle kannalle diagnoosini kanssa...siis työterveyteen asian ilmoitan, mutta muuten en ala levittelemään...ettei lyödä leimaa ottaan...tiedä mihin saakka jutut kiirii meidän suht pienissä piireissä kuitenkin Surullinen
Mun on helppo tää vielä pitää omana tietona kun ei päällepäin näy Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #7 - 15.09.2011 - 09:26:38

Onnea työpaikan vaihtoon! Pidetään peukkuja Hymiö
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Tirlittan
Full Member
Poissa

Vastaus #8 - 29.09.2011 - 22:46:31

Vaihdoin vakityön keväällä kesätyösi ja viimeinen työpäivä on huomenna. Kävi jatkossa miten kävi, niin on ollut riemastuttavaa mennä töihin, tehdä töitä, olla töissä. Työpäivät on yhtä flowta ja iso harmistus on se jättää taakseen. Lähin esimieheni tiesi dg:n. Hiukka huonosti kävelen, mutta kun eivät ole kysyneet, niin en arvannut mitä olisin sanonut --- ehkä olisin siirtynyt muunnellun totuuden piiriin. En kestä että dg arvottaisi sen mitä olen tai en tai teen tai en.
ps. ed työ sairaspoissaolo n.40% nykyisessä 0%
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #9 - 01.10.2011 - 11:34:35

enpäs vaihdakkaan paikkaa...ilmeni muutamia seikkoja, joiden vuoksi ei kannata "riskeerata" nykyistä vakituista paikkaa...  Epävarma hitto...oon sitten tappiin saakka tässä lafkassa Surullinen ...on ainakin joitan saavutettuja "etuja" kertynyt...ja niiden myötä sitten ehkä helpompi elää tän diagnoosinkin kanssa.
Mietin tossa sitäkin että entäs jos olis sen 4kk koeajan puitteissa iskeny kunnon pahis...olisin irtisanonu itteni vanhasta paikasta, johon ei tasan olis enää paluuta...uus heittäis pihalle työkyvyttömän, niin sitten olisin liemessä...ei sovi mulle Epävarma
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

tui
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #10 - 01.10.2011 - 23:04:04

No onpa kurjaa, että et nyt sitten haekaan uutta paikkaa.

Itse vaihdoin tänä syksynä työpaikkaa, ja niin kuin täälläkin on sanottu, työterveyden alkutarkistuksessa tietysi sanoi ms-taudistani, mutta siellä sanottiin ettei suoraan vaikuta työntekooni. Uudessa työpaikassa oli pakko kertoa esimiehelle, koska tysabrin takia olen yhden päivän kuukaudessa pois töistä. Sanoin myös, että toivoisin ettei asiasta puhuta kaikkien kuullen, ja hänelle tämä oli ihan ok.

Niin ja enpä ollut edes ajatellut, mutta koeajalla minäkin nyt tietysti olen. Viime syksynä olin silloinkin aloittanut juuri työt uudessa paikassa, ja olin pois 3 viikkoa pahiksen vuoksi. Ei kai tuollaisen takia voi koeajallakaan irtisanoa? Määräaikaisissa työsuhteissa valitettavasti joutuu vaihtamaan paikkaa todella usein.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #11 - 02.10.2011 - 15:54:36

pikku_lintu77 kirjoitti on 01.10.2011 - 11:34:35:
enpäs vaihdakkaan paikkaa...ilmeni muutamia seikkoja, joiden vuoksi ei kannata "riskeerata" nykyistä vakituista paikkaa...  Epävarma hitto...oon sitten tappiin saakka tässä lafkassa Surullinen ...on ainakin joitan saavutettuja "etuja" kertynyt...ja niiden myötä sitten ehkä helpompi elää tän diagnoosinkin kanssa.
Mietin tossa sitäkin että entäs jos olis sen 4kk koeajan puitteissa iskeny kunnon pahis...olisin irtisanonu itteni vanhasta paikasta, johon ei tasan olis enää paluuta...uus heittäis pihalle työkyvyttömän, niin sitten olisin liemessä...ei sovi mulle Epävarma

Jos asianmukaisesti kerrot sairaudesta etukäteen, ei pahis/saikku ole irtisanomisen peruste. Aivan pöyristyttävää, jos olisi! Jos vielä kyselisit joltain viisaammalta taholta, kun kuitenkin haluaisit kovasti vaihtaa paikkaa?

Etkö voisi ottaa virkavapaata nykyisestä paikasta uuden aloituksen ajaksi? Tuntisit olosi turvallisemmaksi.

Olin itse yhdestä määräaikaisesta työsuhteesta viikot nro 3 ja 4 saikulla. Siis ihan heti alkuun, muttei kukaan sanallakaan maininnut, ettei tarvi tulla takaisin. Mutta se ei ollut vakipaikka.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #12 - 02.10.2011 - 16:12:30

Milena kirjoitti on 02.10.2011 - 15:54:36:
Etkö voisi ottaa virkavapaata nykyisestä paikasta uuden aloituksen ajaksi? Tuntisit olosi turvallisemmaksi.

Hih...jos tuntisit työmaani käytännöt niin et ehdottelisi vapaita...meillähän ei virkavapaata (vai mitä se on kun toimia nykyään ovat) saa yhtään mihinkään  Vihainen Yksi kollega koitti samaista systeemiä kun vaihtoi työpaikkaa ja sehän ei käynyt ollenkaan  Sinetöidyt huulet

No, pysyn vanhassa lafkassa ja teen 4-päiväistä (mikä ei uudessa olisi heti onnistunut) ja olen mahdollisesti kesän vuorotteluvapaalla (mikä sekään ei olisi onnistunut)  Viileä
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #13 - 02.10.2011 - 16:19:01

^Teidän lafka on pepusta. Vaihda se!

Pitääkö toimesta vapautuksen syy kertoa?

Vuorotteluvapaankin kieltäisivät? On niillä otsaa. Onneksi se kuitenkin onnistuu!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #14 - 02.10.2011 - 16:24:53

Milena kirjoitti on 02.10.2011 - 16:19:01:
^Teidän lafka on pepusta. Vaihda se!

Pitääkö toimesta vapautuksen syy kertoa?

Vuorotteluvapaankin kieltäisivät? On niillä otsaa. Onneksi se kuitenkin onnistuu!

Virnistys Virnistys Virnistys Kiitos...pepustapa hyvinkin Virnistys
Joo, ainakin esimihen mukaan pitää kertoa...niillä on kaikenmaailman kepulikonsteja pykälien kiertämiseen kuulkaas...
Onneksi vuorottelut pelaa ja 4-päivänen...ja työterveys on ihan jees...en mä muuta tarvii  Juustoinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4
Lähetä aihe Tulosta