Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 
Lähetä aihe Tulosta
työpaikan vaihto (Luettu 56967 kertaa)
Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Re: työpaikan vaihto
Vastaus #15 - 15.01.2013 - 22:20:21

Mulla on työpaikan vaihto edessä. Oon ollu vuorotteluvapaasijaisena ja se loppuu pian. Yks uusi paikka on jo kiikarissa mutta... Työssä on vaatimuksena hyväksyttävä selvitys terveydentilasta. Mun terveydentila on tällä hetkellä varsin mainio eikä missään nimessä vaikuta kyseiseen hommaan millään tavalla. Siis tällä hetkellä. Mut mitä tahansahan voi tapahtua. Mun tää sijaisuus on ollut vähän vastaavaa puuhaa eli ei pitäis olla epäselvää että kykenen fyysisesti hoitamaan homman. Mut mun kysymys on et pitäiskö sairaudet kertoa jo haastattelussa? Siis kun jo ilmotuksessa sanotaan että selvitys vaaditaan (kaupungin hommissa vaaditaan kai tosin kaikissa). Jotenkin tuntuis tyhmältä ottaa jo haastattelussa asia esiin. Eihän musta muisteta muuta kun et ai se oli se ms-tautinen suolistosairas. Pätevämpi tyyppi löytyy siinä vaiheessa varmaan aika helposti. Toisaalta taas en haluis tietosesti pimittääkään tietoja kun vakituinen työ kuitenkin kyseessä. Mut mun mielestä mun sairaudet ei pitäis olla valintaan vaikuttava asia mut oonko mä oikee ihminen sitä arvioimaan?
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #16 - 16.01.2013 - 08:44:24

Kysy neuvoa siltä taholta, joka sen todistuksen sun terveydentilasta tekee. Tai liitolta, että onko sun heti pakko pamauttaa diagnoosisi haastattelussa. Älä pimitä tietoa sille taholle, joka sun terveysselvityksen tekee. Joissain tapauksissa voi käydä niin, että jos pimität ja joudutkin saikulle sen takia, sun palkkaan saattaa tulla lovi. Mä kyselisin eka kaikkialta muualta kuin niiltä haastattelijoilta, koska niiden kanssa sä varmaan joudut töitä tekemään ja ilmeisen hyväkuntoisena et varmaan halua valmiiksi invalidin leimaa. Sitähän ei tiedä, millasia käsityksiä niillä on mäsästä. Jos se riittää, että terveydenhuoltotaho tietää, niin jätä se sille tasolle. Mutta varmista ensin!

Ja onnea haastatteluun!
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Hilu.
God Member
Poissa

Asioilla on tapana järjestyä.

Sukupuoli: female
Vastaus #17 - 16.01.2013 - 11:00:00

Joo, samat on aavistukset kuin Milenalla. Haastattelijoille voi sanoa, että terveydentila on normaali, mutta kun pyydetään lääkärintodistusta työpaikkaa varten, ei mitään kannata salata. Lääkäri sitten päättää, oletko terveydeltäsi sopiva tehtävään, hän ei työnantajalle sen enempää kommentoi sairauksiasi. Tai jotain siihen suuntaan. Korjatkaa ihmeessä, jos tuli virheellistä tietoa.
Siirry sivun alkuun

- pojalla ms, dg 04/07, RR, Betaferon- itsellä ms-epäily

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #18 - 16.01.2013 - 19:15:54

No täähän se oli se munkin näkemys asiasta. Varmistan asian vielä liitosta. Tosiaan toi sairauksien mainitseminen jo haastattelussa oli se mikä mietitytti.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #19 - 18.01.2013 - 13:50:45

Punapää kirjoitti on 16.01.2013 - 19:15:54:
No täähän se oli se munkin näkemys asiasta. Varmistan asian vielä liitosta. Tosiaan toi sairauksien mainitseminen jo haastattelussa oli se mikä mietitytti.

Jos sinun ei tarvitse omatoimisesti mainita, saatat joutua kiusalliseen tilanteeseen, jos haastattelija kysyykin sitä (siis jos hn ei liiton mukaan näin saisi tehdä, tarkista tämäkin).

Minulta kerran yhdessä haastattelussa (mies)haastattelija kysyi näillä sanoilla: "Tämä on kyllä melko henkilökohtainen kysymys, mutta mites noi lapset..." (minullahan ei vielä ole)

Vastasin vain, että aivan, se on kyllä melko henkilökohtainen kysymys. Enkä mitään muuta. Paikka oli mun jopa tämän jälkeen.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #20 - 21.01.2013 - 11:36:41

No niin nyt sain liitosta vastausta kyselyyni. Eli haastattelussa sairauksia ei kannata tuoda esiin elleivät ne selvästi työntekoon vaikuta. Työhöntulotarkastuksessa pitää kertoa ja lääkäri sitten arvioi onko estettä ottaa paikka vastaan. Tässä tapauksessa erittäin todennäköisesti ei estettä ole. Jos työn muuten olisin saamassa ei sairauksista kertominen työhöntulotarkastuksessa saa vaikuttaa asiaan. Jos kunto on sellainen ettei esim täyttä päivää pystyis tekemään niin tuskin kukaan sellaista jättäis mainitsematta.
Haastattelussa ei myöskään saisi kysyä terveydentilasta ellei työ ole sellaista että terveydellä on merkittävä vaikutus, eli varmaan junankuljettajat, lentäjät ym. Mutta mun ala on sellainen että esim pyörätuolistakin pystyy aivan hyvin hommia tekemään eli eivät saa edes kysyä. Liiton lakimies sanoi että pitäisi kyselyä vähintäänkin omituisena ja epäilyttävänä. Ja hän oli kanssani samaa mieltä että jos haastattelussa jo mainitsee tämmöisiä sairauksia, ei ne voi olla vaikuttamatta valintaan.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Vontsi
God Member
Poissa

Etelä-Savo
Vastaus #21 - 21.01.2013 - 13:12:55

Onnea haastatteluun! Eikä työnantaja voi muutenkaan tietää etukäteen mitä kenellekin sattuu, ei epilepsia tai mäsä tai syöpä kysy sopiiko tää nyt työantajalle.
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #22 - 22.01.2013 - 22:08:44

Kiitos vaan. Katsotaan miten käy. Paikka kiinnostais kovasti.

Samaa sanoi liiton lakimieskin. Siis että kenen tahansa kohdalla tilanne voi muuttua.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #23 - 11.03.2013 - 08:09:11

Nyt peukut pystyyn. Tänään haastattelu uuteen vakiduuniin. Kuusi hakijaa haastatellaan. Olisin pätevä ja sopiva hommaan. Jännittää kuitenkin.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Miracle
Full Member
Poissa

Kanta-Häme
Vastaus #24 - 11.03.2013 - 08:33:10

Tsempit ja peukut!  Hymiö
Siirry sivun alkuun

En ole mäsä! Vähän vaan ehkä rikki?

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #25 - 18.03.2013 - 09:45:36

Työpaikkaa kannattaa tosiaan vaihtaa jos muuttujat ovat kohdallaan, itse olen tehnyt sen jo kaksi kertaa dg:n aikana -en ole antanut MS:n olevan ratkaiseva muuttuja. En usko olevani eläkevirassa vieläkään, vaan tarina jatkuu aikanaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #26 - 21.03.2013 - 11:41:24

Kiitos peukuista. Haastattelu meni mun mielestä tosi hyvin. Siitä jäi hyvä fiilis ja tosissaan haluisin sen duunin. Lupasivat ilmottaa jo tällä viikolla. Aluks lupasivat ilmottaa jo viikon alussa mut lopuks sanoivat et tällä viikolla. Nyt mä tuun hulluks kun ei mitään oo kuulunut. Joo nyt on vasta torstai mut silti. Mieli vaihtuu koko ajan. Välillä oon sitä mieltä et saan sen duunin mut sit iskee masennus et ne ei soita koska mua ei oo valittu ja siks ei tarvii kiirehtiä. Pää hajoo tästä. Yritän keksiä tekemistä mikä veis ajatukset pois duunista mut puhelin pitää koko ajan olla mukana.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Neilikkamies
Full Member
Poissa

00550 Helsinki
Sukupuoli: male
Vastaus #27 - 24.03.2013 - 01:38:27

Olin 14v Nokialla, kunnes Nokia ajoi Linux-kehityksensä alas. Otin lähtöpaketin ja hain omaa kokemusta vastaavaan paikkan toisessa firmassa. Työsuhde sitten katkaistiin 2kk koeajan jälkeen. Selitys oli, että "emme pystyneet integroimaan sinua yritykseemme".

Nyt mietin, olenko liian vanha (44v on lähellä saattohoitoikää IT-alalla), hidas (näköongelmat hidastavat lukemista ja työntekoa) vai kömpelö (firmassa pelattiin jatkuvasti pöytätennistä, paitsi minä).

Mutta potkujen jälkeen 3 ex-kolleegaa on ottanut yhteyttä ja kysyneet, mitä mieltä olen tuosta uudesta firmasta. On tuntunut tosi hyvältä antaa täysilaidallinen palautetta. Ehkäpä siellä uudessa firmassakin aletaan kohta ihmetellä, kun hakijoita on vähän.

Mutta nyt pitäisi hakea muihin paikkoihin. Minua pelottaa juuri tuo huonosta näöstä osittain johtuva hitaus. Tuntuu vielä, että monet tarjolla olevista paikoista ovat kännyköiden ja tablettine graffikkapuolella, jossa näkeminen pieneltä ruudulta korostuu. Kun näissä koodaushommissa pitäisi vielä olla saamarin nopea ja tehokas ja osata kaikki valmiina ilman lisäkoulutusta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #28 - 27.03.2013 - 17:17:38

Nyt vähän masentaa. En saanut sitä paikkaa. Vanhemman ja kokeneemman palkkasivat, mikä varmaan on ihan ok. Haastattelu kuulemma meni hienosti ja nyt vain sattui kokeneempi hakija eteen. No pitää jatkaa metsästystä. Seuraava haastattelu on jo sovittu.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Vontsi
God Member
Poissa

Etelä-Savo
Vastaus #29 - 10.04.2013 - 12:38:29

Harmi, mutta hyvä kun tietää että kokemuksella mentiin ohi ja sä oisit ollut muuten hyvä  Hymiö Onnea metsästykseen ja kerrohan miten käy!
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 
Lähetä aihe Tulosta