Pimps kirjoitti on 28.08.2012 - 21:19:10:Eli ehkä minun pitää vielä olla kärsivällisempi. Olin jotenkin vaan niin turhautunut sokerittomuuteeni ja gluteenittomuuteeni, koska oireet senkuin pahenivat. Voihan toki olla sattumaakin. Sokerittomalla ainakin jatkan ja lisään edelleen kasviksia ruokavaliooni. Gluteenittomuudesta en ole kohdallani niin vakuuttunut.
Koska ei tiedetä, mistä ms johtuu, tulee helposti miettittyä ms:n alkuperää. Luulen, että geenit ja sitten jokin, mutta mikä ympäristössä?? Pohdinta ja kokeilu jatkukoon.
Auttaisin jos osaisin, mutta tarvitsisin itse myös vähän vaihtelua ruokavalioon, mihin on kuulunut eri muodoissa aika pitkään jo riisi, vaaleat soijarouheet, tzatziki (lindahlsin jugurtista itse tehty), tumma leipä, jotain juustoja ja salaattia.
Oletko muuten kokeillut spelttijauhoja? Mä tässä nopeasti selailin, ja vaikka se sisältää gluteiinia, se sopii kuitenkin usein esim. keliakiaa sairastavillekin. Tein itse kerran pizzaa spelttijauhoista ja ainakin sen perusteella voisin suositella kokeilemaan spelttiä.