Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta
Ruokavalio ja ms (Luettu 50834 kertaa)
silloinmullamenisuhthuonosti
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Re: Ruokavalio ja ms
Vastaus #15 - 28.08.2012 - 22:11:01

Pimps kirjoitti on 28.08.2012 - 21:19:10:
Eli ehkä minun pitää vielä olla kärsivällisempi. Olin jotenkin vaan niin turhautunut sokerittomuuteeni ja gluteenittomuuteeni, koska oireet senkuin pahenivat. Voihan toki olla sattumaakin. Sokerittomalla ainakin jatkan ja lisään edelleen kasviksia ruokavaliooni. Gluteenittomuudesta en ole kohdallani niin vakuuttunut.

Koska ei tiedetä, mistä ms johtuu, tulee helposti miettittyä ms:n alkuperää. Luulen, että geenit ja sitten jokin, mutta mikä ympäristössä?? Pohdinta ja kokeilu jatkukoon.

Auttaisin jos osaisin, mutta tarvitsisin itse myös vähän vaihtelua ruokavalioon, mihin on kuulunut eri muodoissa aika pitkään jo riisi, vaaleat soijarouheet, tzatziki (lindahlsin jugurtista itse tehty), tumma leipä, jotain juustoja ja salaattia.

Oletko muuten kokeillut spelttijauhoja? Mä tässä nopeasti selailin, ja vaikka se sisältää gluteiinia, se sopii kuitenkin usein esim. keliakiaa sairastavillekin. Tein itse kerran pizzaa spelttijauhoista ja ainakin sen perusteella voisin suositella kokeilemaan spelttiä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

nutritionisti
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 28.08.2012 - 22:19:45

silloinmullamenisuhthuonosti kirjoitti on 28.08.2012 - 22:11:01:
Auttaisin jos osaisin, mutta tarvitsisin itse myös vähän vaihtelua ruokavalioon, mihin on kuulunut eri muodoissa aika pitkään jo riisi, vaaleat soijarouheet, tzatziki (lindahlsin jugurtista itse tehty), tumma leipä, jotain juustoja ja salaattia.

Oletko muuten kokeillut spelttijauhoja? Mä tässä nopeasti selailin, ja vaikka se sisältää gluteiinia, se sopii kuitenkin usein esim. keliakiaa sairastavillekin. Tein itse kerran pizzaa spelttijauhoista ja ainakin sen perusteella voisin suositella kokeilemaan spelttiä.

Riisi, soija, kovat juustot, kuten emmental ja parmesani ja viljat kannattaa ehdottomasti jättää kokonaan pois. Ainoat soijatuotteet jotka sopivat, ovat tofu ja tempeh. Jos haluat leipää, käytä gluteenitonta, mutta ei liikaa, eikä joka päivä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #17 - 28.08.2012 - 22:34:40

Jep jep.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

VPS358
Global Moderator
Poissa

Yhden sortin pölvästi

Parkano
Sukupuoli: male
Vastaus #18 - 30.08.2012 - 11:00:24

Kaikki syömämme ja hengittämämme on myrkkyä, ympäristömme myrkyttää meitä hitaasti...
En ole viiteen vuoteen syönyt mitään enkä hengittänyt ja asun tyhjiössä, niimpä olen täydellisen parantunut kaikesta....
Ai niin, säteily unohtui...

T: Vesku
Siirry sivun alkuun

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella

IP on kirjattu

Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #19 - 30.08.2012 - 12:49:36

VPS358 kirjoitti on 30.08.2012 - 11:00:24:
Kaikki syömämme ja hengittämämme on myrkkyä, ympäristömme myrkyttää meitä hitaasti...
En ole viiteen vuoteen syönyt mitään enkä hengittänyt ja asun tyhjiössä, niimpä olen täydellisen parantunut kaikesta....

Kuulostaa siltä, että olet vienyt hengitystekniikat äärimmäisyyksiin ja päihittänyt kuoleman. Mikä on salaisuutesi?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Sukupuoli: female
Vastaus #20 - 30.08.2012 - 21:10:34

Hienoo Vesku  Hymiö
Mää olen sit taas ihan raato... Juon kuppikaupalla kahvia, vetelen possunlihaa silmät kierossa, hengittelen jokaisena päivänä pikkasen, asun maalla peltojen keskellä (atsiuu, aivastus) ja poltan tupakkaa enkä koskaan sitä lopeta. Jaajuu, tietty ruoskin itseäni päivittäin rangaistukseksi edellämaituista  Silmänisku Juustoinen Virnistys
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

VPS358
Global Moderator
Poissa

Yhden sortin pölvästi

Parkano
Vastaus #21 - 31.08.2012 - 11:25:26

muju62 kirjoitti on 30.08.2012 - 21:10:34:

Hienoo Vesku  Hymiö
Mää olen sit taas ihan raato... Juon kuppikaupalla kahvia, vetelen possunlihaa silmät kierossa, hengittelen jokaisena päivänä pikkasen, asun maalla peltojen keskellä (atsiuu, aivastus) ja poltan tupakkaa enkä koskaan sitä lopeta. Jaajuu, tietty ruoskin itseäni päivittäin rangaistukseksi edellämaituista  Silmänisku Juustoinen Virnistys

Mainiota, tutun tuntuista, tosin pellot puuttuu ja ruoskiminen on ihan turhaa, josset ulos tupakille pääse, niin sitten voit harkita sitä lopettamista...

Siirry sivun alkuun

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella

IP on kirjattu

muju62
God Member
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Vastaus #22 - 01.09.2012 - 01:06:27

VPS358 kirjoitti on 31.08.2012 - 11:25:26:
muju62 kirjoitti on 30.08.2012 - 21:10:34:

Hienoo Vesku  Hymiö

Mainiota, tutun tuntuista, tosin pellot puuttuu ja ruoskiminen on ihan turhaa, josset ulos tupakille pääse, niin sitten voit harkita sitä lopettamista...

Jep, näin olen joskus sen päättänyt eli sitten jos/kun olen niin huonona etten ulos pääse sauhuille, niin silloin on minun aikani lopettaa sellanen pahe. On varmaan pakko...
Siirry sivun alkuun

R 29.8

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #23 - 12.09.2012 - 18:38:46

Jep.
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #24 - 12.09.2012 - 22:01:31

Pojat ja tytöt, kannabis ei ole ravintoa eikä se kuulu tämän alueen keskusteluihin. Lääkitysosiosta löytyy lääkekannbikselle oma ketju, siellä voi käydä tietämässä aiheesta.

Samoin armotta singahtaa bittiavaruuteen jokainen minkä tahansa valelääkärin hoitoilmoitus.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Iitaliina.
God Member
Poissa

~ PPMS ~

Vastaus #25 - 12.09.2012 - 22:11:46

Lainaus:
Multippeliskleroosi ei ole sairaus, vaan oireyhtymä jonka yleisin aiheuttaja on kofeiinin päivittäiskäyttö.

Siinä tapauksessa minun pitäisi olla melkoisen terve. En ole nimittäin juonut elämäni aikana kahvia kupillista enempää, enkä muuten teetäkään. Syy on siis jossain muualla...
Siirry sivun alkuun

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 12.09.2012 - 22:18:02

Lainaus:
asiasta, josta ette itse edes ole kiinnostuneita.

Touché!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #27 - 13.09.2012 - 11:03:14

Lainaus:
kannabis ei ole ravintoa eikä se kuulu tämän alueen keskusteluihin.

Heeeeeeiiiiiiiiii...... voi sitä syödä (tai juoda teenä). Munkin kohdalla voisi sanoa, että vaporisoitu Bedrocan kuuluu mun ruokavalioon n. 2-3 päivän väliajoin hamppuöljyn, rypsiöljyn tai oliiviöljyn kanssa. Ei siitä nälkä lähde, mutta on kai se periaatteessa osa ruokavaliota.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Vastaus #28 - 13.09.2012 - 12:01:31

Toivottavasti kukaan ei usko tuota NUTRITIONISTIn pas... anteeks sontaa. Virnistys
Siirry sivun alkuun

Paljon on kierretty, mut pirun pientä rinkiä!

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Vastaus #29 - 13.09.2012 - 12:42:19

Joo, toi nutrinisti on kyllä ihan uskomattoman ahdistava tapaus  Pyöritä silmiä. Mikä tarve ajaa ihmistä toimimaan noin? En ymmärrä. Jerry toimi oikein, kun reagoi kiitettävän nopeesti puoskarointiin ja pulautti sen pellolle täältä.
Siirry sivun alkuun

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta