Sain rrMS-diagnoosin kaksi vuotta sitten. Vuosi sitten vaihdoin ruokavalioni terveellisemmäksi. Sitä ennen söin epävakaasti; välillä saattoi vierähtää parikin viikkoa pakastepizzalinjalla...
Nyt olen vuoden ajan syönyt monipuolisesti ja terveellisesti koko ajan. Joka päivä syön kalaa tai vähärasvaista lihaa, lisukkeena erilaisia kasviksia; joka päivä vihersmoothie, jossa marjoja, pähkinöitä, kurkkua, avokadoa, lehtikaalia / rucola-salaattia / tuoretta pinaattia. Välipaloiksi hedelmiä. Harvakseltaan vain täysjyväviljoja.
Suklaata tai salmiakkia syön jonkin verran joka ilta enkä aio tästä paheesta päästäkään

Lisäravinteina D-vitamiinia otan 100 mcg, kaksi vahvaa omega3-kapselia, B-vitamiiniyhdistelmä, biotiini, monivitamiini. Rautakuurilla olen n. puolen vuoden välein.
Terveydentilassani ei ole tapahtunut muutoksia MS-taudin osalta terveellisempään ruokavalioon vaihdettuani: olen ollut melko lailla oireeton ajoittaista väsymystä ja lievää, ajoittaista huimausta lukuunottamatta.
Hoikka olen aina ollut, joten siinäkään ei muutosta.
Ainoa muutos, jonka olen huomannut, on iltapäiväväsymyksen vähentyminen. Aiemmin nimittäin saatoin syödä karkkia välipalaksi, joten tämä muutos liittynee tasaisempaan verensokeriin päivän mittaan eikä MS-tautiin.