Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
kummat oireet - vai onko niin kummat? (Luettu 11154 kertaa)
miltsu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

kummat oireet - vai onko niin kummat?
30.08.2013 - 22:29:13

Minulla on pitkään ollut jonkinlainen epäilys ms-taudista mri:n perusteella, mutta ei kauheasti mitään oireita. Lihasnykinöitä on ollut silloin tällöin pitempiä kausia ja joitakin muita oireita (puutumista ja hetkellistä kömpelyyttä). Nyt mulla on semmoista ihan harmitonta, mutta uutta "oiretta", että mulle tulee esim. reiteen pistävä (tai pistävän kutiseva) tunne ja sitten koukussa ollut jalka heilahtaa suoraksi. Sama saattaa tulla jalkapohjaan. Eihän tämä menoa haittaa, mutta mietin vain, että pitäisiköhän neurologia konsultoida diagnoosin suhteen, nykinöitäkin kun on ollut taas aiempaa enemmän. Kunnollisia pahentumisvaiheita ei ole ollut, eli mri:n löydökset voivat myös kertoa jostakin muusta kuin ms:stä. Kyselisin siis, että kuulostaako em. jalkojen heilautukset tutuilta?

Toinen asia sitten, en tiedä onko joku hahmottamisen häiriö tässä iskenyt, mutta en saanut varmennuskoodia oikein kuin vasta noin kymmenennellä kerralla. Se ei ehkä ole ihan tarkoituksenmukaista, vaikka häätääkin roskapostien viljelijät helposti palstalta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Re: kummat oireet - vai onko niin kummat?
Vastaus #1 - 01.09.2013 - 08:20:23

Kyllä toi heilahdus kuulostaa oikein tutulta. Mullakin tulee juuri sellainen pistävä tunne nimenomaan reiteen jonka jälkeen jalka nytkähtää suoraksi. Istualtaan tai makuulla noita tulee ajoittain. En oo kokenut ikinä mitenkään häiritseväksi eli ei ainakaan vielä ole ollut varsinaista haittaa.

Noi varmuuskoodit on välillä ihan mahdottomia. Mun ihan terve mies valittaa ettei saa koskaan niistä selvää. Eli siitä en vetäis mitään johtopäätösiä.
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Gerberankukka
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Re: kummat oireet - vai onko niin kummat?
Vastaus #2 - 01.09.2013 - 09:53:56

Inhoan niitä varmennuskoodeja, kun ei saa mitään tolkkua niistä. Osa merkeistä on kirjaimen näköisiä, mutta kiinni jossain toisessa merkissä, niin mieti sitä sitten onko siinä C vai 0 vai hämymerkki.

Lisäksi NHT:n aikana ne näytti jotenkin tavallistakin oudommilta, en sitten millään saanut tolkkua.

Jalan heilautuksia ei mulla oo ollut, niistä en osaa kommentoida, mutta kuulostaisi hyvin mäsämäisiltä oireilta. Sinuna olisin nyt yhteydessä neurologille, sillä pahenemisvaihe näyttäisi olevan päällä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta