Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Fyysisen kuntoilun hyöty (Luettu 14763 kertaa)
Äijä
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Fyysisen kuntoilun hyöty
24.01.2014 - 08:24:59

Minulle fyysinen kuntoilu, vaikka olenkin pyörätuolissa, on ehdottoman tärkeää niin fyysisen kuin psyykkisen kunnon kannalta. Onneksi saan sitä kaksi kertaa viikossa, KELA:n kustantamana. Lisäksi minulla on kotona pitkäaikaisessa lainassa MOTOmed sairaanhoitopiiristä. Teen myös muita kotiharjoitteita vaimon avustuksilla, kuten seisoma- vinonojapunnerrus- ja käsipainoharjoitukset. Ilman fyysisiä harjoituksia olisin jäykistynyt lopullisesti tuoliini, olisin ehkä jo mullan alla. Fyysinen harjoittelu on ainakin minulle parasta spastisuuden hoitoa ja voittaa lääkkeet menen tullen.
Siirry sivun alkuun

No, Je Ne Regrette Rien

IP on kirjattu

esko74
God Member
Poissa

Elä ja ihastu, ei elämä
siitä pahastu
Uusimaa
Sukupuoli: male
Re: Fyysisen kuntoilun hyöty
Vastaus #1 - 24.01.2014 - 13:08:23

Mä olen niiiiin samaa mieltä.

Fyysinen kuntoilu parantaa päätä ja runkoa. Kuntoilu vaan muuttuu koko ajan sairauden myötä, ihan kuin Äijä kuvasitkin.

Joskus kuntoillaan pystyssä, joskus istualtaan ja varmaan vielä kuntoilen makuullakin.

Kylä kuntoilu on kivaa
Siirry sivun alkuun

DG 2000/04
SP
Osatyökyvyttömyyseläke 09/2008, Eläke 1.6.2011
WWW 74  
IP on kirjattu

Haapanen
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #2 - 18.06.2014 - 17:28:47

Aivan totta! Käyn ihan tavallisella salilla ja pyysin ohjelman jolla kasvaisi lisää lihaksia. Pientä kasvua on ollut havaittavissa.
Lisäksi harmitus että välillä nilkutan suoritus paikalta toiseen on jo vähän vähän vähentynyt.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Äijä
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #3 - 24.07.2014 - 17:48:50

Hei!
Tällä viikolla kävin kolme kertaa fysioterapiassa, kaksi niistä oli kuntosalikäyntejä, vaikka oli tällainen helle, ainakin meillä. Että se piristi mieltä ja ruumista myös.
Siirry sivun alkuun

No, Je Ne Regrette Rien

IP on kirjattu

elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Sukupuoli: female
Vastaus #4 - 29.07.2014 - 08:26:12

Tykkään puljata järvessä kaikennäköisiä liikesarjoja. Hellekeli on lämmittänyt veden vähän liiankin lämpimäksi.

Käytän erilaisia kellukkeita, niin voimat eivät kulu pinnalla pysymiseen.

Keho ja mieli virkistyvät.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

Nanne
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #5 - 27.08.2014 - 12:50:25

Minäkin oikeastaan ms-oireiden puhkeamisen myötä olen löytänyt juoksemisen ilon uudelleen. Ennen se oli mielestäni vähän tylsä liikuntamuoto —"nollataulujen hommaa"— mutta nykyään nautin siitä täysin siemauksin. Vaikka välillä saa käynnistellä jalkoja hetken aikaa ja päätä liikuttaessa jaloissa sähköttää, nykyinen lähes tulkoon oireeton juoksu tuntuu siis aivan hallelujamaiselta elämykseltä. Kai se on se, kun kerran viedään jotain pois, niin osaa taas arvostaa kun pystyy sitä tekemään. Nyt on tuntunut jopa mukavalta ajatukselta mennä kisaamaan, ehkä kympille tai puolimaratonille (jälkimmäisen olenkin pari vuotta sitten juossut, ennen diagnoosia siis ja terveenä, mitta silloinkin ajattelin, että puolimaraton on ehkä kuitenkin turhan epämiellyttävä matka tällaiselle helposti ylikuumenevalle kehotyypille)  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Lotta74
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #6 - 01.09.2014 - 21:29:41

Samaa mieltä. Olen sairastumisen aikana juossut kuusi puolimaratonia. Ei ne helpolla oo tulleet. Treenipäivät vaihtelee melkoisesti. Tärkeää on kuunnella omaa kehoa ja palautua kunnolla treenien jälkeen. Itse juoksutapahtumassa yritän pitää ylikuumenevan kehon viileänä ja kastelen pääni juomapisteillä. Haastetta lisää viime keväänä tullut pahis, jonka seurauksena oikee jalka on vähän heikompi. No, näillä mennään eteenpäin. Monesti pieni kävelylenkkikin jo piristää. Ei se matka vaan liikunta  Silmänisku Tsemppiä!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #7 - 03.06.2015 - 15:58:42

Mulla "kiristää" toisen käden kolme sormea: neurologi sanoi, että se on kyynärhermonpinne (Sulcus nervi ulnaris ) http://www.sairaalaneo.fi/fi/palvelut/ortopedit_ja_urheiluklinikka/Kasivaivat/He...

Sei kuitenkaan ala kyynärpäästä. Täytyy venytellä.Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta