Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Verovapaus (Luettu 9571 kertaa)
EKO
Junior Member
**
Poissa

MS
kouvola
Sukupuoli: male
Verovapaus
19.01.2015 - 18:19:15

Olen hankkimassa autoa. Kiinnostaa auton verovapautus. kuka saa ajaa/ käyttää autoa ja kuinka paljon?
Onko kokemusta, tuleeko rekisteriotteeseen maininta verovapautuksesta?
Itse olen pyörätuolissa

Kiitos  EKO
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 20.01.2015 - 11:19:56 Kirjoittaja EKO »  

Olen vapaa

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Sukupuoli: male
Re: Verovapaus
Vastaus #1 - 28.01.2015 - 15:16:14

Veronpalautusta voi hakea noiden tullin ohjeiden mukaan.

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/veronpalautus_invalideille/index...

Maksimi taitaa olla siinä 6 5 k€ paikkeilla edellyttäen, että saat lääkäriltä paperin, jossa todetaan automaattivaihteisen pakollisuus. Rekisteriotteeseen tulee merkintä palautuksesta, ei kuitenkaan rahamäärää. Autoa saa ajaa vain auton omistaja/haltija tai henkilö, joka on omistajan valtuuttamana kuskina. Veroa palautetaan, kun auto on maksettu kokonaan ja siirtynyt Trafin kirjoihin omalle nimelle. Mikäli auto on hankittu osamaksulla, niin rahat tulevat sen viimeisen erän jälkeen. Hakemuksen voi laittaa vetämään vaikka heti, kun on tarvittavat paperit kasassa ja päätös on voimassa 6 kk eli puolen vouden kuluessa pitää hommata se kulkine. Mahdollsta on myös hakea jatkoaikaa sille 6 kk:n säännölle, jos tehtaan toimitukset takkuilevat. Muistaakseni esim. Skodan toimitukset takkuilevat joidenkin mallien kanssa ja toimitusaika saattaa venähtää 12 kk:n mittaiseksikin.
Niin ja auto on pidettävä vähintään sen 3 vuotta, muuten pyytävät palautuksia takaisin sen ajan osalta mikä siitä kolmesta vuodesta jää auki.

Pyöritä silmiäTuossa ne oleelliset...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta