msdgv94
YaBB Newbies
Poissa

Parlamentaristi
Lapinlahti, Pohjois-Savo
Sukupuoli:
|
Kävin taas uuden asiantuntijan puheilla ruokavalion suhteen ja hän kehoitti välttämään perunaa, sillä se on liisteriä suolistossa. Suositteli myös lopettamaan tavallisen maidon käytön kokonaan eli ostin kauramaitoa ja soijajogurttia, ovat ihan hyvänmakuisia. Tattaria ja tummaa riisiä voin syödä sekä kalaa, naudanlihaa, kanaa tai kalkkunaa. Olen keittänyt lehtikaalia ja myös parsakaali sopii keitettynä. Kurkku ja kesäkurpitsa voivat sopia mulle kuorittuina. Persiljaa ja tomaattia syön usein raakana lämpimän ruuan kanssa, porkkanaa keitettynä.
Kalkkitabletteja ostin ja vahvaa B-vitamiinia asiantuntija suositteli sekä ibubrofeenia eli Q10-vitamiinia. Näitä ostin ja kokeilen käyttää. D-vitamiinista ei sanonut mitään, mutta raudan imetyminen on mulla nyt heikkoa ja suositteli myös käymistä kilpirauhaskokeessa laboratoriossa. Kolesterolinikin voi olla koholla nyt, koska jaksan liikkua niin vähän, mutta ruoka maistuu hyvin..
Seurailen kuukauden ajan vaikuttaako mitenkään vointiini näiden ohjeiden mukaan eläminen. Kahvia ei suositellut, rooibos-teetä, ostin sitä, mutta se ei kyllä paljoa virkistä eli murukahvia juon joka päivä pari kuppia. Ja vihreä tee mintun kanssa on hyvä mahalleni ! Tämmöisen suoliston kanssa elämä on haastetta joka päivä, mutta onneksi löytyy sopiviakin ruokia. Löysin kauraleipää, jossa on myös vähän ruista ja eikä ole paljoa vehnäjauhojakaan. Näkkileipää voin myös syödä ja hapankorppuja sekä pähkinöitä ja manteleita.
|