Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 23 24 25 26 27 28
Lähetä aihe Tulosta
Tecfidera (Luettu 135233 kertaa)
Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Sukupuoli: female
Re: Tecfidera
Vastaus #360 - 26.12.2017 - 16:35:24

Cerazettesta saattaa seurata päänsärky tai ei sitäkään. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #361 - 26.12.2017 - 19:18:05

Itsellä on tullut huomattua, että Tecfidera ei oikein istu perinteisten joulusapuskojen kanssa. Jugurttia menee aika paljon lisäksi, ettei olo olisi turhan hapan. Mutta se nyt menee normaaliin vaihteluun vielä, toisin kuin noin korkeat maksa-arvot. Tecfidera on mennyt nyt pari vuotta ilman isompia ongelmia, kyhmyruusun takia oli tauotus toissa kesänä.

Seuraava haaste onkin sitten dieetti tecfideran kanssa, elopainoa ja verenpainetta on kertynyt liikaa, kumpaakin pitäisi saada alaspäin.  Kieli Veriarvot näyttää ms-hoitsun mukaan erinomaiselta, joten startti tilanne on ainakin hyvä.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

lagertha
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #362 - 27.12.2017 - 15:47:12

Red Kite kirjoitti on 26.12.2017 - 19:18:05:
Itsellä on tullut huomattua, että Tecfidera ei oikein istu perinteisten joulusapuskojen kanssa. Jugurttia menee aika paljon lisäksi, ettei olo olisi turhan hapan. Mutta se nyt menee normaaliin vaihteluun vielä, toisin kuin noin korkeat maksa-arvot.

Mähän en jouluruokia syönyt juuri lainkaan, oireilu alkoi jo ennen joulua eli ei voi senkään piikkiin pistää.

Toistaiseksi viimeisen Tecfideran otin maanantaina aamulla ja nyt alkaa olo olemaan kutakuinkin normaali. Vähän vatsa murisee yms mutta luulen että johtuu siitä että nyt pystyn syömään jo normaalisti, viimeiset 7 päivää kun meni vähemmällä ravinnolla.

Neurologi soitteli tänään, ja oli myös sitä mieltä että Tecfidera tauolle joten sain synninpäästön pillereiden ottamatta jättämiselle. Verikokeisiin seuraavan kerran 8.1. ja sen mukaan sitten jatkot. Odotetaan siis että maksa-arvot normalisoituisivat. Juttelee toisen neurologin kanssa ja varmaankin mietitään lääkkeen vaihtoa, kysyin että ensimmäisen vai toisen linjan niin sanoi että sitä täytyy miettiä mutta esimerkiksi Gilenya voisi olla vaihtoehto. Eli seuraavaksi siis siitä lukemaan.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #363 - 27.12.2017 - 16:41:15

Harmi jos/kun Tecfidera on vaihdettava. Minulla se oli paras hoito. Ehkä se on sinulla Gilenya??: http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1359143335  Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Gwbh
Full Member
Poissa

Parlamentaristi
Järvenpää
Vastaus #364 - 27.12.2017 - 17:04:09

Hei toi vaihto Tecfiderasta Gilenyaan kuulostaa musta hurjalta.
Lukaisin ton lääkeinfon ja aikas paljon sivuvaikutuksia.....
Mä en uskaltaisi mutta kait noi neurologit tietää paremmin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #365 - 27.12.2017 - 18:57:04

Gilenyahan on kanssa hirveän maksatoksinen. Olin kanssa tukka pystyssä sen takia silloin kun Tecfidera tauotettiin kyhmyruusun takia. Muutenkin maksassa kystia, niin siihen ei mielellään ota mitään maksatoksista päälle.

Toisen linjan lääkevaihtoehtoja on vähän: Gilenya, Tysabri ja Lemtrada. Luin jostain lääkärien esityksestä, että Tysabria ja Tecfideraa ei pitäisi käyttää peräkkäin, koska PML riski pomppaa tosi isoksi. Toivottavasti neurologi löytää hyvän ratkaisun, tai pelkkä tauotus riittäisi.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #366 - 01.03.2018 - 16:27:39

Kävin tänään taas neurologilla ja sain seuraavan erän lääkkeitä. Otettiin myös kaksi putkea verta. Sain edellisten verikokeiden tulokset (syys- ja joulukuu 2017). Kaikki muuten ok, mutta mun mielestä D-vitamiini edelleen liian alhainen. Tshekki-neurologin mielestä ihan ok, kun on viitealueella, mutta mun mielestä saisi olla sen yli. Joulukuussa vaihdoin toiseen (toivottavasti parempaan) D-vitamiinivalmisteeseen eli toivottavasti se näkyy tänään otetuissa kokeissa.
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Hilke
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #367 - 15.03.2018 - 17:41:47

Heippa, täällä uusi vierailija sivustolla. Hymiö Lääkkeen vaihto olisi edessä pistoslääkityksen motivaatio-ongelmien vuoksi. Noin 10 vuotta on tullut pistettyä Betaferonia, mutta usein pistoksia jää välistä ja ihokin on kärsinyt melko paljon. Tecfideraa minulle onkin suositeltu seuraavaksi lääkkeeksi, mutta kovasti mietittyvät nuo sivuvaikutukset. Erityisesti tuo punastumisoire. Millaisia punastumisoireita teillä Tecfideran käyttäjillä on ollut? Ovatko ne haitanneet esimerkiksi asiakaspalvelutyössä? Itse olen melkoinen jännittäjä ja punastelen muutenkin, joten ylimääräinen punaisuus ei kuulosta kivalta  Epävarma

Tästä viestiketjusta jo vastauksia luinkin, mutta kiitän kovasti kaikista uusista vastauksista!

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #368 - 15.03.2018 - 18:32:39

Punastuminen ei ole suuri ongelma. Täällä on kokemuksia:
http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1426867724 Hymiö Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #369 - 15.03.2018 - 20:45:14

Punastumisen voi välttää, jos syö kunnolla ennen lääkkeen ottamista. Eli aamulla ei riitä kuppi kahvia ja keksi. Itse syön aamulla mysliä & jugurttia, kaksi juustovoileipää ja tuoremehua. Illalla sitten lämmin päivällinen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mavi
Full Member
Poissa

Tämä päivä on matka,eilisestä
huomiseen..

Vastaus #370 - 22.03.2018 - 19:23:13

Hei Tecfideran käyttäjät !!!

Minun neuro haluaisi välttämättä minun aloittavan mediaseksikkään ja käypähoitosuosituksen mukaisen lääkityksen.
Kysynkin nyt teiltä..
Onko ollut apua?
Ovatko  pahenemisvaiheet pysyneet poissa?
Oletteko ehkä jopa hieman tervehtyneet?
Ja taustatietona olisi kiva "kuulla" minkä tyyppistä mäsää podette.
Siirry sivun alkuun

särkyä anna mä en...-äiti-duunari-dg 03/05-ei lääkkeitä..nyt LDN

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #371 - 22.03.2018 - 21:41:09

mavi kirjoitti on 22.03.2018 - 19:23:13:
Hei Tecfideran käyttäjät !!!

Minun neuro haluaisi välttämättä minun aloittavan mediaseksikkään ja käypähoitosuosituksen mukaisen lääkityksen.
Kysynkin nyt teiltä..
Onko ollut apua?
Ovatko  pahenemisvaiheet pysyneet poissa?
Oletteko ehkä jopa hieman tervehtyneet?
Ja taustatietona olisi kiva "kuulla" minkä tyyppistä mäsää podette.

Olen Tecfideraa pian 3 vuotta käyttänyt ja tykkään siitä. Vähemmän sivuoireita kuin aiemmin käyttämässäni Betaferonissa. Tykkään myös siitä, että tämän kanssa on pakko noudattaa jonkinasteista säännöllistä päivärytmiä. Mulla on ollut yksi pahis Tecfideran aikana (kehon vasemman puolen pistelyä, joka hävisi kortisonipulssilla). Keskimäärin olo on jotenkin kai parempi kuin Betaferonin aikana. Ei varmaan missään testeissä näy, mutta itsestä tuntuu siltä. En kaipaa piikkilääkkeitä yhtään. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mavi
Full Member
Poissa

huomiseen..

Vastaus #372 - 26.03.2018 - 21:26:36

Merikihu- hyvä, että olet tyytyväinen!
Mulla on käytössä LDN - siinä ei ole sivareita ollenkaan. Jopa niin, että välillä tuntuu ettei siitä ole mitään apua. Mutta silloin vuosia sitten, kun sen aloitin, niin siihen verrattuna olen paremmassa kunnossa.
Ja mietin tosissaan, että pitäiskö kokeilla jotain muutakin.. Jään nyt miettimään tätä..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #373 - 29.03.2018 - 09:44:00

Juliane85 kirjoitti on 27.12.2017 - 16:41:15:
Harmi jos/kun Tecfidera on vaihdettava. Minulla se oli paras hoito. Ehkä se on sinulla Gilenya??: http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1359143335  Hymiö

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mavi
Full Member
Poissa

huomiseen..

Vastaus #374 - 01.05.2018 - 12:11:55

Hö! Kävin aloitusverikokeissa, että jospa aloitettaisiin ..
Maksa-arvot oli valmiiksi reilusti koholla, tosin vain ALAT..
Ja tietty tätä piti tutkia, että mistähän ihmeestä se voisi johtua- loppupäätelmä oli, että keliakiahan se siellä jyllää. Pitää nyt olla vielä tarkempi ruokavalion suhteen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 23 24 25 26 27 28
Lähetä aihe Tulosta