Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 24 25 26 
Lähetä aihe Tulosta
Tecfidera (Luettu 101001 kertaa)
merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Re: Tecfidera
Vastaus #375 - 07.06.2018 - 14:15:42

Eilen ja tänään on taas pitkästä aikaa käsivarsia punoittanut aamupäivällä jonkin aikaa. Mutta tiedän tähän syyn. Tiistaina olin hammasimplanttileikkauksessa eli leukaluuhun asennettiin ruuvi. Kaikki meni hyvin eikä sen kummempaa särkyä tai muuta ole ollut. Mutta olen syönyt varovasti vain pehmeitä ruokia, ettei tikit irtoa. Ne poistetaan ensi maanantaina. Hammaslääkäri antoi myös varmuuden vuoksi antibioottikuurin (Dalacin). Mietin jo etukäteen että haluanko/tarvitsenko antibioottia, mutta kun lääkäri sitä itse ehdotti niin syödään sitten. Olen tätä samaa joskus aiemminkin syönyt, eikä silloin muistaakseni ollut mitään pahempia haittoja. Ja nyt tämä on vain 5 päivää kestävä kuuri. Mutta oletan, että punoituksen syy on vähemmän täyttävä aamupala (en voi syödä mysliä tai tummaa leipää) ja ehkä välillisesti myös antibiootti. Mutta jos näin vähäisillä haitoilla selviän tästä, niin ei ole paha. Hymiö
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #376 - 08.06.2018 - 14:06:38

merikihu kirjoitti on 07.06.2018 - 14:15:42:
Eilen ja tänään on taas pitkästä aikaa käsivarsia punoittanut aamupäivällä jonkin aikaa. Mutta tiedän tähän syyn. Tiistaina olin hammasimplanttileikkauksessa eli leukaluuhun asennettiin ruuvi. Kaikki meni hyvin eikä sen kummempaa särkyä tai muuta ole ollut. Mutta olen syönyt varovasti vain pehmeitä ruokia, ettei tikit irtoa. Ne poistetaan ensi maanantaina. Hammaslääkäri antoi myös varmuuden vuoksi antibioottikuurin (Dalacin). Mietin jo etukäteen että haluanko/tarvitsenko antibioottia, mutta kun lääkäri sitä itse ehdotti niin syödään sitten. Olen tätä samaa joskus aiemminkin syönyt, eikä silloin muistaakseni ollut mitään pahempia haittoja. Ja nyt tämä on vain 5 päivää kestävä kuuri. Mutta oletan, että punoituksen syy on vähemmän täyttävä aamupala (en voi syödä mysliä tai tummaa leipää) ja ehkä välillisesti myös antibiootti. Mutta jos näin vähäisillä haitoilla selviän tästä, niin ei ole paha. Hymiö
Mitä hampaallesi tapahtui? Kysyn tätä, kun jokin aika sitten horjahdin sängyssä istuessani lyöden pääni sängyn reunaan, jolloin etuhampaani hajosi. Tarvitsen siihen implantin. Hymiö
- Marianna D.
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #377 - 08.06.2018 - 15:26:53

Juliane85 kirjoitti on 08.06.2018 - 14:06:38:
Mitä hampaallesi tapahtui? Kysyn tätä, kun jokin aika sitten horjahdin sängyssä istuessani lyöden pääni sängyn reunaan, jolloin etuhampaani hajosi. Tarvitsen siihen implantin. Hymiö
- Marianna D.

Pitkä tarina johon liittyy oliivinkivi. Silmänisku Hammasta koitettiin korjata pariin otteeseen ja muutaman vuoden se oli ok, mutta lopulta melkein vuosi sitten se oli pakko poistaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #378 - 12.06.2018 - 22:03:09

Jaha, eilen oli sitten neurologin vuosikontrolli. Ja jälleen uusi neurologi, tämä vaikutti ihan pätevältä. Sitten sairastumisen en ole kertaakaan käynyt samalla neurolla kahta kertaa.  Pyöritä silmiä  Tauti on pysynyt vuoden päivät kutakuinkin samanlaisena, joten kuvat otetaan vasta vuoden päästä, tarpeen vaatiessa aikaisemmin. Heijasteet oli kuulemma erilaiset kuin aikaisemmin, mutta se johtui pitkälle lekurista, ei oikein osunut oikeaan kohtaan.  Virnistys

Mutta mutta, iltapäivällä sitten apteekkiin tilamaan seuraavaa Tecfidera satsia. Ylläri, B-lausunto olikin mennyt umpeen.  Pelästynyt Jotenkin olin neuron vastaanotolla siinä uskossa, että olisi vielä 2 kk voimassa. Noh, lääkkeitä on vajaaksi kahdeksi viikoksi jäljellä, nyt testataan kuinka nopea Kelan uusi sähköinen B-lausunto on..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vanilla
Full Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Etelä-Suomi
Vastaus #379 - 25.06.2018 - 11:37:30

Nyt olisi sitten tarkoitus aloittaa Tecfidera. Viime kesänä oli Aupagion kokeilu, mutta se ei sopinut. Olen vähän huono lääkkeitä kestämään, joten hiukan hirvittää.
Olen myös Jc-posittiivinen, mikä vaan lisää huolen aiheita.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #380 - 25.06.2018 - 23:43:53

vanilla kirjoitti on 25.06.2018 - 11:37:30:
Nyt olisi sitten tarkoitus aloittaa Tecfidera. Viime kesänä oli Aupagion kokeilu, mutta se ei sopinut. Olen vähän huono lääkkeitä kestämään, joten hiukan hirvittää.
Olen myös Jc-posittiivinen, mikä vaan lisää huolen aiheita.

Toivottavasti Tecfidera sopii sinulle ja samalla myös lymfosyytit pysyvät tarpeeksi korkealla tasolla, ettei jc-positiivisuudesta ole haittaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #381 - 28.06.2018 - 20:34:35

Nyt tuli sitten testattua Tecfideran immunosupressiivinen luonne. Viikko sitten maanantaina vähän lämpöä, ei siinä mitään. Tiistaina jo sen verran kuumetta, että terkkari kutsui. No, siellä kävi ilmi, että näyttää nololta taudilta, jonka ei olisi pitänyt tarttua muhun. Tulehdusarvot 20.  Pelästynyt No, kotiin lepäämään ja lähete jatkotutkimuksiin. Seuraava aamuna kuume huiteli sitten 39,3, avokki totesi, että nyt lähdettiin päivystykseen. Triage-hoitsu yritti passittaa terkkariin, mutta suostui sitten ottamaan päivystykseen.

Siinä sitten otettiin verinäytettä ja virtsanäytettä, välillä odotettiin aulassa. Vessan peilistä tuli huomattua, että ikeniin oli ilmestynyt ikävän näköisiä rakkuloita. Tässä kohtaa pääsi sitten lekurin vastaanotolle, terkkarin diagnoosi muuttui vähän lievempään suuntaan, mutta ei se herpes siltikään kuulostanut hyvältä.  Nolostunut Sitten tuli tulehdusarvot, ja lekuri totesi, että aloitetaan välittömästi antibiootin ja viruslääkkeen tiputus.  Pelästynyt

Siinä sitten vielä gynen haastatteluun ja tutkittavaksi, kun tartuntalähde oli ihan kysymysmerkki ja sitä oli ikenistä lähtien kaikilla limakalvoilla. Kuumeisen mietinnän tulos: huuliherpes, joka mulla oireilee joskus eikä edes jouluna, oli riehaantunut täydellisesti, eikä muuta selitystä löytynyt kuin Tecfidera. No just. Viikkoa aikaisemmin vuosikontrollissa kaikki näytti hyvältä.

No, kuumetta kesti sunnuntaihin, huolimatta rajumman luokan antibioottihoidoista ( 1 suunkautta otettava, suonensisäinen josta menee viimeinen satsi huomenna ja viruslääke siihen päälle). Ihme kyllä maha kesti juuri ja juuri antibiootit ja lymfosyytit pysy ylhäällä vaikka tulehdusarvot oli vielä maanantaina 151.

Kesälomaa oli 2 viikkoa, täytyy sanoa että oli kyllä ihan pska loma, kanyyli kädessä kotona makaamassa kuumehoureilla tai ilman.  Vihainen

Muoks: diagnoosikin "varmistui", ilmeisesti jokin sortin bakteeritulehdus, ei herpestä eikä mitään muutakaan "noloa" tautia.     
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 29.06.2018 - 09:40:23 Kirjoittaja Red Kite »  

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #382 - 29.06.2018 - 12:31:26

Red Kite kirjoitti on 28.06.2018 - 20:34:35:
Nyt tuli sitten testattua Tecfideran immunosupressiivinen luonne. Viikko sitten maanantaina vähän lämpöä, ei siinä mitään. Tiistaina jo sen verran kuumetta, että terkkari kutsui. No, siellä kävi ilmi, että näyttää nololta taudilta, jonka ei olisi pitänyt tarttua muhun. Tulehdusarvot 20.  Pelästynyt No, kotiin lepäämään ja lähete jatkotutkimuksiin. Seuraava aamuna kuume huiteli sitten 39,3, avokki totesi, että nyt lähdettiin päivystykseen. Triage-hoitsu yritti passittaa terkkariin, mutta suostui sitten ottamaan päivystykseen.

Siinä sitten otettiin verinäytettä ja virtsanäytettä, välillä odotettiin aulassa. Vessan peilistä tuli huomattua, että ikeniin oli ilmestynyt ikävän näköisiä rakkuloita. Tässä kohtaa pääsi sitten lekurin vastaanotolle, terkkarin diagnoosi muuttui vähän lievempään suuntaan, mutta ei se herpes siltikään kuulostanut hyvältä.  Nolostunut Sitten tuli tulehdusarvot, ja lekuri totesi, että aloitetaan välittömästi antibiootin ja viruslääkkeen tiputus.  Pelästynyt

Siinä sitten vielä gynen haastatteluun ja tutkittavaksi, kun tartuntalähde oli ihan kysymysmerkki ja sitä oli ikenistä lähtien kaikilla limakalvoilla. Kuumeisen mietinnän tulos: huuliherpes, joka mulla oireilee joskus eikä edes jouluna, oli riehaantunut täydellisesti, eikä muuta selitystä löytynyt kuin Tecfidera. No just. Viikkoa aikaisemmin vuosikontrollissa kaikki näytti hyvältä.

No, kuumetta kesti sunnuntaihin, huolimatta rajumman luokan antibioottihoidoista ( 1 suunkautta otettava, suonensisäinen josta menee viimeinen satsi huomenna ja viruslääke siihen päälle). Ihme kyllä maha kesti juuri ja juuri antibiootit ja lymfosyytit pysy ylhäällä vaikka tulehdusarvot oli vielä maanantaina 151.

Kesälomaa oli 2 viikkoa, täytyy sanoa että oli kyllä ihan pska loma, kanyyli kädessä kotona makaamassa kuumehoureilla tai ilman.  Vihainen

Muoks: diagnoosikin "varmistui", ilmeisesti jokin sortin bakteeritulehdus, ei herpestä eikä mitään muutakaan "noloa" tautia.     

Höh, ei kuulosta yhtään mukavalta. Toivottavasti paranet pian. Jatkatko silti edelleen Tecfideralla?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #383 - 29.06.2018 - 14:36:11

Juu, Tecfideralla jatketaan toistaiseksi. MS on sen verran lievä oireinen, että toisen linjan lääkkeitä ei maksa vaivaa aloittaa, ja Tecfidera sopii muuten hyvin. Aubagio on taas liian maksatoksinen allekirjoittaneelle. Täytyy vain yrittää olla varovaisempi noiden opportunististen pöpöjen kanssa. Kontrolli oli tosiaan 2 viikkoa sitten, siinä ei ollut mitään ihmeitä, leukkaritkin ennätyskorkealla, mutta nyt jälkeenpäin ajatellen se saattoi johtua alkavasta infektiosta.

Kanyylistä pääsi aamulla eroon, elämä muuttui heti mukavammaksi,  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vanilla
Full Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Etelä-Suomi
Vastaus #384 - 29.07.2018 - 23:44:51

Olen nyt sitten käyttänyt Tecfideraa 5 viikoa, 3 viikkoa pienemmällä annoksella ja 2 viikkoa normaalilla. Aika hyvin on mennyt, silloin tällöin kihelmöintiä ja punoitusta. Ei ole kovin paljon haitannut, kun sen tietää.

Eniten huolettaa se JC-positiivisuus, mutta todennäköisesti se on monella meistä käyttäjistä? Verikokeita on näköjään harvemmin kuin Aupagiossa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mavi
Full Member
Poissa

Tämä päivä on matka,eilisestä
huomiseen..

Vastaus #385 - 31.08.2018 - 23:30:52

Hahaa! Aloitin juuri Tecfideran - melkein jännitti  Epävarma
Mulla tuli jostain pahenemisvaihe ja nyt oikeesti kiinnostaa, että auttaako tämä paranemiseen millään lailla, että tosi testi.
Siirry sivun alkuun

särkyä anna mä en...-äiti-duunari-dg 03/05-ei lääkkeitä..nyt LDN

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #386 - 01.09.2018 - 21:24:14

vanilla kirjoitti on 29.07.2018 - 23:44:51:
Eniten huolettaa se JC-positiivisuus, mutta todennäköisesti se on monella meistä käyttäjistä? Verikokeita on näköjään harvemmin kuin Aupagiossa.

Aika todennäköisesti, onhan se 50 - 70 %:lla (lähteestä riippuen) ihmiskunnasta. Lähinnä se muodostuu ongelmaksi sitten, kun leukkarit laskevat alarajan alle ja pysyvät alhaalla. Itsellä on kesän aikana ollut kaikenmaailman ihmepöpöä, joten ensiviikon kontrolli on ihan tervetullut.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 24 25 26 
Lähetä aihe Tulosta