Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 25 26 27 28 
Lähetä aihe Tulosta
Tecfidera (Luettu 135223 kertaa)
vanilla
Full Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Etelä-Suomi
Sukupuoli: female
Re: Tecfidera
Vastaus #390 - 26.12.2018 - 23:47:28

Onko kellään tullut iho-oireita Tecfiderasta?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #391 - 27.12.2018 - 17:31:25

vanilla kirjoitti on 26.12.2018 - 23:47:28:
Onko kellään tullut iho-oireita Tecfiderasta?

Kahteen kertaan on ollut kyhmyruusua, ensimmäisellä kerralla kun koko reisi oli läiskikäs, TEcfidera tauotettiin kuukaudeksi.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vanilla
Full Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #392 - 28.12.2018 - 00:44:35

Itselläni on ihoon tullut sinne tänne vaalean punertavia hiukan hilseileviä läikkiä, jotka kutiavat armottomasti. Myös lääkkeestä johtuva punottaminen ja kihelmöinti on voimakasta, siihen liittyy myös hirveä kutina, tekisi mieli juuriharjalla hangata ihoa. Herään siihen yölläkin.

Pakaraani ilmestyi myös Herpes Simples (siis huuliherpestä vastaava rakkulaihottuma), se on aina aika ajoin tullut, jos on sairas tai muu stressi on iskenyt. En ole siihen koskaan kummemmin suhtautunut, koska se on aina parissa päivässä parantunut. Tämä oli pari päivää ennen Joulua, ja  silloin sattui olemaan neuron kontrolli. Näytin pattia, ja heti piti aloittaa viruslääkitys, koska se oli hirveän näköinen.

Myös Tecfideran jatkaminen on nyt mietinnässä, sen joudun itse ratkaisemaan, koska jäljelle jää vaihtoehtona vain lääkkeettömyys. Neurogi melkein suositteli sitä...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #393 - 28.12.2018 - 19:48:53

Kuulostaa kyhmyruusulta. Se tekee noita punaisia, vähän hilseilevia läiskiä, jotka tummuvat ajan myötä. Omat eivät juuri kutisseet, lähinnä särkivät. Reseptivahvuinen kortisoni nopeutti läiskien lähtöä. Kuukauden tauon jälkeen läiskät olivat lähes kadonneet, yhdestä jäi pysyvä arpi. Niitä oli polvesta pyrstön päälle koko reiden mitalta, vitsailin että näyttää isolle leoparditatskalle.  Virnistys Nyt on pysynyt vuoden verran kokonaan poissa, viimeksi, reilu vuosi sitten ei tosiaan tarvittu tauotustakaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vanilla
Full Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #394 - 31.12.2018 - 17:25:13

Viruslääkekuuri tehosi, ja patti iholla tasoittui. Minulla on aikoinaan tutkittu tämä rakkulapatin aiheuttaja, se on vesirokkovirus, eli iholla on Herpes  Simplex. Voihan tietenkin jotain uuttakin tulla, niinkuin nämä muut läiskät...

Lopetin Tecfideran, kun oli niin outo olo, ja halusin, että virus talttuu kunnolla. Kuulosti sen verran pelottavalta, kun neurologi sanoi, että on olemassa vaara, että se leviää keskushermostoon.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #395 - 27.02.2019 - 18:26:39

Tänään kävin pään magneetissa ja perjantaina on aika neurologille. En kuullut mitään tuloksia heti kuvauksen jälkeen eli ei kai siellä mitään suurempaa muutosta ollut. Oli kyllä vähän erilainen kuvaus, vaikka oli ihan sama paikka kuin edelliskerralla. Nyt piti ottaa kaikki vaatteet pois (paitsi alusvaatteet) ja laittaa päälle sairaalakaapu. Ei mulla ole koskaan ennen tuota vaadittu. Onkohan tuolla ollut jotain ongelmia asiakkaiden vaatteiden kanssa? Tällä kertaa sain kunnolliset kuulosuojaimetkin, kun edelliskerralla oli vain joku huopalappupinoviritelmä korvien suojana. Ei laitettu mitään "varjoainetta" eli kuvaus kesti parikymmentä minuuttia. Silti meinasin nukahtaa. Silmänisku
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #396 - 01.03.2019 - 19:26:46

merikihu kirjoitti on 27.02.2019 - 18:26:39:
Tänään kävin pään magneetissa ja perjantaina on aika neurologille. En kuullut mitään tuloksia heti kuvauksen jälkeen eli ei kai siellä mitään suurempaa muutosta ollut. Oli kyllä vähän erilainen kuvaus, vaikka oli ihan sama paikka kuin edelliskerralla. Nyt piti ottaa kaikki vaatteet pois (paitsi alusvaatteet) ja laittaa päälle sairaalakaapu. Ei mulla ole koskaan ennen tuota vaadittu. Onkohan tuolla ollut jotain ongelmia asiakkaiden vaatteiden kanssa? Tällä kertaa sain kunnolliset kuulosuojaimetkin, kun edelliskerralla oli vain joku huopalappupinoviritelmä korvien suojana. Ei laitettu mitään "varjoainetta" eli kuvaus kesti parikymmentä minuuttia. Silti meinasin nukahtaa. Silmänisku

Tänään käynti neurologilla. Magneettikuvassa ei muutoksia verrattuna edellisiin kuviin eli kaikki hyvin aivoissa. Hymiö Kolme kuukautta sitten otetut verikokeet myös ok. D-vitamiinitaso oli hieman tippunut edelliskerrasta. Pitää siis ilmeisesti syödä se 100 ug päivässä vaikka olisi aurinkoisessa paikassa. Eli siis Tecfideralla jatketaan, koska kaikki kunnossa. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mimosa10
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #397 - 14.03.2019 - 09:57:36

Kuulostaa hyvältä Merikihu,

Kauanko oletkaan käyttänyt Tecfideraa? Tuntuu sopivan sulle hyvin.

Onko se niin että varjoaineella näkyy vaan onko pahis päällä, joten sitä ei laiteta ellei ole oireita? Omassa tapauksessa tuntuu että jokatoinen kerts käytetään varjoainetta automaattisesti.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #398 - 15.03.2019 - 10:25:02

Olen Tecfideraa pian käyttänyt 4 vuotta. Joo, "varjoaineella" nähdään onko tulehduskohta aktiivinen sillä hetkellä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kukamuu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #399 - 29.06.2019 - 00:48:14

Heippa. Olen pitänyt hiljaiseloa. Kaikhyvin enkä lääkettä ole pariin vuoteen kohta käyttänyt. Nyt kuiteski neurolta vihjattiin et poistavat mut listalta, jos en aloita lääkettä. Eipä ole siis vaihtoehtoja. Lääke sit on joku pistettävä tai tecfidera. Tähän meinaan kallistua. Olen arka lääkkeiden suhteen. Yhdestä lääkkeestä vakavia haittavaikutuksia, jotka sit ei helpottanu yms. "mukavaa". Se ei siis ollut ms lääke. Olen peloissaan et mitä tästä seuraa.

Onko tecfiderassa fyysisiä ja/tai psykkisiä oireita? Laskeeko se vastustuskykyä (vai miksi sitä sanotaan) kuten pistettävät?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mimosa10
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #400 - 29.06.2019 - 04:40:24

Mulla oli Tecfideran käytön alussa suuria vaikeuksia vatsan toiminnan kanssa, ripulia, ummetusta, kouristuksia, pidätysvaikeuksia. Nyt usean kuukauden jälkeen vatsa on tottunut lääkkeeseen ja olo parempi kuin Rebifin käyyön aikana, esim jalkojen jäykkyys vähentynyt huomattavasti. Ainoa lisääntynyt oire on päänsäryt, joka voi johtua itse taudistakin. Kannattaa kokeilla, itselle tuntuu tämä lääke sopivan. Kuvissa ei ollut muutoksia tullut myöskään. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #401 - 29.06.2019 - 10:29:06

Tecfidera laskee hieman vastustuskykyä eli kannattaa yrittää vältellä flunssia yms. Suurin sivuoire lääkkeellä on vatsaoireet mutta niitä ei tule jos syö tarpeeksi ennen lääkkeen ottamista. Ja mielellään myös jotain maitotuotteita. Alussa tietysti kestää, että elimistö tottuu lääkkeeseen. Mutta lääkitys aloitetaan puolikkaalla annoksella (olisiko ollut kaksi viikkoa?) ja sitten jos kaikki ok niin kokeillaan täyttä annosta.

Mulle on Tecfidera sopinut hyvin. Ei mitään uusia muutoksia magneettikuvissa ja olo pirteämpi kuin aikoinaan Betaferonin aikana. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kukamuu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #402 - 02.07.2019 - 01:31:18

Mukava kuulla, että on positiivisia kokemuksia teillä  Hymiö mullehan tuli aiemmin pistettävästä sit parodontiitti. Olen kuuliaisesti hoitanut hampaat ja ikenet, mutta huomasin et plegridya kun laittoi niin seuraavina päivinä ikenet turpos järkyttävän näkyvästi ja helotti verenpunaisena. Ennen ei koskaan semmoista ollut näkynyt. Nyt sit tosisaan tullut liikkuvuutta hampaaseen ja sitäkään sairautta ei voi enää parantaa millään, vain yrittää estää eteneminen  Itku

Muunmuassa tän takia en haluis et vastustuskyky heikkenee. Voi siis tulla muitakin sairauksia/vaivoja, mitkä johtuu siitä. Ja joita ei voi parantaa. Ei siis pelkkiä flunssia.

On tämä vaikeaa..  koittaa päättää ehkäiseekö mahdollisesti msää lääkkeellä, ja ottaa siinä mukana kirjon muita tauteja lisäks  Epävarma

Lisään vielä, ootteko te huomannut et tecfideran aikana ois tullut muita tauteja? Perusfunssan lisäks. Jossai pistettävässä lääkkeessä oli haittavaikutuksena pitkälista näitä muita vaivoja. Mut tecfuderassa ei onneks ainakaan oo listattu niin kaippa riskui ei niin suuriole.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #403 - 02.07.2019 - 10:29:37

En ole huomannut mitään muita tauteja olisi tullut Tecfideran aikana. Sen olen huomannut, että iho "korjaantuu" hitaammin. Eli hyttysenpistot, mustelmat yms näkyy vähän pidempään, mutta ei tästä nyt mitään sen suurempaa haittaa ole.

Betaferon aiheutti mulle kilpirauhashormonin nousua, mutta se korjaantui normaaliksi heti, kun vaihdoin Tecfideraan. Ja Betaferonin aikana nukuin jotenkin kevyesti, mutta tämän huomasin vasta kun aloitin Tecfideran. Yhtäkkiä vain nukuin sikeämmin enkä herännyt öisin kaikkiin pikku ääniin.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mimosa10
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #404 - 02.07.2019 - 11:56:18

Itse asiassa mun ihopsoriasis ei oireile enää Tecfideran käytön alettua, mutta toisaalta hiertymät ym ihovauriot ei tunnu parantuvan millään. Kiva kuitenkin kun tänä kesänä kehtaa käydä uimarannalla. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 25 26 27 28 
Lähetä aihe Tulosta