Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 17 18 19 
Lähetä aihe Tulosta
epätetoisuus raastaa (Luettu 40473 kertaa)
elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Sukupuoli: female
Re: epätetoisuus raastaa
Vastaus #270 - 20.05.2017 - 11:41:07

Minulla ei ole kovin voimakasta fyysistä lämpöfatiikkia koskaan ollut, mutta ei kovin pahoja fyysisiä oireitakaan. Sen sijaan tuota normaalilämmössä ilmaantuvaa väsymystä esti ennen diagnoosia ainakin vuoden, ja tuntui ehkä enemmän kognitiivisella puolella, mutta kaatuilinkin silloin useamman kerran ihan vain kävellessä.
Hyvä kuitenkin, että sinulla meni noin nopeasti ohi.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

kukamuu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #271 - 06.08.2017 - 01:25:34

Syksymmällä alkais vuosi tuleen lääkkeen käytön aloituksesta. Hoitaja sanoi et tän vuoden kuluttua vasta voidaan nähdä onko lääkkeestä apua. Noh, kyllähän uusia vaivoja on tullut hetkittäin. Ehkä kerran viikossa on aamu, jolloin nilkat ei ole niin helkkarin kipeet et ne ei taivu. Melko nopsaa kyllä palautuvat. Samoin jalat jäykistyy paikalla ollessa ja liikkeelle lähtö myös hieman kankeaa ja kivuliasta, mutta sekin helpottaa. Kai nämä jo luokitellaan pysyväksi...koska ne eivät enää tunnu erikoiselle, ne ovat jo osa minua  Virnistys ts.sinä aamuna kun nilkat on normaalit niin se herättää huomioni  Pyöritä silmiä

Kesällä puutarhoilla kun hyllyt on ulkona epätasaisella maalla ja hyllyt tietenkin hieman kallistuneena. Minä kun kävelen hyllyä kohti ja katson sen päätyä niin mun pääkoppa tulkitsee, että olen sillä hetkellä "väärässä asennossa" ja kroppa lähtee automaattisesti kallistuun siten kuten kyseinen hylly on kallistunut, että oisin siis suoraan hyllyn kanssa samassa suunnassa. En tiedä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan, mutta tunne on todella pelottava. Yhtäkkiä vaan sun askeleet lähtee harhaileen omiaan sivulle ja päässä tuntuu myös se kaartava/kaatuva tunne sivulle.  Itku  olin yksin, joten en tiedä kuin hyvin se näkyi ulospäin. Pysähdys ja silmät kii niin tasapaino palautui normaaliksi. Onko muulla tätä vaivaa? Ei onneks ole tullut tasaisella maalla.

Myös jalassa ja kädessä outoja kipukohtauksia. Voimakas kipu yltyy todella pahaksi, että melkein itku tulee. Pian helpottaa, kohta uudestaan jne. Eli aaltoillen tulee! Eikö jossain ollut et tää tauti ei muka ole kivulias? En kyllä usko et mun kohdalla voi mistään muusta olla kyse tän kivun kans.

Tämmmöstä täs kesän aikana tullut. Positiivisena, ettei lämpö tai aurinko ole ollut ongelmana ollenkaa  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

hopefully
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Pirkkala
Vastaus #272 - 06.08.2017 - 10:34:00

Kyllä mullakin jonkin verran on kipuja tai ehkä särky on kuvaavampi sana. Viime viikolla yhtenä päivänä oli tosi kosteata (vaikka nyt on tietenkin jatkuvasti ollut sateista mutta silloin oli jotenkin erityisen kostea ja painostava ilma) tuli 15 min bussimatkan aikana jalkoihin kovempi särky kuin koskaan aiemmin ja kävely oli tosi hankalaa. Ruokailun jälkeen olo vähän parani vaikka koko päivän oli kävely hankalampaa. Mutta seuraavana päivänä oli jo olo parempi. Olen huomannut että kostea ilma (ja lämmin) ei sovi mulle ollenkaan  Surullinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kukamuu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #273 - 17.10.2017 - 18:33:52

Kirjoitin jo lääkeketjuun... Tosiaan nyt tullut silmän liikuttelu kipua, tähän asti terveeseen silmään  Itku
Ei kuiteskaan sumeutta eikä tosiaankaan siinä suhteessa mitä olen aiemmin kokenut... Silti olen varma, että vaiva johtuu taudista. En ole sairaalaan soittanut.

Taas erikoista,  että näin loka-marraskuussa minulla on aina tullut  silmä oiretta. Johtuuko vuoden ajasta, kun alkaa päivänvalo lyheneen? Joku yhteys tässä ajankohdassa on pakko olla  Täh

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kukamuu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #274 - 12.11.2017 - 01:03:54

Enpä tiiä miten asiaan pitäis suhtautua. Kävin taas pään kontrolli kuvassa ja suureksi yllätykseksi kuvista ei ollut löytynyt mitään uutta merkkiä tästä taudista. Siis ei uusia muutoksia ja vanhat ennallaan. Tämä tarkoittaa sitä, että uusia löydöksiä/muutoksia/pahenemisvaihetta ei ole tullut ollenkaan tämän 2 vuoden aikana, jolloin sain dg näköhermon takia. Eka vuosi meni ilman lääkettä ja tämä viimeisin on mennyt sillä Plegridylla.

Miksi tämä uutinen ei tunnu mitenkään iloiselle? Koska en ymmärrä miten voi olla mahdollista, vaikka vaivoja on todellakin tullut tämän kahden vuoden aikana useita ja kokonaan uusia, sekä toki vanhatkin(nht) välillä kummittelee. Nyt tipuin kokonaan tän taudin ymmärryksestä, ilmeisesti muutokset ei kuiteskaan suoraan korreloi uusiin oireisiin? Eli uusia vaivoja tulee vaikkei merkkeniä näy? Kertokaa mulle  Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #275 - 12.11.2017 - 01:32:13

kukamuu kirjoitti on 12.11.2017 - 01:03:54:
Enpä tiiä miten asiaan pitäis suhtautua. Kävin taas pään kontrolli kuvassa ja suureksi yllätykseksi kuvista ei ollut löytynyt mitään uutta merkkiä tästä taudista. Siis ei uusia muutoksia ja vanhat ennallaan. Tämä tarkoittaa sitä, että uusia löydöksiä/muutoksia/pahenemisvaihetta ei ole tullut ollenkaan tämän 2 vuoden aikana, jolloin sain dg näköhermon takia. Eka vuosi meni ilman lääkettä ja tämä viimeisin on mennyt sillä Plegridylla.

Miksi tämä uutinen ei tunnu mitenkään iloiselle? Koska en ymmärrä miten voi olla mahdollista, vaikka vaivoja on todellakin tullut tämän kahden vuoden aikana useita ja kokonaan uusia, sekä toki vanhatkin(nht) välillä kummittelee. Nyt tipuin kokonaan tän taudin ymmärryksestä, ilmeisesti muutokset ei kuiteskaan suoraan korreloi uusiin oireisiin? Eli uusia vaivoja tulee vaikkei merkkeniä näy? Kertokaa mulle  Pelästynyt

Mulla on muutamakin uudenlainen pahis tullut diagnoosin jälkeen (2009), mutta magneettikuvissa ei näy mitään muutoksia sitten diagnoosin. Joku neurologi selitti, ettei kaikkein pienimmät plakit välttämättä näy magneettikuvassa. En sitten tiedä uskoako vai ei.
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #276 - 12.11.2017 - 08:11:54

Viimeiset pahenemisvaiheet eivät ole minullakaan ”jättäneet jälkiä” magneettikuviin. Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 17 18 19 
Lähetä aihe Tulosta