Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 20 21 22 23 24 
Lähetä aihe Tulosta
Täsmäisikö oireet? (Luettu 35939 kertaa)
Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Sukupuoli: female
Re: Täsmäisikö oireet?
Vastaus #315 - 14.11.2017 - 18:56:01

Tutkimuksissa on mennyt jotain alunalkaen pieleen. Neurologi tutkii hermostoa ja sen sairauksia. Terveyskeskuksessa ei usein ole neurologia, mutta ihmisiä ei siitä syystä voi jättää hoitamatta. Minut lähetettiin TYKSiin. Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

someo
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #316 - 15.11.2017 - 11:27:48

Terveyskeskus on kyllä ihan väärä osoite jos on tuollaiset oireet. Mulla kävi ihan hirveän hyvä tuuri periaatteessa kun olen psykiatrisen erikoissairaanhoidon puolella ja oma psykiatri nyt sattuu olemaan myös neurologi. Ei ole tarvinnnut edes käydä kääntymässä terveyskeskuksessa.

Ootko sä erakkorapu edes käynyt psykiatrilla? Tuntuu muut lääkärit usein olevan aika innokkaita laittamaan somaattisia oireita psyykkisen oireilun piikkiin, mutta ainakin aikuispsykiatrialla tuntuvat olevan aika tarkkoja siinä, että esim. MRI otetaan heti jos on psykoosi (vaikka ei olisi mitään muuta aivoperäiseen viittaavaa), ja yleensäkin ottavat nuo somaattiset oireet aika tosissaan. Todennäköisesti siksi, että aikuispsykiatrian puolella aika moni potilas kuolisi jos somaattisia oireita ei tutkittaisi kun prosentuaalisesti katsottuna aika monella on lopulta taustalla somaattinen sairaus ja etenkin antipsykootit altistaa somaattisille sairauksille. Sen sijaan esim. muakin on varoitettu psykiatrin toimesta siitä, että kun mulla on tällainen psyk. tausta niin silmälääkäri ei välttämättä ota mua tosissaan kun olen sellaiselle menossa.

Joka tapauksessa pointti tässä oli, että mikäli et edes ole käynyt psykiatrilla niin aika ihmeellistä puhua siitä, että oireilu olisi psyykkistä. Ei se terveys(arvaus)keskuslääkäri mitään noista asioista tiedä. Ja kuten olen todennut, en ole ikinä kuullut että kenelläkään olisi tuollaisia oireita jotka olisi psyykkisiä. Vai oletko käynyt psykiatrilla näihin oireiisin liittyen?

Sitä kyllä edelleen suuresti ihmetteln että "hoidetaan" ja ei tehdä tutkimuksia, kun ne tutkimukset maksaa murto-osan hoitoon verrattuna. Jos väärää hoitoa annetaan pitkään niin ei se ihan ilmaista ole. Nyt katsoin niin tunnin fysioterapia yksityisellä maksaa noin 80€. Se kaularangan MRI yksityisellä ilman KELA-korvausta oli jotain 400€.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #317 - 15.11.2017 - 13:19:18

Ellen nyt muista väärin, niin tutkimukset "lopetettiin" http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1467053099/240, nyt niitä on jatkettu, mutta eri tutkimuksia. Likvori nyt ainakin voitaisiin vielä ottaa. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

erakkorapu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #318 - 15.11.2017 - 15:01:46

Caroline80 kirjoitti on 15.11.2017 - 13:19:18:
Ellen nyt muista väärin, niin tutkimukset "lopetettiin" http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1467053099/240, nyt niitä on jatkettu, mutta eri tutkimuksia. Likvori nyt ainakin voitaisiin vielä ottaa. Hymiö

Joo. Alkujaan kävin neurologilla, mutta kun pään magneetissa näkyi vaan yksi pieni leesio niin eipä siitä sitten sen enempää. Sain sitten tuonne fysikaaliselle puolelle lähetteen ja sieltä vielä erikseen urogynekologiselle, josko kivut ja alapään puutuminen johtuisi sieltä. Urogynekologille kun menin niin sain lähetteen peräsuolen magneettiin, koska näytti ettei se peräsuoli toimi välttämättä oikein. Tuloksia en ole vielä saanut kun noita kuvia katsoo monta eri henkilöä. Kannasta kyttään kyllä josko ne tulokset sinne ilmestyisi. Tuo oli 3.11.
Fysiatrin erikoislääkäri vaihtui syksyllä ja tämä ei sitten haluakaan tutkia enää, vaikka se keväällä ollut lääkäri sanoi, että tehdään sitten jatkotutkimuksia ja tämä oli vielä ennen sitä ennen kuin kädetkin meni. Ei tässä kyllä mikään parane. Aaltoilua on osissa oireissa ja osa on ja pahenee.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erakkorapu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #319 - 15.11.2017 - 15:20:34

someo kirjoitti on 15.11.2017 - 11:27:48:
Terveyskeskus on kyllä ihan väärä osoite jos on tuollaiset oireet. Mulla kävi ihan hirveän hyvä tuuri periaatteessa kun olen psykiatrisen erikoissairaanhoidon puolella ja oma psykiatri nyt sattuu olemaan myös neurologi. Ei ole tarvinnnut edes käydä kääntymässä terveyskeskuksessa.

Ootko sä erakkorapu edes käynyt psykiatrilla? Tuntuu muut lääkärit usein olevan aika innokkaita laittamaan somaattisia oireita psyykkisen oireilun piikkiin, mutta ainakin aikuispsykiatrialla tuntuvat olevan aika tarkkoja siinä, että esim. MRI otetaan heti jos on psykoosi (vaikka ei olisi mitään muuta aivoperäiseen viittaavaa), ja yleensäkin ottavat nuo somaattiset oireet aika tosissaan. Todennäköisesti siksi, että aikuispsykiatrian puolella aika moni potilas kuolisi jos somaattisia oireita ei tutkittaisi kun prosentuaalisesti katsottuna aika monella on lopulta taustalla somaattinen sairaus ja etenkin antipsykootit altistaa somaattisille sairauksille. Sen sijaan esim. muakin on varoitettu psykiatrin toimesta siitä, että kun mulla on tällainen psyk. tausta niin silmälääkäri ei välttämättä ota mua tosissaan kun olen sellaiselle menossa.

Joka tapauksessa pointti tässä oli, että mikäli et edes ole käynyt psykiatrilla niin aika ihmeellistä puhua siitä, että oireilu olisi psyykkistä. Ei se terveys(arvaus)keskuslääkäri mitään noista asioista tiedä. Ja kuten olen todennut, en ole ikinä kuullut että kenelläkään olisi tuollaisia oireita jotka olisi psyykkisiä. Vai oletko käynyt psykiatrilla näihin oireiisin liittyen?

Sitä kyllä edelleen suuresti ihmetteln että "hoidetaan" ja ei tehdä tutkimuksia, kun ne tutkimukset maksaa murto-osan hoitoon verrattuna. Jos väärää hoitoa annetaan pitkään niin ei se ihan ilmaista ole. Nyt katsoin niin tunnin fysioterapia yksityisellä maksaa noin 80€. Se kaularangan MRI yksityisellä ilman KELA-korvausta oli jotain 400€.

Joo, olen käynyt psykiatrilla psykiatrisessa arviossa 2015. Siihen oli akuutti syynsä eli erittäin iso tapahtuma, johon kävin juttelemassa tklääkärilla ja sain tuonne lähetteen samalla kun laittoi sairaslomaa psyykkisistä syistä. Asiaan liittyen oli lievää masennusta tutkimuksen mukaan ja tietynlaisia pelkoja(ei paniikkihäiriötä), mutta ne liittyivät samaan. Lukevat tiedoissani. Ei ole psyykkistä lääkitystä ja lääkäri sen kyllä määräsi, mutta en ottanut, koska halusin käsitellä nuo asiat tunteissani, enkä turruttaa niitä. Ajatellaan vaikka asia, että sinulta kuolee läheinen erittäin odottamattomasti niin ahdistaako? Toki. Se pärjääkö siitä ilman pillereitä vai ei ja kumpi on kullekin hyväksi on varmaan niin vaihtelevaa. Minä haluan käydä niin hyvät kuin pahat tunteet läpi ja itkeä jos itkettää. Mielestäni en voi käsitellä ikävää asiaa jos turrutan tunteeni pillereillä. Nyt olen alkanut miettiä onko tämä näin helppoa vai onko minulla juurikin esim. dissosiaatiohäiriö ja onko se sairaus vai vahvuus, että voin ohittaa ikäviä asioita.

Katsotaan mitä nuo nyt saa aikaiseksi jos mitään ja sitten on harkittava sitä yksityistä. Omassa mielessä on nyt aika vahvana kyllä, että tämä voimakas yliliikkuvuuteni on isossa osassa näihin oireisiini ja tämä ominaisuus liittyy mahdollisesti johonkin sairauteen. Ehkä minulta prakaa jokainen nivel jollain tapaa. Sukuvikaa tähän löytyy. Mummoni joutui n. 40-vuotiaana eläkkeelle tuki- ja liikuntaelinvaivojen vuoksi. Hänelle on tehty useita leikkauksia, mutta yksikään ei ole auttanut vaan kivut pysyvät ja jopa on epäonnistumisia, niin että hän on saanut invaliditeetin näistä. Ranteiden pinneleikkaukset ei tuoneet apua vaan pahensivat hänellä kipuja. Molemmat polvet leikattiin(ei nivelrikko vaan kääntyivät vinoon) ja toinen epäonnistui pahasti ja jalka jäi suoraksi. Niskaan hänelle leikattu joku "kuminauha"(en tiedä mikä, mutta näin sanoi).
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

someo
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #320 - 15.11.2017 - 16:05:28

En osaa sanoa mitään noista yliliikkuvuuksista, mutta joo ei noi psyykelääkkeet edes välttämättä hirveästi auta tollaiseen akuuttiin tapahtumaan. Usein pyritään hoitamaan muilla keinoin noissa tilanteissa ja esim. läheisen menetyksen kohdalla on ihan normaalia vahvatkin tunteet eikä niitä välttämättä edes kuulu varsinaisesti hoitaa. Toki jos pidempää sairaslomaa tarvitsee niin sitten on ehkä syytä käydä jossain juttelemassa että saadaan minimoitua sairasloman kesto, mutta sittenkin on hyvä kysymys onko lääkitys oikea ratkaisu. Mun psykiatri on puhunut siitä että vahvat tunteet on normaaleja eri traumaattisissa tapahtumissa ja niiden jälkitiloissa mutta jos niihin alkaa hajoamaan niin sitten lääkitys (yhdistettynä terapiaan) on oikea ratkaisu.

Toi on tietysti huono juttu aina uskottavuuden kannalta jos on käynyt psykiatrilla asti oli syy mikä tahansa, vaikka näin ei saisi olla. En valitettavasti usko että tilanne muuttu sen osalta ikinä kokonaan, vaikka sitä stigmaa ollaan saatu aika paljon vähennettyä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #321 - 15.11.2017 - 16:55:30

SOMEO: Onko neurologin mielestä sinulla MS. Sairaalan kokenut neurologi sanoi sen minulle jo ennen MRI-kuvia, vaikka tiesin sen itsekin. Minä en olisi halunnut sitä kuulla. Hymiö

Pahenemisvaiheet tutkittiin tarkkaan. Aloitin heti Betaferonin.
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

someo
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #322 - 15.11.2017 - 17:21:25

Caroline80 kirjoitti on 15.11.2017 - 16:55:30:
SOMEO: Onko neurologin mielestä sinulla MS. Sairaalan kokenut neurologi sanoi sen minulle jo ennen MRI-kuvia, vaikka tiesin sen itsekin. Minä en olisi halunnut sitä kuulla. Hymiö

Ei ole sanonut että on MS, mutta sanoi että voi olla MS tai joku muu perussairaus, tai sitten ei. Avasin tota vähän tarkemmin siellä mun omassa ketjussa, mutta siis sain sellaisen käsityksen, että piti ihan merkittävänä sitä todennäköisyyttä että mulla on joku perussairaus, mutta samalla epäili että saattaa olla kyseessä sellainen yhdistelmä eri ongelmia kuten migreeni, lääkityksen sivuvaikutukset, hermoston herkistyminen ja niskavamma. Toisalta se mun neurologi on siis myös mun pitkäaikainen psykiatri (vaikka on siis neurologian puolella tehnyt myös hommia), joten tuskin haluaa säikytellä mua. Toisaalta ei tässä ole tullut mitään sellaista kiistatonta todistusaineista esiin siitä että mulla olisi MS vaikka se selittäisikin varmaan parhaiten mun oirekokonaisuuden. Eli siis kuten hän sen sanoi niin yhtään mitään ei voida poissulkea mutta on mahdollista että kyse on muusta kuin vakavasta sairaudesta. Itse ajattelen niin ja olen käsittänyt että hänkin ajattelee niin, etten ole ns. selvä tapaus missään suhteessa, eli tarkka erotusdiagnostiikka on tärkeää kuten hän oli teksteihinkin kirjannut. Ei ole siis vahvoja viitteitä oikeastaan mihinkään suuntaan, tiedetään vain että jotain on selkeästi pielessä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #323 - 15.11.2017 - 17:36:50

someo kirjoitti on 15.11.2017 - 17:21:25:

Ei ole sanonut että on MS, mutta sanoi että voi olla MS tai joku muu perussairaus, tai sitten ei. Avasin tota vähän tarkemmin siellä mun omassa ketjussa, mutta siis sain sellaisen käsityksen, että piti ihan merkittävänä sitä todennäköisyyttä että mulla on joku perussairaus, mutta samalla epäili että saattaa olla kyseessä sellainen yhdistelmä eri ongelmia kuten migreeni, lääkityksen sivuvaikutukset, hermoston herkistyminen ja niskavamma. Toisalta se mun neurologi on siis myös mun pitkäaikainen psykiatri (vaikka on siis neurologian puolella tehnyt myös hommia), joten tuskin haluaa säikytellä mua. Toisaalta ei tässä ole tullut mitään sellaista kiistatonta todistusaineista esiin siitä että mulla olisi MS vaikka se selittäisikin varmaan parhaiten mun oirekokonaisuuden. Eli siis kuten hän sen sanoi niin yhtään mitään ei voida poissulkea mutta on mahdollista että kyse on muusta kuin vakavasta sairaudesta. Itse ajattelen niin ja olen käsittänyt että hänkin ajattelee niin, etten ole ns. selvä tapaus missään suhteessa, eli tarkka erotusdiagnostiikka on tärkeää kuten hän oli teksteihinkin kirjannut. Ei ole siis vahvoja viitteitä oikeastaan mihinkään suuntaan, tiedetään vain että jotain on selkeästi pielessä.
Vaikuttaa minustakin MS-taudilta(??), mikä on kyllä siedettävä matkakumppani. Mene katsomaan telkkaria ja sitten nukkumaan. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

someo
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #324 - 15.11.2017 - 17:58:59

Caroline80 kirjoitti on 15.11.2017 - 17:36:50:
someo kirjoitti on 15.11.2017 - 17:21:25:

Vaikuttaa minustakin MS-taudilta(??), mikä on kyllä siedettävä matkakumppani. Mene katsomaan telkkaria ja sitten nukkumaan. Hymiö

Ei onnistu, jompi kumpi pikkusiskoista pelaa siellä pleikkaria 24/7 Juustoinen Mutta joo, ehkä tässä on tullut sen verran aiheesta tänään(kin) kirjoiteltua, että voisi jotain järkevääkin tehdä, siis jos vaan ei olisi 100% uupunut. Ei oikein onnistu edes tuo poliittinen väittely Facebookissa Juustoinen Tänne kirjoittaminen onnistuu minun kannaltani onneksi mutta kanssakeskustelijoista en tiedä Juustoinen  Eli taidan siirtyä pelaaman GTA:ta, ehkä siihen kykenen. Neljän tunnin päästä loppuu kahvin vaikutus eli silloin nukkumaan Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #325 - 16.11.2017 - 16:51:14

Neurologi kyllä tunnistaa aaltomaisen MS-taudin; ehkä sinulla ei ole MS-tautia. Toivon, että sinulla on hoidettava sairaus. Hymiö

elisabet kirjoitti on 04.11.2017 - 10:49:50:
Aaltomainen ms tarkoittaa sitä, että tauti etenee pahenemisvaiheittan, jotka kestävät vähintään 48tuntia tai kauemmin,  jopa kuukausia, ja tuossa tautityypissä suurin osa toipuu ensimmäisistä episodeista lähes kokonaan. Vaihtelu saman tai parin päivän sisällä kuulostaa enemmänkin oirefluktuoinnilta, jota voi olla muissakin taudeissa tai terveilläkin riippuen nukkumisista, keleistä,  syömisistä, hormoneista,  liikunnasta tai sen puutteesta, mielialoista etc.

Näyttää olevan MRI tulossa sinulla tosi pian, ja ainakin ms-taudissa olisi erittäin harvinaista, jos sitä lyhyemmässä ajassa tulee jotain niin akuuttia, että sitä olisi pakko kiirehtiä. Tietysti voi olla jotain muuta, joka pakottaa kiireellisempiin tutkimuksiin päivystyksen kautta. Esim aivoinfarkteissa täytyy toimia nopeasti, mutta jos siihen sopivia oireita ei ole eikä muutakaan hengenvaaralliselta vaikuttavaa, niin aika hitaasti yleensä lääkityksiä päästään aloittamaan vaikka diagnoosi olisikin.

Joo, oirefluktuointi ei ole aaltoilevan ms-taudin pahenemisvaihe, joita "lasketaan" diagnoosia tehdessä tai lääkkeiden vaikutusta seuratessa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

someo
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #326 - 17.11.2017 - 11:43:08

Caroline80 kirjoitti on 16.11.2017 - 16:51:14:
Neurologi kyllä tunnistaa aaltomaisen MS-taudin; ehkä sinulla ei ole MS-tautia. Toivon, että sinulla on hoidettava sairaus. Hymiö

elisabet kirjoitti on 04.11.2017 - 10:49:50:
Aaltomainen ms tarkoittaa sitä, että tauti etenee pahenemisvaiheittan, jotka kestävät vähintään 48tuntia tai kauemmin,  jopa kuukausia, ja tuossa tautityypissä suurin osa toipuu ensimmäisistä episodeista lähes kokonaan. Vaihtelu saman tai parin päivän sisällä kuulostaa enemmänkin oirefluktuoinnilta, jota voi olla muissakin taudeissa tai terveilläkin riippuen nukkumisista, keleistä,  syömisistä, hormoneista,  liikunnasta tai sen puutteesta, mielialoista etc.

Näyttää olevan MRI tulossa sinulla tosi pian, ja ainakin ms-taudissa olisi erittäin harvinaista, jos sitä lyhyemmässä ajassa tulee jotain niin akuuttia, että sitä olisi pakko kiirehtiä. Tietysti voi olla jotain muuta, joka pakottaa kiireellisempiin tutkimuksiin päivystyksen kautta. Esim aivoinfarkteissa täytyy toimia nopeasti, mutta jos siihen sopivia oireita ei ole eikä muutakaan hengenvaaralliselta vaikuttavaa, niin aika hitaasti yleensä lääkityksiä päästään aloittamaan vaikka diagnoosi olisikin.

Joo, oirefluktuointi ei ole aaltoilevan ms-taudin pahenemisvaihe, joita "lasketaan" diagnoosia tehdessä tai lääkkeiden vaikutusta seuratessa.

Oirefluktointiahan tuo oli silloin (puhuin aaltoilusta kun se kuvasi parhaiten sitä olon vaihtelua, en tajunnut sitä että se on MS-termi) ja nyt veikkaisin, että kun suurin osa oireista hävisi niin sen tiedon pohjalta mitä mulla tästä aiheesta on (eli voin toki olla väärässä) on kaksi vaihtoehtoa: 1) Mulla on aaltomainen MS 2) Tää on jotain täysin ohimenevää, joka toki voi varmaan toisaalta uusiutua jos tällaista taipumusta on.

En ole nimittäin kuullut muusta tällaisia oireita aiheuttavasta sairaudesta kuin MS jossa suurin osa oireista häviäisi mutta jää osa oireista. Toinen vaihtoehto lienee juuri se millä lääkäri spekuloi (vaikka siis sanoi toki samalla että on mahdollista että mulla on MS), eli monen tekijän summa jossa yhtenä tekijänä hermston herkistyminen. Ei sikäli täysin mahdotonta kun oli esim. noita isoja lääkemuutoksia ja viikon kestänyt migreeni vähän ennen niitä, ne voi varmaan yhdessä kyllä sekottaa hermostoa, vaikka ihan tällaisestä ohimenevästä oireilusta en ole koskaan kuullut.

Toi pistely jaloissa mistä epäilin että oli pahentunut on tainnut koko aika pysyä samana, siihen vain välillä kiinittää enemmän tai vähemmän huomiota tilanteesta riippuen. Joka tapauksessa silmänaluset on ihan mustat edelleen, mutta uupumus on nyt syystä tai toisesta helpottanut sen verran että pystyn nyt tekemään myös jonkin verran töitä. Huomaa nyt kyllä selkeästi, ettei tämä asia enää pyöri samalla lailla mielessä nyt kun pystyy tekemään jotain järkevää. Valitettavasti tosin hommat tuntuu menneen päin mäntyä joka saralla viimeisen kolmen viikon aikana joten masennusta pukkaa, onneksi tällä kertaa ihan reaktiivisen oloista joka varmaan menee ohi aika nopeasti. Nyt niitä kolmen viikon rästihommia tekemään Juustoinen Täytyy vaan yrittää ottaa aika rennosti sen suhteen kun stressitasot tuntuu olevan jo valmiiksi aika korkealla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #327 - 17.11.2017 - 11:50:38

Ei vaikuta RRMS-taudilta. Lääkäri päättää, mistä kysymys. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

someo
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #328 - 17.11.2017 - 15:13:02

Caroline80 kirjoitti on 17.11.2017 - 11:50:38:
Ei vaikuta RRMS-taudilta. Lääkäri päättää, mistä kysymys. Hymiö

100% totta tuokin, että ei vaikuta RRMS-taudilta. Olen ihan samaa mieltä. Eipä vaan vaikuta miltään muutakaan tunnetulta sairaudelta Juustoinen Katsotaan mitä se MRI sanoo, voi hyvin olla että tää on jotain hermoston sekoilua ja monta eri tekijää, mutta kuten olen todennut niin enpä ole sellaisestakaan kuullut Juustoinen En suoraan kysynyt, mutta ei lääkärikään ainakaan ääneen sanonut että olisi hoitanut vastaavaa tapausta tms, tai että hänellä olisi muuta kuin puhtaita arvauksia siitä että mikä mua vaivaa. Todella mielenkiitoinen tapaus olen joka tapauksessa, jännä nähdä mihin päädytään. Toisaalta nyt vaikuttaa vähän paremmalta, ei ole enää niin kuollut olo. Jostain ohimenevästä tai jollain asteella aaltoilevasta sairaudesta (voi toki olla että kyseessä ei ole varsinainen aaltoilu vaan oirefluktuointia jossa oireet sitten heittelee enemmänkin ajan mittaan, mutta enpä ole sellaisesta pahemmin kuullut) on kuitenkin kyse, ja en ainakaan itse tunne mitään juuri näin ilmenevää sairautta. Terapeutti joka tota aivokasvainta ehdotti niin ainakin sanoi viimeksi kun tavattiin, että siitä ei ole kyse jos oireet tälla lailla heittelee. Saa nähdä, ei se lääkäri toisaalta ollut kovin innokas mitään poissulkemaan tämän oireiden vähenemisen perusteella. Sanoi tosiaan että voi olla perussairaus, esim. MS, tai sitten voi olla että ei ole.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #329 - 17.11.2017 - 15:37:57

MS-taudin diagnosointi: https://neuroliitto.fi/tieto-tuki/tietoa-sairauksista/ms-tauti/diagnosointi-keo-...
vaihe/  Sivu löytyy PC:ssäni, mutta ei täällä.  https://neuroliitto.fi/

MRI-kuvat ja likvori saattavat näyttää, mikä sairaus sinulla on vai onko mitään.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 20 21 22 23 24 
Lähetä aihe Tulosta