Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kaksoiskuvien hoito (Luettu 1193 kertaa)
risuuu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Sukupuoli: female
Kaksoiskuvien hoito
19.12.2016 - 15:36:31

Kävin optikolla näöntarkastuksessa ja mainitsin pahiksen aikana tulevista kaksoiskuvista (ei oireile nyt, enkä käynyt niiden takia tarkastuksessa), ja optikko ehdotti uutta näöntarkastusta, jos oireilee uudestaan.

Mietin vain, että käyttääkö joku kaksoiskuvien takia/aikana silmälaseja, ja onko niistä ollut enemmän hyötyä kuin haittaa..?  Täh
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

risuuu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Re: Kaksoiskuvien hoito
Vastaus #1 - 23.04.2017 - 03:48:46

Eikö kenelläkään ole kokemusta asiasta?  Itku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

VPS358
Global Moderator
Poissa

Yhden sortin pölvästi

Parkano
Sukupuoli: male
Vastaus #2 - 23.04.2017 - 08:59:51

Ei kokemusta silmälaseista kaksoiskuvien hoidossa, lieneekö edes mahdollista?
Kun mäsäkaksoiskuvat lienevät vähän eri asia kuin joku taittovirhekaksoiskuvat, en minä tiedä.
Eiköhän nuo mäsässä ole silmät eri vaiheessa, eivätkä tahdistu, kun itsellä, silloin kun vielä oikealla silmällä näin, kaksoiskuvat saattoi tulla kun kyykystä ylösnousu epäonnistui ja kaaduin, sama episodi saattoi myös palauttaa näkökyvyn normaaliksi...
Joka tapauksessa, en usko että mäsäkaksoiskuvat pystyisi pelkillä linsseillä korjaamaan.

T:Vesku
Siirry sivun alkuun

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #3 - 23.04.2017 - 11:20:33

risuuu kirjoitti on 23.04.2017 - 03:48:46:
Näin vuosia sitten liikkuvan kohteen kahtena. Minulla ei ole silmälaseja. Sain kortisonia ja näköhäiriö katosi. Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Kirippu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #4 - 23.04.2017 - 12:32:22

risuuu kirjoitti on 23.04.2017 - 03:48:46:

Minulla on viime aikoina ollut lieviä kaksoiskuvia, jotka ilmenevät lähinnä väsyneenä. Minulla on myös silmälasit lähinäölle, jotka myös korjaavat toisen silmän hajataittoa. Normaalisti siis toisen silmän hajataitto ilmenee niin, että kaikki näyttää vähän epätarkalta, ja esimerkiksi tähdet näen kahtena, ja silmät väsyvät helposti. Tähdet siis näkyvät kahtena vain, jos katselen kumpikin silmä auki, tai vain hajataittoisella silmällä. (Hajataittoinen silmä dominoiva, toista silmää aivot eivät juuri käytä yhteisnäössä, koska taittovirhe näiden kahden välillä liian iso)

Tämä toinen kaksoiskuvien näkeminen kuitenkin näkyy kummallakin silmällä, yhdessä ja erikseen, ja lasit vain tarkentavat kaksoiskuvaa.  Surullinen Eli jos siis kahtena näkeminen johtuu itse silmän ominaisuuksista, sitä voi korjata. Jos kaksoiskuvat lähtevät aivoista, niitä ei kai voi erityisemmin laseilla korjata. Lääkäri tulkitsi nämä kaksoiskuvat minulla johtuvan nht:n jälkivaurioista, niille ei kai sitten voi tehdä mitään. Laittoi kuitenkin varuiksi konsultaatiopyynnön silmälääkärille joten sieltä sitten kuuluu tai sitten ei.

Mielelläni en tosiaan käytä kaksoiskuvien ilmetessä silmälaseja. Mielummin kärsin väsyvistä silmistä, kuin väsyvistä aivoista, kun ne joutuvat jatkuvasti tulkitsemaan väärää kuvaa  Itku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

risuuu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Satakunta
Vastaus #5 - 28.04.2017 - 19:11:02

Kiitos vastauksista!
Olin vähän skeptinen silmälasien tehoon, kun ongelma on kuitenkin tuolla korvien välissä... Täh
Nyt ainakin tietää, ettei ihan ensimmäisenä kannata lähteä optikolle, jos kaksoiskuvat vaivaavat.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Waltsu
Junior Member
**
Poissa

Eat your greens

Sukupuoli: male
Vastaus #6 - 08.08.2017 - 21:51:43

Juu ei auta käksoiskuviin tai muuhun näko häiriöihin lasit. Kortisoonia vaan niin auttaa tosi nopiaan. Mulla on jopa ensimmäisenä paivänä hävinnyt muuta on otanut pari päivää vielä siihen kaupan päälle kun on tilattu. Ei tule takasin kun seuraavalla kerralla korkeintaan. On annettu 10-15 krt suoraan ränniin Kortisoonia ja ei varmasti tähän jää.  Mää sanon että se on mulle turbo kun sa on sama kuin turbo ottomoottori autossa kun ilman ei tee niillä mitään. Paitsi ehkä Cadillacin 6 litran V8 lla. Tai sehän on Letukka koneella.
Siirry sivun alkuun

Dg. 2002. RRMS. B&C + Gilenya kokeiltu, ei sopineet. Tecfidera ja Brintellix käytössä. Pitkällä sairaslomalla eläkeläiskorttia odotellessa.

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta