Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 8 9 10 11 
Lähetä aihe Tulosta
Uusi mäsäläinen ilmottautuu (Luettu 4866 kertaa)
Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Re: Uusi mäsäläinen ilmottautuu
Vastaus #135 - 27.06.2017 - 12:30:02

elisabet kirjoitti on 27.06.2017 - 10:57:38:
Sehän hyvä, että vältyit sivuoireilta. Itse aloitin eilen vastaavan lääkkeen ja nyt tunnustellaan vointia ja mahdollisia alkuvaiheen sivareita. Ei mullakaan kovin pahalta tunnu, mutta selvemmin kuitenkin huonovointisuutta liikunnan ja ruuan jälkeen kuin atsatiopriinissa, jonka kanssa sitä ei ollut yhtään. Nuo tietääkseni kuitenkin ovat niitä haittavaikutuksia, joille voi siedättyäkin. Hankalampaa sitten, jos myöhemmin keuhkot menee pilalle, tukka lähtee tai valkosolut tippuu liian alas  Pelästynyt

Toivottavasti ei nyt sulle tulis pahoja sivuoireita. Jos tuo huonovointisuus olis vaan totuttelua lääkkeeseen?

Mulla on ekat verikokeet ylihuomenna, kun oon syöny kaks viikkoa. Seuraavat verikokeet kahden vkon päästä ja sit kuukauden päästä taas. Onko sulla yhtä usein?

Saisi kyllä palautua nuo muutkin sormet normaaleiksi. Töissäolo / näppiksen käyttö on aika tuskaisaa ja kömpelöä. Joka aamu ensimmäisenä käyn aina sormet läpi toivoen ja naksutan kieltä, että jos kipu olisi väistynyt. Ei ole, ja otan Lyricaa. Surullinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vanilla
Full Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Etelä-Suomi
Sukupuoli: female
Vastaus #136 - 27.06.2017 - 22:40:56

Olen nyt käyttänyt Aupagiota 7 viikkoa.

Hiuksia lähtee hiukan, mutta tosi vähän, muutama hius. Vatsa on herkempi, aamulla heti vessaan, ja muutenkin vähän useammin kuin ennen. Mutta pahempaakin voisi olla.
Ei varsinainen ripuli, mutta löysempi vatsa kuitenkin.

Aamuisin särkee usein päätä, sekin helpottaa, kun nousee ylös ja syö aamupalan.

Maksa-arvot on mitattu kerran tänä aikana, ne olivat suht normaalit, samoin verenpaine. Toisina päivinä on vähän huonompi olo, toisina taas suorastaan hyvä.
Joten näillä mennään, jos mitään pahempaa ei seuraa. Onhan tämä yksi pieni pilleri helpompi ottaa, kuin piikittää iitseään  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #137 - 28.06.2017 - 09:20:41

vanilla kirjoitti on 27.06.2017 - 22:40:56:
Olen nyt käyttänyt Aupagiota 7 viikkoa.

Hiuksia lähtee hiukan, mutta tosi vähän, muutama hius. Vatsa on herkempi, aamulla heti vessaan, ja muutenkin vähän useammin kuin ennen. Mutta pahempaakin voisi olla.
Ei varsinainen ripuli, mutta löysempi vatsa kuitenkin.

Aamuisin särkee usein päätä, sekin helpottaa, kun nousee ylös ja syö aamupalan.

Maksa-arvot on mitattu kerran tänä aikana, ne olivat suht normaalit, samoin verenpaine. Toisina päivinä on vähän huonompi olo, toisina taas suorastaan hyvä.
Joten näillä mennään, jos mitään pahempaa ei seuraa. Onhan tämä yksi pieni pilleri helpompi ottaa, kuin piikittää iitseään  Hymiö

En oo kovin monen kuullu käyttävän tota, joten kiva kuulla sun kokemuksia. Hymiö Kurja, et joitain sivuoireita on, mutta ei nuo onneksi kovin pahoilta kuulosta? Mut miten sul on 7 viikon aikana mitattu vaan kerran? Ite joudun käymään eka kahen vkon välein ja sitte kerran kuukaudessa.

Ja onhan joo pilleri kivempi kin piikitys. Ite näin jo painajaisia siitä, et jos olisinkin saanut piikitettävän lääkkeen. Neulakammo ja sillee..  Pelästynyt

Olipa eilen outoa, kun kävin apteekissa hakemassa paketin Lyricaa, niin työn ja tuskan takana oli saada se. Farmaseutti kyseli että miksi se on mulle määrätty, kun siellä luki vaan "kipuun".  Että tarvii tarkemman tiedon. Ja kerroin, et ms ja neuropaaattiset kivut, ni häipyi sitte kysymään vielä kollegaltaan asiasta.  Täh Lopulta tulkinta oli et hermokipu. Sen jälkeen sain sen paketin.
Jos on lääkärin resepti, ni voiko ne tolla tavoin kysellä? Kahdella ekalla kerralla ei ole ollut mitään ongelmaa saada sitä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vanilla
Full Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Etelä-Suomi
Vastaus #138 - 28.06.2017 - 11:01:11

Kyllä minunkin alunperin olisi pitänyt käydä 2 viikon välein verikokeissa, mutta neurologi muutti sen kerran kuussa otettavaksi. Ollaan kesällä mökillä 150 kilometrin päässä, joten johtui ilmeisesti siitä. Akuuteissa tilanteissa voin käydä kesäpaikkakunnan terkkarissa, mutta tätä verikoetta ei voida täällä ottaa.
Heinäkuun alussa seuraavan kerran kokeeseen, toivottavasti kaikki edelleen ok.

Tänään löysin punkin polvitaipeestani. Vaikka syö tällaista myrkkyä lääkkeeksi, niin punkeille nähtävästi veri vielä kelpaa >:
Pitää toivoa, että ei tule mitään jälkiseuraamuksia.En haluaisi tälle vatsalle lisäksi kolmen viikon antibioottikuuria, sitähän joutuisi huussissa asumaan Juustoinen

On tämä sen verran kova lääke, että nähtävästi on apteekissakin melko tarkkaa mitä muita lääkkeitä sen lisäksi nautitaan. Huomasin  sen itsekin, kun en saanut edes liuskoja virtsatieinfektion testaamiseen. Suorastaan pakotettiin menemään terkkariin, mutta sehän oli vain minun parastani ajateltu  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #139 - 28.06.2017 - 15:34:32

Näyttää mullakin aika helposti haihtuvan nuo alun pahoinvointioireet.
Mutta kahden viikon välein täytyy kyllä käydä labroissa peräti kuudeñ kuukauden ajan  Pyöritä silmiä ainakin, kun tämä kanta-aine on lääkityksenä ja tabletit 20mg. Onneksi voi vähentää annosta  ottamalla vain joka toinen päivä, jos sivuoireet menee liian hankaliksi.

Joka tapauksessa alku vaikuttaa helpolta betainterferoniin verrattuna  Juustoinen
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #140 - 29.06.2017 - 07:51:24

vanilla kirjoitti on 28.06.2017 - 11:01:11:
Kyllä minunkin alunperin olisi pitänyt käydä 2 viikon välein verikokeissa, mutta neurologi muutti sen kerran kuussa otettavaksi. Ollaan kesällä mökillä 150 kilometrin päässä, joten johtui ilmeisesti siitä. Akuuteissa tilanteissa voin käydä kesäpaikkakunnan terkkarissa, mutta tätä verikoetta ei voida täällä ottaa.

Tänään löysin punkin polvitaipeestani. Vaikka syö tällaista myrkkyä lääkkeeksi, niin punkeille nähtävästi veri vielä kelpaa >:
Pitää toivoa, että ei tule mitään jälkiseuraamuksia.En haluaisi tälle vatsalle lisäksi kolmen viikon antibioottikuuria, sitähän joutuisi huussissa asumaan Juustoinen

Jaa, oot saanut sen noin sovittua, hyvä Hymiö Luulen, et punkit ja hyttyset yms ei välitä vaikka mitä myrkkyjä söis. Ne iskee kyl kiinni heti kun on tilaisuus.

Sulla elisabet on kyllä tosi usein sit verikoeet. Mulla on tänään ekat verikokeet, sit kahden viikon päästä seuraavat ja sen jälkeen kerran kuukaudessa mikäli oikein ymmärsin. Ja onneksi on pahoinvointi väistynyt. Ehkä se oli läkkeeseen totuttelua.  Hymiö

Mut mitäs, kun en oo eilen muistanut ottaa pilleriä ollenkaan?  Pelästynyt En näköjään edes kahta viikkoa pysty syömään lääkettä niin, että muistaisin ottaa sen....
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #141 - 29.06.2017 - 10:24:44

quote author=0323302323460 link=1494580427/140#140 date=1498711884]vanilla kirjoitti on 28.06.2017 - 11:01:11:

Jaa, oot saanut sen noin sovittua, hyvä Hymiö Luulen, et punkit ja hyttyset yms ei välitä vaikka mitä myrkkyjä söis. Ne iskee kyl kiinni heti kun on tilaisuus.

Sulla elisabet on kyllä tosi usein sit verikoeet. Mulla on tänään ekat verikokeet, sit kahden viikon päästä seuraavat ja sen jälkeen kerran kuukaudessa mikäli oikein ymmärsin. Ja onneksi on pahoinvointi väistynyt. Ehkä se oli läkkeeseen totuttelua.  Hymiö

Mut mitäs, kun en oo eilen muistanut ottaa pilleriä ollenkaan? Pelästynyt En näköjään edes kahta viikkoa pysty syömään lääkettä niin, että muistaisin ottaa sen.... Parhaan mahdollisen vaikutuksen saa varmaan, kun muistaa ottaa  lääkkeen. Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #142 - 29.06.2017 - 10:32:36

Charmander,
unohtelu voi olla joskus positiivistakin. Ehkä pahin stressi tulevaisuudesta ms:n kanssa on vähän lieventynyt  Silmänisku
Tuossa vastaavassa reumaversiossa ei oteta kahta tablettia unohduksen takia. Mutta se on pitoisuudeltaan vahvempi, enkä tiedä mitä vaikuttaa kun Aubagio on valmis metaboliitti. Mutta tuskinpa yhteen unohdukseen koko hoito kaatuu.

vanilla,
ei varmaan haittaa, jos kysäiset punkista neuropolilta?
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #143 - 29.06.2017 - 12:55:22

Juliane85 kirjoitti on 29.06.2017 - 10:24:44:
Parhaan mahdollisen vaikutuksen saa varmaan, kun muistaa ottaa  lääkkeen. Hymiö

Niin, kyllähän se aina on näin, lääke kuin lääke. Mutta nyt vaan sattu noin. En varmaan oo ainoa, kuka on unohtanut ottaa lääkkeen?

elisabet, en usko, että stressi on helpottanut, mulla on vaan muilta osin hyvä lääkitys.  Virnistys
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #144 - 30.06.2017 - 09:38:46

Minä rutinoituneena ihmisenä unohdin ottaa Tecfideran, enkä olisi edes huomannut, ellei mieheni olisi sanonut: otitkohan eilen ollenkaan Hymiö
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017 - 12:23:59 Kirjoittaja Juliane85 »  

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.

IP on kirjattu

Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #145 - 30.06.2017 - 10:22:53

Juliane85 kirjoitti on 30.06.2017 - 09:38:46:
Minä rutinoituneena ihmisemä unohdin ottaa Tecfideran, enkä olisi edes huomannut, ellei mieheni olisi sanonut: otitkohan eilen ollenkaan Hymiö

Ite huomasin vasta aamulla, etten ollut ottanut eilistä pilleriä. Et oho, mikäs päivä tänään on, en oo ottanu keskiviikon pilleriä. Aubagiossa siis otan aina yhden pillerin aamuisin.

Tänään mun mies toi mulle pakkauksen ennen töihin lähtöä, että otitko. Olin et oho, en. Mut hyvä kun muistutti, ois muuten taas jääny...  Täh No, ehkä mie täs opin.  Virnistys

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

VPS358
Global Moderator
Poissa

Yhden sortin pölvästi

Parkano
Sukupuoli: male
Vastaus #146 - 30.06.2017 - 10:39:21

^
Dosetti vois olla unohtajille kova sana, heti näkee onko pilleri otettu vai ei....
Esimerkki:
https://kauppa.ilopilleriapteekki.fi/epages/Ilopilleriapteekki.sf/fi_FI/?ObjectP....

T: Vesku
Siirry sivun alkuun

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella

IP on kirjattu

Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #147 - 30.06.2017 - 11:29:35

VPS358 kirjoitti on 30.06.2017 - 10:39:21:
^
Dosetti vois olla unohtajille kova sana, heti näkee onko pilleri otettu vai ei....
Esimerkki:
https://kauppa.ilopilleriapteekki.fi/epages/Ilopilleriapteekki.sf/fi_FI/?ObjectP....

T: Vesku

Minusta toi Aubagion pakkaus on aika selkee, en tarvi siihen kyllä dosettia.

En löytänyt siitä muuta kuvaa, kuin blogiini lisäämäni
http://www.lily.fi/blogit/msurvival/laakkeet

Mutta kiitos vinkistä. Hymiö Mun kissan lääkkeillä on dosetti käytössä.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017 - 12:59:49 Kirjoittaja Charmander »  

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #148 - 30.06.2017 - 12:30:21

Työpaikkani sairaanhoitaja antoi minulle tänään tällaisen punaisen dosetin. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Charmander
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #149 - 17.07.2017 - 13:34:45

Mulla tuli viime viikolla nyt kuukausi täyteen Aubagion kanssa.
En oo huomannut mitään sivuvaikutuksia, ei runsaita kuukautisia, hiuksia ei oo lähtenyt normaalia enempää, tai en ainakaan oo huomannut et ois. Ensimmäisissä verikokeissa maksa-arvot eivät olleet nouseet, toisissa verikokeissa kävin vasta viime viikolla ja tuloksia niistä en vielä tiedä.

Oireet mulla on melkein entisellään, lukuunottamatta kahteen sormeen palautunutta tuntoa. Kipuja siis edelleen kielessä sekä molemmissa käsissä.  Tää pahis on siis jatkunut pian kolme kuukautta... Epävarma Toivottavasti nyt ei jäis sitte pysyväks oireeks, aika raskasta kuitenkin syödä kahta eri lääkettä kipuun (plus lisäksi Aubagio). Ja toisen kanssa kun ei alkoholiakaan saisi ottaa, niin en oo päässy edes terassille koko kesänä. Yhtä valkkarilasia kaipaisin. Ensi viikonloppuna olisi festarit edessä ja kyllähän sitä suu napsais parillekin valkkarilasilliselle...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 8 9 10 11 
Lähetä aihe Tulosta