Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
taudin muuttuminen (Luettu 25038 kertaa)
saari
Junior Member
**
Poissa

I Love YaBB 2!

Sukupuoli: female
Re: taudin muuttuminen
Vastaus #15 - 17.12.2017 - 19:20:00

Ei tämä Rituximab myöskään kuulu MS lääkkeisiin virallisesti. Sen positiivinen vaikutus on huomattu sattumalta. Ja sitä kyllä aika paljon käytetään SPMS muotoon. Ei siis kuulu täälläkään korvattaviin MS lääkkeisiin, kuitenkin sen minulle, ja monelle muulle, maksetaan. Sen positiivista vaikutusta on jo pitempään seurattu. Käytössä jo+/-20v. joihinkin reuma sairauksiin. Ja muihinkin sairauksiin. Sen tarkoitus oisi pysäyttää tai hidastaa taudin kulkua. Oceruvus on Rituximabin seuraaja. Olen vain lukenut sivuvaikutuksista jotka ilmeisesti ovat kovemmat. Virallisesti ei SPMS muotoon ole mitään lääkettä. Biotin piti olla ,mutta siittäkään en enään mitään ole nähnyt. Ja toivon, että minullekin tulee sitä positiivista edes jonkun verran näistä tiputuksista. Kestikin jonkun 6tuntia!
Hyvää kolmatta adventtia
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tulip
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #16 - 17.12.2017 - 22:04:40

Minun lääkäri Kysillä on kyllä huippu, neurologian erikoislääkäri. Hän tietää asioista ja kertoo kyllä kaikki mitä haluan tietää. Kiitos kaikille tsempeistä  Juustoinen välillä kävely todellakin tökkii niin ettei tiiä mitä aattelis. Onko teillä raajoissa spastisuutta ja voimattomuutta? Ja kuinka spastisuuden olette saaneet "sulamaan"? Mulla menee Sirdalud ja Baclofen ja vielä en oo kokenu helpotusta. Sirdalud on mennyt nyt kuukauden.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #17 - 18.12.2017 - 08:25:55

Tulip kirjoitti on 17.12.2017 - 22:04:40:
Minun lääkäri Kysillä on kyllä huippu, neurologian erikoislääkäri. Hän tietää asioista ja kertoo kyllä kaikki mitä haluan tietää. Kiitos kaikille tsempeistä  Juustoinen välillä kävely todellakin tökkii niin ettei tiiä mitä aattelis. Onko teillä raajoissa spastisuutta ja voimattomuutta? Ja kuinka spastisuuden olette saaneet "sulamaan"? Mulla menee Sirdalud ja Baclofen ja vielä en oo kokenu helpotusta. Sirdalud on mennyt nyt kuukauden.
Mulla on ollut samat lääkkeet (TYKS). Alussa mulla oli 2+2 molempia, mutta nyt vaan Baclofen 2+2 siis aamuin illoin. - Marianna Hymiö
Lisäys: vaikka vastasin tähän, niin sairauteni ei ole edennyt. Hymiö
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017 - 11:46:47 Kirjoittaja Juliane85 »  

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

saari
Junior Member
**
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #18 - 11.01.2018 - 09:41:59

Olin tiistaina tapaamassa lääkäriä ja päätettiin kolmanteen Rituximab tiputukseen. Siihen tulee kutsu nyt joskus lähiaikoina. Kaikki testit mitä tehtiin meni paremmin kuin edelliskertana. Täällä satoi ihan hirveesti lunta ja matkasta tuli pieni seikkailu, että pääsin takas kotiin. Myös 2-3 viikon kuntoutusta suositeltiin. Siittäkin tulee nyt joskus tarkempaa tietoo. Biotiinista luin joku aika sitten, että tämä ranskalinen MedDay on ottanut markinoille tulo hakemuksen takaisin. Siirtyy 1-2vuotta. Testeihin on osallistunut liian vähän potilaita. Heillä on aika rajoitettu myyntilupa ranskassa. Hyvää talvea
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #19 - 12.01.2018 - 09:09:48

saari kirjoitti on 11.01.2018 - 09:41:59:
Olin tiistaina tapaamassa lääkäriä ja päätettiin kolmanteen Rituximab tiputukseen. Siihen tulee kutsu nyt joskus lähiaikoina. Kaikki testit mitä tehtiin meni paremmin kuin edelliskertana. Täällä satoi ihan hirveesti lunta ja matkasta tuli pieni seikkailu, että pääsin takas kotiin. Myös 2-3 viikon kuntoutusta suositeltiin. Siittäkin tulee nyt joskus tarkempaa tietoo. Biotiinista luin joku aika sitten, että tämä ranskalinen MedDay on ottanut markinoille tulo hakemuksen takaisin. Siirtyy 1-2vuotta. Testeihin on osallistunut liian vähän potilaita. Heillä on aika rajoitettu myyntilupa ranskassa. Hyvää talvea
Olen työssäni tavannut kymmeniä SPMS-ihmisiä, mutta kukaan heistä ei käytä tätä lääkettä, eikä lääkärinikään tiennyt lääkkeestä mitään MS-lääkkeenä muuten kylläkin. Hienoa kun sinä hyödyt tästä lääkkeestä, se on tärkeintä. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

saari
Junior Member
**
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #20 - 13.01.2018 - 17:44:24

Outoo ettei Rituximabia siellä tunneta. En tiedä tarkkaan kuinka paljon sitä täällä ja muissakin maissa käytetään, mutta käyttäjiä löytyy. Nythän on se suraaja lääke Ocervus tullut markkinoille. Olen tähän Rituximabiin tyytyväinen ja se todella tuntuu vähän auttavan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #21 - 13.01.2018 - 20:11:17

Kyllä tuo lääke Suomessakin tunnetaan. Taitaa vaan olla enemmänkin reumaatikkojen käytössä ja nimellä MabThera.
Hyvä kuitenkin, että on sinulla ollut siitä positiivinen kokemus, koska on aika kovan linjan biologinen lääke, eikä ihan lievissä taudeissa käytetä. Mutta tämähän hillitsee B-solujen toimintaa, ja voi olla, että onkin sopivina annoksina oikea lääke, jos tauti muuttuu etenevämmässä muodossa enemmän vasta-ainevälitteiseksi?
Aaltoilevassa tautimuodossa taitaa lääkkeiden vaikutus kohdistua useimmiten T-soluihin.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

saari
Junior Member
**
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #22 - 14.01.2018 - 18:57:24

Reuma lääkehän se ihan alunperin taitaa ollakkin. Se, että se on jo ollut käytössä yli 20v niin pitäisi kaikki sivuvaikutukset olla tiedossa. Kyllä minultakin ennen tiputusta viellä kaikki tarkistetaan, ettei ole mitään vikaa missään. Sydän ultrakin tehtiin ennen eka tiputuksia. Niistä tulee vielä lista mitä pitää tutkia. Tää lääkäri kyllä ihmetteli, ettei minulta ole veri arvoja nyt tutkittu. Hän sanoi, että se pitää säännöllisesti tarkistaa tiputuksen jälkeen. En sitä itsekkään yhtään ajatellut. Mitään sivuvaikutuksia minulla ei ollut tai ei ainankaan tuntunut. Tähän asti olen onneksi kaikki lääkitykset tosi hyvin kestänyt. Kaikki arvot ollut aina ok.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #23 - 15.01.2018 - 08:31:38

saari kirjoitti on 13.01.2018 - 17:44:24:
Outoo ettei Rituximabia siellä tunneta. En tiedä tarkkaan kuinka paljon sitä täällä ja muissakin maissa käytetään, mutta käyttäjiä löytyy. Nythän on se suraaja lääke Ocervus tullut markkinoille. Olen tähän Rituximabiin tyytyväinen ja se todella tuntuu vähän auttavan.
Ei tunneta Suomessa MS-lääkkeenä. Surullinen
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Tulip
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #24 - 13.10.2018 - 11:42:10

Hellurei. Neuro otti kantaa; ms etenee vääjäämättä, lääkitystä ei aloiteta (Tecfidera lopetettiin keväällä), jäykkyyslääkkeet vaan menee. Kuntoutus jatkuu. Mutta ei hampaita jaksa aina naurattaa  Surullinen kyseessä ei ole pahenemisvaihe vaan tämä paska tauti vaan runtelee  Itku Itku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

nagubo
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #25 - 23.10.2018 - 19:53:46

olen saanut Rituksimabia eli rituksinia jo kolme vuotta, sillä ppms;ään ei ole kunnon lääkettä, joten rituksinilla mennään. puolen vuoden välein tyksissä 500mg suoneen tiputettuna, koen että auttaa. jos pidetään enemmän taukoa kuin 6 kk niin alkaa silmien väreily oireet ym. heikompi olo. tiputuksen jälkeen jonkin ajan päästä aina maksa - ja munuaisarvot tsekataan. vielä sitä on voinut mulle antaa, vaikka lääkäri arvioi aluksi, että voidaan antaa vain kahden vuoden ajan,
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta