mavi kirjoitti on 04.07.2018 - 18:02:22:NHT
Näköhermotulehduksesta mulla jäi jokski aikaa silmät tosi valonaroiksi, on ne vieläkin, muttei niin paha.
Ja luulenpa, että sun "lasiais samentuma" on NHT. Silleen mulla alkoi, ja sitten silmä "sammui", eli meni pimeeks- vähä näky reunoilta valoa..
Hmm, jostain ihmeen syystä mulla ei ole käynyt pienessä mielessäkään NHT

Tottakai tässä nyt voisi olla kyse siitäkin, tai sitten jäämä parin vuoden takaisesta NHT:stä. Olen nyt parisen vuotta tästä häikäistymisestä kärsinyt, 2016-2017 talvella lumen häikäisyvoiman huomasin ensimmäisen kerran. Välillä sitä ei ole, välillä vaivaa taas enemmän. Tavallaan olen kyllä kauhulla odottanut, että joko se näkö taas kaikkoaa, testaillut välillä miltä näyttää punainen yms, mutta kaikki näyttää normaalilta.
Mulla ei taidettu koskaan varsinaista NHT:tä diagnosoida, sillä silmänpohjankuvauksissa ja MRIssä ei näkynyt muutoksia. Muissa testeissä sitten kaikki olikin ihan pielessä, en nähnyt värejä enkä nähnyt OCTOPUS laitteellakaan niin hyvin kun kuului. Näöntarkkuus oli huonontunut. Diagnoosiksi jäi loppujen lopuksi vain koettu näköhäiriö, mutta lääkäri oli kirjoittanut, että luultavasti jonkin asteinen NHT oli kyseessä.