Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Puutumiset + muut oireet (Luettu 609 kertaa)
Susku75.
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Puutumiset + muut oireet
15.09.2018 - 22:41:52

Haluaisin kuulla minkälaisia oireita teillä diagnoosin saaneilla on. Oon ymmärtänyt, että oireet voi olla hyvin erilaisia. Puutumisesta kiinnostaa jääkö puutuminen vaivaamaan aina pidemmäksi aikaa, vai voiko helpottaa suht nopeastikin?

Mulla ei siis ole diagnoosia, mutta silmäongelmien takia mahdollisesti magneettikuvaus on edessä MS-taudin poissulkemiseksi. Mulla nousi silmänpaineet alkuvuodesta huimiin lukemiin. Kontrollien yhteydessä silmistä on löytynyt myös iriitti/uveiitti/iridosyliitti (lääkärit eivät osaa päättää mikä se on ollut..), josta on ollut vaikea päästä eroon. Muita oireita on ollut vuosia (esim sormien puutumista, selkäkipua jne), eikä niihin ole löytynyt syytä. Kuulisin siis mielelläni mitä kaikkia oireita tähän sairauteen voi liittyä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Re: Puutumiset + muut oireet
Vastaus #1 - 16.09.2018 - 05:25:49

Oikeassa olet, että oireet voivat olla hyvin erilaisia ja ne voivat myös kestää eri aikoja. Usein oireiden kestoa voi lyhentää kortisonitiputuksella (kortisonipulssi). Toivottavasti magneettikuvauksessa löytyy jotain selitystä oireillesi.
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

mavi
Full Member
Poissa

Tämä päivä on matka,eilisestä
huomiseen..

Sukupuoli: female
Re: Puutumiset + muut oireet
Vastaus #2 - 18.10.2018 - 16:58:10

Minä luulin, että sormien puutuminen on ms-oire.. Mulla onkin niskanikamat kuluneet- nyt kun en enää tee rankkaa duunii, ja vaikka mäsä oireileekin-jaloissa, niin sormissa on tunto pysynyt, jopa pahenemisvaiheen aikana.
Mäsä oireista fatiikin jälkeen tylsin on mielestäni ihon kosketusarkuus.
Siirry sivun alkuun

särkyä anna mä en...-äiti-duunari-dg 03/05-ei lääkkeitä..nyt LDN

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta