Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kaksoiskuvat mistä ne johtuu? (Luettu 2983 kertaa)
outo lintu
YaBB Newbies
*
Poissa


Parlamentaristi
Viestejä: 40

Kaksoiskuvat mistä ne johtuu?
17.09.2021 - 06:53:49
 
Johtuuko kaksoiskuvat näköhermon tulehduksesta vai mikä niihin on syynä ms oireilussa? Itse luulin että näköhermotulehdus on oma juttunsa ja kaksoiskuvat on plakkien aiheuttamaa silmähermoston - tai lihaksiston heikkoa toimintaa...😳
Jos pahemisvaiheen pulssi hoito viivästyy tai ei sitä saa niin onko vaarana ettei näkö palaudu? Itse tässä nyt pelkään tuon näköni puolesta kun kuukausi on jo mennyt ja hitaasti etenee asiat..  Itku
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
VPS358
Global Moderator
*****
Poissa


Yhden sortin pölvästi

Viestejä: 554
Parkano
Sukupuoli: male
Re: Kaksoiskuvat mistä ne johtuu?
Vastaus #1 - 17.09.2021 - 08:31:44
 
outo lintu kirjoitti on 17.09.2021 - 06:53:49:
Johtuuko kaksoiskuvat näköhermon tulehduksesta vai mikä niihin on syynä ms oireilussa? Itse luulin että näköhermotulehdus on oma juttunsa ja kaksoiskuvat on plakkien aiheuttamaa silmähermoston - tai lihaksiston heikkoa toimintaa...😳
Jos pahemisvaiheen pulssi hoito viivästyy tai ei sitä saa niin onko vaarana ettei näkö palaudu? Itse tässä nyt pelkään tuon näköni puolesta kun kuukausi on jo mennyt ja hitaasti etenee asiat..  Itku


Valitettavasti yleensä johtuu, mutta kaksoiskuvat yleensä palautuu normaaliksi sillä pulssilla.

Soon sitten eri asia, jos käy niinkuin minulle, eli näköhermontulehduksen seurauksena menettää näön toisesta tai molemmista silmistä, se ei enää palaudu niin helposti.

Mikä sitten on syynä kaksoiskuviin?
Helpoin selitys lienee silmien hermoimpulssien "epätahtisuus" ja áivojen kyvyttömyys korjata sitä.
Itselle nuo tulivat alkuvaiheissa helpoiten kun yritin nousta kyykystä ja kaaduinkin eteenpäin, jolloin pää saattoi tärähtää ja näin tuo synkroni silmien välillä katosi.
Samalla tavalla se saattoi myös palata.

Mutta, mikäli sinulla on "vain" kaksoiskuvia, en olisi kovin huolissani vielä, vasta sitten jos näkökentässä alkaa ilmaantumaan mustia tai valkoisia alueita pitäisin kiirettä pulsiin pääsemisen kanssa.
Toki muistan kaksoiskuvienkin pitkään jatkuessaan olleen todella kettumaisia ja väsyttäviä.

T: Vesku
Siirry sivun alkuun
 

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella
 
IP on kirjattu
 
outo lintu
YaBB Newbies
*
Poissa


Parlamentaristi
Viestejä: 40

Re: Kaksoiskuvat mistä ne johtuu?
Vastaus #2 - 17.09.2021 - 15:01:03
 
Eili sen tutkiimuksen mukaan näkö äkisti huonontunu kaikin puolin ja sokeita kohtia ymmärrykseni mukaan löyty. Tää koko homma kaikkinensa väsyttää nyt nii henkisesti ku fyysisestikin. Lääkärit heittelee mua pallona toisilleen, ainaki tää päivä ollu nyt sitä. Näön puolesta pelkään.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta