Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
Ihmeellinen kutina - ms-oire? (Luettu 21441 kertaa)
Sartsu vieraana
Vieras

Re: Ihmeellinen kutina - ms-oire?
Vastaus #15 - 28.10.2005 - 13:37:12

Mulla kutisee kanssa koko kroppa joka puolelta MUTTA se kuuluu isona osana allergiseen reaktioon jonka sain Avonexin piikittämisestä. Jeps, juu ja hellurei, olen 99% varmasti allerginen interferonille. Mulla kutina on ihan mahdotonta ja pieniä punaisia näppyjä ympäri kroppaa ja se kutisee ja sit ne menee rikki ja vuotaa visvaa  Juustoinen. Että siihen loppui sitten tämän pimun piikitys, kerkisin toki ihan 7 piikkiä pistää ja siihen loppui kuin kananlento. Ja voi että kun harmitta ... hehehee  8) 8) 8)
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Maestra_
Junior Member
**
Poissa

Sukupuoli: female
Vastaus #16 - 03.11.2005 - 14:05:28

Ette usko, mutta tuntuu helpottavalta lukea, että muillakin on merkillistä kutinaa, jonka sijaintia ei oikein pysty määrittelemään. Olen joskus koittanu selittää jollekin ja saanu mielenkiintosia ilmeitä osakseni...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Lex
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #17 - 03.11.2005 - 19:10:38

Mulla oli eka shuubissa puutuneena (pintatunto jotenkin häiriintyneenä) vasen puoli kaulasta kyynärvarteen saakka ja sormenpäät samalta puolelta. Oireet alko  niskajäykkyydellä/kivulla ja tuntopuutoksilla toisessa olkavarressa, sitte meni voima kädestä ja jalka, joka alkoi laahata. Oireet voimistuivat asteittain parin kolmen viikon aikana, loppuvaiheessa alkoi kutista hillittömästi tuo toiselta puolelta puutunut kaula ja korvanlehti ??? varsinkin lämpötilojen muuttuessa ja niskaan olisi saanut laittaa kauluksen. Shuubin alussa iho oli vaan tunnoton, sitten se tuntui auringon polttamalta ja loppuvaiheessa kutitti pirusti. Hoitelin tilannetta antihistamiineilla, mutta pahimmillaan jääsalva ice-power oli aina käden ulottuvilla. Sain kortisonit ja tilanne helpotti vähitellen. Meni viikko ja näkö sumeni toisesta silmästä. Sain tämän jlk betaferonit heti ja sen jälkeen olen ollut hyvässä kunnossa. Suosittelen  Hymiö Ainut harmi betassa mitä oon havainnu on kolme viikkoa kestävät kuumottavat punaiset läikät iholla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Terppanen
God Member
Poissa

Vastaus #18 - 03.11.2005 - 20:40:27

[quote author=Lex  link=1121004945/15#17 date=1131037838] Ainut harmi betassa mitä oon havainnu on kolme viikkoa kestävät kuumottavat punaiset läikät iholla. [/quote]

VoW, onnittelut kun olet päässyt noin vähällä. Minulla ne läikät kesti puoli vuotta ja niitä oli reisissä ja mahassa vieri vieressä ja minä en pystynyt pistämään sitä myrkkyä kuin kuukauden, eli 15 annosta. Puhumattakaan muista sivuvaikutuksista, kuten lihasjäykkyydestä, nivelkivuista ja masennuksesta.

Outo kutina on taas minun osaltani loppu vähäksi aikaa. Nyt se keskittyi vasemmalle puolelle, mikä on ollutkin koko syksyn heikkona, mutta en ole siihen pulssia hakenut. Näyttää menevän ohi itsestään, onneksi. Kortisonia sain kipeään olkapäähän piikkinä ja nyt käsi taas liikkuu, jippii!
Siirry sivun alkuun

Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!!!!  ... dg 03/03, RR, Ei lääkitystä,  Eläkkeellä, Kunto hyvä, CCSVI-dg 10/10

IP on kirjattu

Lex
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #19 - 03.11.2005 - 21:23:15

Ne iho oireet on mun kohalla ollu ton käytössä haittaavimmat. Ei pysty esim. menee uimahalliin kun on ihan lommoilla. Tuo jäykkyys mitä sanoit feronin mm. sulle aiheuttaneen on mullakin ollut vaivana. Oon miettinyt et johtuuko se lääkkeestä vai tästä taudista kun mulla alotettiin se lääkitys heti, en tiedä miten jäykkis olisin ilman lääkkeitä nyt mäsänä. Tekis mieli joskus sekin kokea, muttei tohi vielä. Ja jos se johtuu lääkkeestä niin vaihdan kyllä jossain vaiheessa. On tämä lääke kuitenkin ajanut asiansa ja pitänyt pahimmat oireet kurissa tähän asti.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta