Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 28 29 30 31 32 ... 58
Lähetä aihe Tulosta
CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä (Luettu 618688 kertaa)
Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: male
Re: CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä
Vastaus #435 - 09.11.2010 - 00:37:36

Aika rankkaa tekstiä sanoa, että Bedrocan ei ole lääkelajike, kun kuitenkin kyseisestä lajikkeesta moni on saanut apua ja se on ilmeisen suosittu.

Ei mun käsittääkseni asia ole niin yksinkertainen, että mitä indicampi, sen parempi lääkkeeksi. Lisäksi eri ihmiset saattavat kokea kannabiksen hyödyt ja vaikutukset hieman eri tavalla.

Joka tapauksessa mitä päihtymiseen ja toleransiin tulee, niin säännöllisessä lääkekäytössä potilas ilmeisesti tottuu kannabikseen nopeasti, ja psykoaktiiviset vaikutukset jäävät minimiin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #436 - 09.11.2010 - 02:46:49

Se, mitä joku sanoo avun saamisesta, on kuulopuhetta. Suosio ei ole sama, kuin terapeuttinen teho. Poltin itse juuri kolme päivää Jack Hereriä (Bedrocan). (Bedrocania ei siis ole jalostettu asiantuntemuksella lääkekannabikseksi, vaan se on Jack Hererin tuotenimi. Jack Herer taas jalostettiin 70-luvulla saman nimisen kannabisaktivistin mukaan ihan puhtaasti hippiheinäksi.) Fyysinen vaikutus oli hyvin heikko, psykoaktiivinen vaikutus melko voimakas, mutta lyhytkestoinen. Psyykkinen vaikutus oli energisoiva, ajatusta hajauttava, aiheutti rauhattomuutta ja vaikeutti unensaantia. Kitaran soitosta ei tullut lasta, eikä paskaa eli se aiheuttaa jonkinlaisen ADHD-pilven.

Indica rentouttaa, rauhoittaa, liimaa sohvan pohjalle, siinä ei yksilölliset erot meinaa yhtään mitään. Sativalla ei ole sanottavaa fyysistä terapeuttista vaikutusta ja se aiheuttaa hyvin voimakkaan ja nopean päihtymyksen. Siksihän se on suosittu coffee-shop variantti, kun taas Afgaa, joka jumittaa, ei tahdo löytyä puhtaana mistään. Indicaa ja Sativaa, vaikka ne ovatkin lähisukulaisia, voi verrata farmakodynaamisilta vaikutuksiltaan morfiinin ja kokaiinin tuottaman vaikutuksen periaatteelliseen eroon, toinen rauhoittaa, toinen energisoi.

Paras lääkekannabis on jalostettu tuhansien vuosien kuluessa Afganistanin vuoristoseuduilla. Ei siihen tarvitse sotkea coffee shop variantteja mukaan.

Ota nyt sitten huomioon, että puhut sellaisen ihmisen kanssa, jolla on 38 vuoden omakohtainen ja laaja kokemus tästä aiheesta, sekä myös runsaasti tieteellistä tietoa asiasta ja sen ympäriltä. Olen myös varsin tutkinut nimenomaan kannabiksen lääkekäyttöä eri lajikkeilla omiin oireisiini, ja koska eri lajikkeet vaikuttavat kaikilla samoin perusvaikutuksen suhteen, ne myös vaikuttavat esim lihas- ja neurologisiin oirisiin samoin.

Täällä on tietoa lääkelajikkeista.

http://www.medicalmarijuanastrains.com/afghan-kush/

Afgan ja Sativan sekoituksella on haettu huvikäyttöön sopivampiin lajikkeisiin lisää THC tehoa ja kestoa päihtymykselle. Lajikkeiden runsaus on muoti-ilmiö, joka tosin mahdollistaa päihdekäyttäjille valita liukuvalta asteikolta kumman vaikutuksen haluavat korostuvan, fyysisen vai psykoaktiivisen.

Salaisuus ei ole THC:n määrässä, joka on Afganistanilaisessa Indicassa tyypillisesti yli 20% ja Bedrocanissa 18%, mutta vaikutuksessa on eroa kuin yöllä ja päivällä. Salaisuus on kasvin kemiallisessa kokonaiskoostumuksessa, erilaisten kannabinoidien läsnäolosta ja niiden suhteista toisiinsa. Indica on valmis lääke, jota jokainen pystyy kasvattamaan helposti, sillä se on yksi helpoimmin hoidettavista ja kestävimmistä kannabislajikkeista.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 09.11.2010 - 03:47:14 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #437 - 09.11.2010 - 05:13:57

Entäs, jos potilas ei edes halua "jumitusta", vaan piristystä fatiikkiin kenties kivunlievityksen ohella? Esim. itseltäni löytyisi käyttöä tällaiselle piristävälle lajikkeelle.

Se lajike, mikä sopii sulle, ei välttämättä sovi niin hyvin jollekin muulle.

Parasta tietysti olisi, jos kukin potilas saisi vapaasti kokeilla erilaisia lajikkeita sen parhaan löytääkseen. Laillisesti tämä on kyllä mahdotonta Suomessa, ja laittomastikin melko hankalaa. Esim. Hollannissa ja Kaliforniassa toki helppoa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #438 - 09.11.2010 - 12:35:20

Mikään kannabis ei auta fatiikkiin, siihen auttavat piristeet väliaikaisesti. Jokainen piriste tosin luo pelkän harhakuvan olemattomasta energiasta ja polttaa loppuun kehoa ennenaikaisesti. Sativan energisoiva vaikutus perustuu siihen, että se tekee mielen levottomaksi ja harhailevaksi, keskittyminen johonkin puuhailuun asettaa ajatuksille rajat ja mieli rauhoittuu tekemisen kautta. Fyysinen energia siihen tekemiseen on löydyttävä omasta takaa.

Kannabis kuin kannabis tekee sinut fyysisesti hieman tai paljon heikomman oloiseksi,riippuen lajikkeesta. Kivunlievitykseen auttaa parhaiten voimakastehoinen Cannabis Indica, se lievittää kipua jo muutamien kymmenien milligrammojen annoksella.

Lajikkeiden sopivuus ei ole noin yksilöllistä, lajikkeella joko on, tai ei ole lääkkeellisiä ominaisuuksia, ja lihasjäykkyteen ja neuropaattiseen kipuun sopii Indica, Sativa on coffee shop hupiheinää, siksi se voisi sopia masennukseen. Ei se sitä vissiin paranna, mutta on vaikea olla tehokkaasti masentunut kun kaikki pakkaa naurattamaan. Siihen hommaan paras lääke, johon olen törmännyt lähes 40 vuoden aikana vain kerran, tunnettiin Suomessa 70-luvulla homeafgana. Se pani naurattamaan aivan väkisin asialle kuin asialle. Saksassa se oli Skimmel Afghaan, kuulin Amsterdamissa eräältä unkarilaiselta kokilta, joka oli asunut Saksassa tuohon aikaan.

Aines oli hyvin vaaleanharmaanruskehtavaa hashista, jossa oli paikoitellen ohuita viirumaisia kerrostumia, jossa oli aivan valkoista, homeen näköistä väritystä. Tavara oli, väristä päätellen tehty seulamenetelmällä, jolloin trikomit eivät särjy ja öljy hapety, kuten käsin hieromalla kerätessä tapahtuu ja saatu hasis on aivan mustaa.

Amsterdamissa löysin eräästä shopista nepalilaista hashista, joka sopi poikkeuksellisen hyvin päivän viimeiseksi annokseksi. Se rentoutti kehon niin, että tuntui kuin olisi ollut lammikko ektoplasmaa, johon ei saa eloa edes sähköpaimenella, uni tuli nopeasti, oli syvää, ja aamulla oli täysin rentoutunut olo.

Miksi et matkusta Hollantiin kokeilemaan, tännehän pääsee pikkurahalla lentäen nopeasti.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Vastaus #439 - 09.11.2010 - 16:15:16

Lainaus:
Se, mitä joku sanoo avun saamisesta, on kuulopuhetta.

Mä en taas oikein ymmärrä sua. Eli siis jos ihminen, joka on MS-taudin vuoksi menettänyt liikuntakykynsä ja ollut pyörätuolissa, pystyy Bedrocanin säännöllisen käytön seurauksena kävelemään taas, niin se nyt on vain harhaa ja kuulopuhetta?

Entäs sitten ne tutkimukset, joissa on todettu kannabiksen korjaavan myeliinivaurioita keskushermostossa? Myönnettäköön että en ole tutustunut kyseiseen tutkimukseen, ja kyseessä oli eri lajike kuin mitä Bedrocan on, mutta ei se silti tee mitättömäksi niitä vaikutuksia mitä Bedrocanilla on monille MS-potilaille ollut.

Lainaus:
Olen myös varsin tutkinut nimenomaan kannabiksen lääkekäyttöä eri lajikkeilla omiin oireisiini

Viitaten toiseen ketjuun: Eli mitkä ne oireesi taas olivatkaan? Se ilmeisesti on ainakin molemminpuolisesti selvää, että sulla ei virallisesti ainakaan MS-tautia ole todettu eikä tutkimuksia ole suostuttu tekemään. Eli olen edelleen sitä mieltä, että silloin ei pysty sanomaan mikä oikeasti MS-oireisiin auttaa.

Mitä tuohon fatiikkiin ja keskittymiseen tulee..
Itselläni on myös ADHD. Käytän päivittäin psykostimulantteja, ja kannabista MS-oireisiin satunnaisesti. Pahimman fatiikin aikaan stimulantit vaikuttavat niin, että pystyn töissä käymään, joskin puolella teholla. Kotona en paljoa jaksa sohvan pohjalta liikkua. Kannabiksen vaikutus on ollut se, oli fatiikki päällä tai ei, että keskittymiskyky paranee huomattavasti ja nimenomaan sellaisella tavalla, että ajatukset pysyvät paremmin kasassa ja oikeasti jaksan tehdä kotonakin asioita. Ennen töihin lähtöä en tietenkään voi kannabista höyryttää, mutta töiden jälkeen kun raahaudun puolikuolleena kotiin, niin kannabiksen avulla jaksan laittaa ruokaa ja käydä suihkussa jne. Oli se sitten placebovaikutusta tai ei, niin tyytyväinen olen ollut vaikutuksiin. Kieli
Siirry sivun alkuun

05/2010: G37.9
05/2011: G35, RRMS

Ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa kevyemmälle alalle.
Lääkkeet: abcr kokeiltu. Käytössä Bediol-lääkekannabis ja D-vit 200ug/vrk.
IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #440 - 09.11.2010 - 16:53:30

On mahdotonta sanoa, johtuuko oireiden helpottuminen siitä, että kannabis poistaa niiden aiheuttajan fyysisellä tasolla, vai sen toiminnallisesta välittömästä vaikutuksesta. Meillä ei myöskään ole tietoa, onko ko henkilön elämässä tapahtunut samaan aikaan muita muutoksia, jotka ovat voineet vaikuttaa asiaan. Jos henkilö on esimerkiksi lopettanut kofeiinin käytön, sillä on huomattavasti suurempi vaikutus keskushermoston sellaisiin toiimintoihin, jotka ovat yhteydessä ms-oireisiin kuin kannabiksella.

Kannabisaktivistilla, tai muuten vaan siihen erityisen suosiollisesti suhtautuvalla ihmisellä, dramaattinen paraneminen voi alkaa laillisen reseptin saamisen jälkeen tuntemattomalla mekanismilla hyvin nopeasti, vaikka he olisivat polttaneet vuosikausia, tai jopa -kymmeniä kaiken aikaa.

Noista tutkimuksista on vaikea sanoa mitään tutustumatta siihen mitä on tutkittu ja miten. Yleensä tutkimustulokseen vaikuttaa enemmän tutkimuksen rahoittaja, kuin varsinainen tieteellinen ajattelu.

Esimerkkinä hiiritutkimus, jossa hiirille aiheutetun geenivaurion seurauksena syntyi ms:ää muistuttavia oireita, joita kofeiiniannostelu ehkäisi. Tätä aasinsiltaahan mainostettiin mediassa siten, että kofeiini suojelee mäsältä.

Toinen esimerkki on suomalainen tilastotutkimus, jossa väitetään, että kahvi suojelee dementialta, vaikka lääketiede tietää sen päivittäiskäytön aiheuttavan sitä. Tiedetään jopa millä mekanismilla se dementia aiheutuu.

Olen tutkinut kannabiksen vaikutusta ahdistuneisuuteen, levottomuuteen, ruokahaluttomuuteen, masennukseen, unihäiriöihin, lihaskireyteen ja kramppeihin, hermovauriosta aiheutuviin neuropatioihin, keskushermoston tilasta aiheutuviin neuropatioihin ja kehon vesitilassa olevien vapaiden neurotoksiinien aiheuttamiin neuropatioihin. Lisäksi olen tutkinut sen vaikutusta psykomotoriseen suorituskykyyn, visuo-spatiaaliseen ajatteluun ja oppimiseen, keskittymiseen ym saman alueen ilmiöihin.

Se, että lääkärit eivät ole suostuneet tutkimaan minua henkilökemioiden, budjettisäästöjen, ammattitaidottomuuden tai pelkän vittuilunhalun takia, ei merkitse sitä, etteikö minulla voisi olla ms, ainakin minulla on ollut siihen erittäin hyvin sopivat oireet. Eihän minulla ole ollut diagnoosia kihtiinkään, kun sitäkään ei ole suostuttu tutkimaan. Täällä se tutkittiin heti, tulin juuri röntgenistä, jolla selvitetään kudosvaurioiden laajuus.

Eilen otettiin alustavat verikokeet munuaistutkimusta varten, jota ei myöskään ole suostuttu tekemään Suomessa. Lääkäri oli hyvin ihmeissään, miten vegetaristilla voi olla virtsan ph 4-6 välillä kun se pitäisi ruokavalion perusteella olla liki 8. Puhumattakaan siitä, mistä ne munuaiskivet voivat tulla kun sapuskasta ei tule virtsahappoja, jotka ovat munuaiskivien rakennusainetta.

Ensi viikolla alkavat neurologiset tutkimukset, koska jalan kihtitoofit ilmeisesti häiritsevät, tai ovat jopa vaurioittaneet alueen hermoja, koska jalkaan on kehittynyt Mortonin neurooman oireet. Tuntuu, kuin jalkaterän alla olisi sukka mytyssä kaiken aikaa ja alue on arka kylmälle ja kovalle alustalle. Tätäkään ei ole suostuttu tutkimaan Suomessa viimeisen 10 vuoden aikana.

ps. Sativan tuoma aktiivisuus on kyllä tuttu. Jos energiaa on hiukankaan jäljellä, olo on niin levoton, että on pakko puuhailla jotain ja silloin saa tehdyksi asioita, jotka ovat kasautuneet. Siivoaminen on kivaa Sativa-paukuissa. Tässä yhteydessä on muistettava, että minkä tahansa kannabislaadun aiheuttama päihtymys voi olla sinänsä hyvin terapeuttinen fyysisestikin, koska se vapauttaa aivoissa runsaasti palkitsevia välittäjäaineita, jotka korjaavat aivokemian epätasapainotiloja. Sama vaikutus voidaan saada aikaan joogallakin, mutta siihen hommaan minä olen liian laiska.

Parhaimmillaan Sativa on seksin suhteen, koska se toimii halukkuuden herättäjänä ja tuntemusten sisäisen kokemisen vahvistajana. Seksin suhteen Indica toimii kyllä periaatteessa samoin, mutta minulle se aiheuttaa eräänlaisen toiminnallisen häiriön seksin aikana. Koska olen taipuvainen filosofointiin, ja Indica on täsmälajike sen taipumuksen vahvistamiseen, saatan saada kesken seksin jonkin idean, jota ryhdyn miettimään, ja unohdan täydellisesti, mitä olin tekemässä. Tämä on aiheuttanut joskus kiusallisia tilanteita.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 09.11.2010 - 18:31:53 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

Pekkeri
Full Member
Poissa

Vastaus #441 - 09.11.2010 - 18:38:14

Itse olen kokeillut indicaa Hollannissa ja minulla on Bedrocan-resepti. Voin allekirjoittaa Tietäjän näkemyksen eri lajien vaikutuksista näiden osalta; indica auttoi minua huomattavan paljon enemmän kuin Bedrocan. Sääli, ettei reseptin kirjoittaneella lääkärillä ole munaa vaihtaa reseptiä Bedrobinoliin (olen pyytänyt tätä jo ennen Tietäjän kirjoituksia). :(
Siirry sivun alkuun

"Of those who say nothing, few are silent." -Thomas Neill

"Mitä suurempi valhe, sitä suurempi mahdollisuus että siihen uskotaan" -A. Hitler

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #442 - 09.11.2010 - 19:09:38

Bedrobinol voisi olla huomattavasti parempi vaihtoehto. En muista kokeilleeni Afgan ja Hazen risteytystä, mutta kumpikin on oman haaransa vahvimmasta päästä.

Olen poltellut välillä Hazea, ja ainakin se toimi minulla kohtuuhyvin. Tosin, täytyy ottaa huomioon, että en voi olla varma, oliko se puhdasta Hazea.

Bedrobinolissa oudostuttaa vain matala THC-pitoisuus kun ottaa huomioon, että se tapaa olla Afgassa yli 20% ja Hazessa 15-20%.

Firman tuotekehityspolitiikka oudostuttaa muutenkin. Olisi tieteellisesti ajatellen järkevämpää tutkia eri Indica- ja Sativa- lajikkeita erikseen, koska ne ovat periaatteessa aivan eri kasveja. Tulee mieleen vertaus, että sekoittaisi vaikkapa sydänlääkkeen ja kilpirauhaslääkkeen yhdistelmävalmisteeksi. Eikä ole mitään mieltä tutkia huvikäyttöön kehitetyillä lajikkeilla tehtäviä lisäristeytyksiä.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 09.11.2010 - 22:39:09 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #443 - 09.11.2010 - 22:17:05

Pekkeri kirjoitti on 09.11.2010 - 18:38:14:
Itse olen kokeillut indicaa Hollannissa ja minulla on Bedrocan-resepti. Voin allekirjoittaa Tietäjän näkemyksen eri lajien vaikutuksista näiden osalta; indica auttoi minua huomattavan paljon enemmän kuin Bedrocan. Sääli, ettei reseptin kirjoittaneella lääkärillä ole munaa vaihtaa reseptiä Bedrobinoliin (olen pyytänyt tätä jo ennen Tietäjän kirjoituksia). :(

Kun täällä on ollut kovasti puhetta diagnoosista ja sen puutteesta, niin ajattelin, että tässä on nyt hyvä tilaisuus yrittää valottaa asiaa hieman.

Jos nyt ajatellaan, että toisella meistä on diagnoosi ja toisella ei, mutta tämä lääke vaikuttaa samoin johonkin samaan oireeseen, mitä se voi merkitä?

Se voi merkitä sitä, että minullakin on kaiken aikaa ollut ms, mutta se on jäänyt diagnosoimatta erinäisistä syistä.

Se voi myös merkitä sitä, että kun seuraamme tämän oireen aiheutumismekanismia, saatamme tulla kohtaan, jossa havaitsemme kannabiksen vaikutuksen oireen vuokaaviossa, mutta kun jatkamme mekanismin seuraamista, saatamme myös tulla kohtaan, jossa ne eroavat toisistaan sisäsyntyisten tai ulkoisten tekijöiden, tai molempien takia.

Ainoa tapa tehdä erotusdiagnoosi ja saada selvyys siitä, onko meidän tapauksissamme oireiden aiheutumismekanismi sama yksilöllisten, synnynnäisten tekijöiden osalta, vai ulkoisen tekijän, tai ehkä molempien osalta, olisi että muuttaisit oman ruokavaliosi vastaamaan minun ruokavaliotani. Mikäli oireesi helpottuvat yhtä voimakkaasti, kuin minulla, silloin aiheuttajat olisivat samat, joka olisi aihetodiste siitä, että minulla on diagnosoimaton ms.

Tällainen lääketieteellinen salapoliisityö olisi mielenkiintoista, jos vain löytyisi ihmisiä, jotka haluavat satsata, ovat uteliaita ja kykenevät kurinalaisuuteen elämäntapojensa suhteen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #444 - 10.11.2010 - 09:32:36

Lainaus:
Bedrobinol voisi olla huomattavasti parempi vaihtoehto. En muista kokeilleeni Afgan ja Hazen risteytystä, mutta kumpikin on oman haaransa vahvimmasta päästä.

Olen poltellut välillä Hazea, ja ainakin se toimi minulla kohtuuhyvin. Tosin, täytyy ottaa huomioon, että en voi olla varma, oliko se puhdasta Hazea.

Bedrobinolissa oudostuttaa vain matala THC-pitoisuus kun ottaa huomioon, että se tapaa olla Afgassa yli 20% ja Hazessa 15-20%.

Firman tuotekehityspolitiikka oudostuttaa muutenkin. Olisi tieteellisesti ajatellen järkevämpää tutkia eri Indica- ja Sativa- lajikkeita erikseen, koska ne ovat periaatteessa aivan eri kasveja. Tulee mieleen vertaus, että sekoittaisi vaikkapa sydänlääkkeen ja kilpirauhaslääkkeen yhdistelmävalmisteeksi. Eikä ole mitään mieltä tutkia huvikäyttöön kehitetyillä lajikkeilla tehtäviä lisäristeytyksiä.

Syitä tuohon voi olla monia, raha ei ole niistä vähäisin. Ei kannata tehdä liian hyvää lääkettä tavarasta jota ei pääse patentoimaan. Se söisi liikaa liikevaihtoa tuotesuojatuilta molekyyleiltä. Tehdään vain sellainen valmiste jolla on tehoa siinämäärin että siitä saa markkinahyötyä muiden ko. tehtaan valmistamien lääkkeiden kauppaamiseen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #445 - 10.11.2010 - 12:41:39

Luulenpa, että taustalla on pelkkä asiantuntemattomuus. Koska lääketiede on rummuttanut vain THC:n osuutta terapeuttisena molekyylinä, on koko lääkekannabishomma lähtenyt sivuraiteelle jo 70-luvulla.

Useat lääkelaaduiksi mainitut lajikkeet ovat lähemmin tarkasteltaessa jo hybridiin valittujen lajikkeiden perusteella sopimattomia lääkekäyttöön. Ne on usein kehitetty vuosikymmeniä sitten huvikäyttöön USA:ssa tai Kanadassa, liittämällä Afgaan heikompien lajikkeiden geenejä, että saataisiin sen maku vähemmän karskiksi ja sen kehoon menevä rentouttava vaikutus kevyemmäksi. Tämän päivän lajikkeista ei juurikaan tiedä, mitä kaikkia geenejä niistä tosiasiassa löytyy.

Paras lääkekannabislaatu tulee Afganistanin vuoristoseudulta Indica lajikkeesta. Kun kysyin Bedrocanilta, aikovatko he ryhtyä tuottamaan myös oikeaa lääkekannabista, sain nuo aiemmin esittämäni tiedot heidän lajikkeistaan. He väittivät tuon tulevan sekoituksen olevan puhdasta indicaa, vaikka siinäkin on pohjana Afga ja Afgan pohjalta kehitetty hybridi. Sama kuin tekisi drinkin pirtusta, jossa on yksi osa pirtua, ja yksi pirtua, jossa on mausteena antabusta ja rotanmyrkkyä. Sativassahan on kannabinoideja, jotka heikentävät Indican kemiallisen koostumuksen vaikutusta kehossa, ja siten tietysti myös terapeuttista tehoa.

Ilmoitin, että koska he eivät tuota lääkekäyttöön sopivaa laatua, etsin jonkun sopimusviljelijän, joka kasvattaa valitsemistani siemenistä minun lääkkeeni. Minähän olen niin paljon liikekannalla, etten ehdi itse kasvattaa. Internetin kauttahan voisi löytyä Afganistanista tai Intiasta joku avulias kavferi, joka voisi lähettää siemeniä alkuperäiseltä kasvupaikalta. Minulle jo kerran eräs nepalilainen kaveri lupasi lähettää vaikka säkillisen nepalilaisia siemeniä, mutta asuin silloin Suomessa.

Hollannissa siementen tilaus ulkomailta pitäisi olla täysin laillista ja täällä on jo yksi ennakkotapaus, jossa lääkekannabiksen käyttäjän oikeus kasvattaa itse lääkkeensä vahvistettiin oikeudessa. Muutenhan täällä saa kasvattaa neljää kasvia poliisin puuttumatta asiaan, elleivät naapurit valita haitoista, silloin kasvit lähtevät.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #446 - 10.11.2010 - 17:59:49

Tuskinpa se lajiketta kelvottomaksi lääkekäyttöön tekee, jos siinä on hieman ylimääräistä "sukurasitetta" mukana... Muutenhan maailmassa ei paljon muita lajikkeita olisikaan, kuin lääkekäyttöön "kelpaamattomia", ja kuitenkin vaikuttaa siltä, että lukemattomat potilaat saavat hyötyä vaivoihinsa kuka mistäkin lajikkeesta.

Ei tämä tietenkään tarkoita, etteikö puhdas indica saattaisi ainakin periaatteessa olla paras lääkelajike. Mutta ei se muita variaatioita käyttökelvottomiksi tee.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #447 - 10.11.2010 - 21:32:04

Lainaus:
Luulenpa, että taustalla on pelkkä asiantuntemattomuus.

Et nyt oikein ymmärtänyt. Ei ole mitään järkeä lähteä tuomaan markkinoille heti sitä ykkösnyrkkiä kun miedommastakin tavarasta voi saada katetta. Aikaa myöten voidaan tuoda uusia tehokkaampia versioita tarjolle, niillä voidaan ottaa vieläkin korkeampi kate. Normaalia liiketoimintaa, ei mitään uutta. Jos  olisi puutetta asiantuntemuksesta, miksi et menisi sinne töihin?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

tatsi
Full Member
Poissa

Jo vain
Rollo
Vastaus #448 - 13.11.2010 - 09:15:14

enpä tiennytkään, että näistä sivuista on tullut huumeiden käyttäjien verkosto. Niin.  Pössytelkää ja piikitelkää rauhassanne. Ei tuo ole huumoriakaan, huonoa juttua vaan koukussa olijoilta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #449 - 13.11.2010 - 18:19:40

Tatsin viesti oli kyllä todella asiaton ja törkeä.

Luuletko, että sairaat ihmiset "huvikseen" jotain kannabista "piikittää"? Tai ylipäätänsä huvin vuoksi ja ajan kuluksi käyttävät yhtään mitään lääkettä?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 28 29 30 31 32 ... 58
Lähetä aihe Tulosta