Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 26 27 28 29 30 ... 58
Lähetä aihe Tulosta
CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä (Luettu 618663 kertaa)
Lapakulma
Senior Member
Poissa

Re: CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä
Vastaus #405 - 10.09.2010 - 12:53:29

Alussa vaikutti lähimuistiin mutta haittaan asti ei kuitenkaan. Tää tautihan syö kans tota muistipuolta, siihen nähden pärjään kyllä näillä asetuksilla.

Muistinhan pystyy treenillä jotakuinkin pitään vireessä.

Sivuoireet pieneni kun olin käyttänyt Bedrocania n.3kk, nyt mennään vaan eteenpäin.
Siirry sivun alkuun

ms  etenevä sekä borrelioosi  eläkkeellä  lääkitys Bedrocan

IP on kirjattu

Lapakulma
Senior Member
Poissa

Vastaus #406 - 12.09.2010 - 10:45:29

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Sukupuoli: female
Vastaus #407 - 18.09.2010 - 12:36:11

Lapakulma kirjoitti on 10.09.2010 - 12:53:29:
Tää tautihan syö kans tota muistipuolta

Ei kaikilla. Ihmettelen , miksi jo ennestään mahdollisesti kognitioltaan hauraitten pitäisi vetää säännöllisesti marihuanaa.

Lainaus:
Sivuoireet pieneni kun olin käyttänyt Bedrocania n.3kk, nyt mennään vaan eteenpäin

Sivuoireista puhutaan lääkityksen yhteydessä, kannabis on ainakin huume. Pitkään kannabista säännöllisesti käyttäneiden tapa tulee ilmi keskustelussa.

mika 54, oletko tietoinen siitä, että kannabiksen käyttäjät vaativat miltei säännönmukaisesti aineen laillistamista, vähättelevät sen huumausaineluonnetta eivätkä muutaman kuukauden käytön jälkeen huomaa asiassa mitään ongelmaa?

Täälläkin nähdyn kuvan perusteella voi sanoa, että Bedrocan on sitä itseään. Marihuanaa.
Siirry sivun alkuun

Älkää erehtykö luulemaan kuvaa omakseni; kyseessä on esi-isäni.

ms-tauti vuodesta 1992, dg 2003, Copaxone, osatyökyvyttömyyseläkkeellä, keppi, joskus rollaattori

IP on kirjattu

kaizas
Senior Member
Poissa

Mikään ei ole niin tärkeää,
kuin puutarhanhoito
TURKU
Vastaus #408 - 18.09.2010 - 15:23:44

^ samaa mieltä, kyl näkyy ym. aineen käyttö. Hirveesti innosta ei.

Tämä on vaan yksi mielipide  Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Dg 12/1996, RR, Copaxone, töissä osaeläkeläisenä

........eikä sekään (puutarhanhoito) ole niin kovin tärkeää

IP on kirjattu

Pekkeri
Full Member
Poissa

Sukupuoli: male
Vastaus #409 - 18.09.2010 - 15:37:52

Lääkkeen ja huumeen ero on häilyvä. Välillä lääke on huumetta ja huume lääkettä. Lapsille (!) syötetään ADHD:n hoitoon amfetamiinia ja suhteellisen tavallisessa Panacodissa on kodeiinia (opiaatti, samalla YK:n 1. luokan huumelistalla kuin kannabis). Suomessa käytettiin heroiinia (opiaatti) sotien jälkeen hyvin yleisesti kipulääkkeenä. Nykyisinkin määrätään vahvoja opiaatteja kipulääkkeeksi.

Toisinaan taas sallitut huumeet ovat vaarallisempia kuin kielletyt aineet. Kuningas alkoholi, näin esimerkkinä, on pahempi huume kuin kannabis. Ainakin EU:n selvityksen [1] mukaan.

Luokituksissa (kielletyt vs sallitut) ei ole välillä mitään järkeä, vaan "tehdään niinkuin ennenkin on tehty".

Bedrocan on nimenomaan kannabiksen kuivattua kukintoa. Mikäli asioista ottaisi selvää, ei tarvtsisi mutuilla. Haittavaikutukset (euforia) nimenomaan häviävät muutamassa viikossa. Muita haittavaikutuksia ei juurikaan ole.

Tämä ei ollut puolestapuhumista huumeita kohtaan. Yritin vain korjata muutamia asiavirheitä ja mutuiluja. Vanhat käsitykset ja valistukset eivät ole välttämättä faktoja. Joskus jopa päinvastoin.

Edit: YK:n raportti -> EU:n raportti, lisätty lähde

[1] EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa,
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 18.09.2010 - 16:50:37 Kirjoittaja Pekkeri »  

"Of those who say nothing, few are silent." -Thomas Neill

"Mitä suurempi valhe, sitä suurempi mahdollisuus että siihen uskotaan" -A. Hitler

IP on kirjattu

Lapakulma
Senior Member
Poissa

Vastaus #410 - 18.09.2010 - 16:41:18

Monikipulijana johtuen monesta syystä ja kokeiltuani "ämpärillisen" erinlaisia lääkkeitä kipuihin. Päädyin marihuanaan.

Mitä tulee sivuoireisiin en ole huolissaani, nehän häviää aika pieneksi.

Pidän liikunnasta,lukemisesta,sosiaalisesta elämästä ja tietty leffat, videopelit mukaanlukien. Tätä elämää pystyin jatkamaan.

Opiaatit ei sovi minulle, koska vaikutti ratkaisevasti hengitykseen,
nukkuessa vaarallista. Muistikin alkas pahasti pätkiin ym.

Meitä on paljon jotka on käyny läpi näitä lääke/huume kokeiluja reseptien kautta. Miksi me liputamme marihuanan puolesta, sitä täytyy sit varmaan pohtia mikä se syy sit on?  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #411 - 18.09.2010 - 19:44:42

Mun on pakko nyt kommentoida tähän, vaikka hyviä vastauksia onkin kyllä tullut.

Lainaus:
Ihmettelen , miksi jo ennestään mahdollisesti kognitioltaan hauraitten pitäisi vetää säännöllisesti marihuanaa.

Itse en voi sanoa käyttäneeni kannabista mitenkään säännöllisesti, mutta säännöllisin väliajoin ja nimenomaan ms-oireisiin. Ja mulla sen käyttö nyt vain on valitettavasti parantanut kognitiivista toimintaa. Ja voin kyllä sanoa aivotoimintojen olleen heikentyneitä ennen käytön aloitusta. Nyt ei edes huomaa että mitään ongelmaa olisi ollutkaan.

Lainaus:
mika 54, oletko tietoinen siitä, että kannabiksen käyttäjät vaativat miltei säännönmukaisesti aineen laillistamista, vähättelevät sen huumausaineluonnetta eivätkä muutaman kuukauden käytön jälkeen huomaa asiassa mitään ongelmaa?

Mikäs ongelma siinä sitten taas on?

Mun nähdäkseni kannabiksen ainoa "sivuvaikutus" on se että se alussa päihdyttää, mutta kuten täällä monet ovat todenneet, sekin vaikutus häviää suht nopeasti. Jäljelle jää vain se, että sen käyttö oikeasti auttaa. Ja se auttaa -yllätys, yllätys- moneen muuhunkin vaivaan. Ja tuosta huumausaineluonteen vähättelystä sanoisin, että se menee enemmänkin niin että valtaväestö on tässä se joka liiottelee ongelmaa. Kuitenkin tupakka ja alkoholi ovat todistetusti huomattavasti vaarallisempia. Itse en ole nähnyt kannabiksen käytössä mitään ongelmaa, en edes silloin kun en itse ollut edes kokeillut. Alussa itselleni oli ongelma ainoastaan se päihtyminen, ja nyt taas ongelmia ei ole. Eikös tuostakin muuten juuri huomaa että kannabista käytetään nimenomaan lääkkeenä, koska ne jotka harrastavat sen viihdekäyttöä hakevat juuri sitä päihtymistä? Jotekin kuulostaa vain näin maalaisjärjellä ajateltuna oudolta, että kutsutaan huumeeksi jotain sellaista joka ei huumaa. Pyöritä silmiä Enkä myöskään näe mitään outoa siinä että ihmiset haluaisivat lailliseksi lääkkeen joka heitä oikeasti auttaa. Itse käytän mielummin lääkettä joka on luonnontuote ja oikeasti auttaa, kuin jotain keinotekoista valmistetta joka ehkä auttaa oireisiin mutta ei varsinaiseen ongelmaan, ja joka vahingoittaa elimistöä siinä sivussa.
Siirry sivun alkuun

05/2010: G37.9
05/2011: G35, RRMS

Ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa kevyemmälle alalle.
Lääkkeet: abcr kokeiltu. Käytössä Bediol-lääkekannabis ja D-vit 200ug/vrk.
IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #412 - 18.09.2010 - 22:42:28

Itse olen seurannut kannabis-keskustelua pitkään täällä ja muualla, ja mielestäni kannabiksen puolustajien perustelut ja argumentit ovat huomattavasti järkevämmällä pohjalla ja asiallisemmin perustellut kuin kannabiksen "vastustajien".

Jos esim. mika54:n verbaalinen ulosanti ei aina olekaan kieliopillisesti 100% täydellistä, niin tuskin se kannabiksesta johtuu, ja toisaalta vaikka johtuisikin, niin mitä sitten, jos lääkkeellä on ratkaiseva vaikutus sairauden oireisiin.

Ja toisaalta kannabis-keskustelua laajemmin seuranneena itselleni on tosiaan tullut pikemminkin sellainen käsitys, että kannabiksen puolustajien ÄO ja verbaalinen ulosanti on yleensä parempaa kuin vastustajien...

Kannabiksen vastustajien perustelut ovat vähän samaa luokkaa kuin pakkoruotsin kannattajien... "Sehän on HUUME!" vs. "Onhan meillä pakkomatematiikkakin!". Yritä noiden kanssa sitten jotain asiallista keskustelua käydä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kдшд
God Member
Poissa

Vastaus #413 - 18.09.2010 - 22:57:51

Itseäni ihmetyttää tämä ainainen vääntäminen siitä, että kannabis ei ole lääke. Mitä helkkarin väliä sillä on, onko kyseessä lääke tai rohto/luontaistuote jos se tuo helpotusta sairaan ihmisen elämään? Miten se on huonompi vaihtoehto kuin muut spastisuuteen, kipuun yms. käytettävät lääkkeet? Kyllähän niistäkin menee nuppi sekasin, ihan "normaalilla" lääkärin määräämällä annoksella. Itsekkin olin aivan haamu noin vuosi sitten kun vedin ties mitä lääkärin määräämää mömmöä järkyttävään kaula-niska-leuka-kipuihin.

Mielestäni tässä ei vaan ole mitään tekemistä huumeiden kanssa, kun kyseessä on sairaat ihmiset jotka saavat helpotusta oireisiinsa ja jos vielä muut vaihtoehdot eivät auta tai sovi. Kyllähän niitä lääkkeidenkin väärinkäyttäjiä on, jotka haluavat päänsä sekaisin, hinnalla millä hyvänsä. Sehän taitaa olla jopa suomessa isompi ongelma kuin ns. classiset huumeet. Näin olen ymmärtänyt? Mutta mielestäni se ei liity tähän.

Olen ollut läpi elämäni todella huumevastainen ja en ole mitään huumeita käyttänyt. Ja olen edelleenkin! Toki alkoholia käyttänyt, mutta sitähän ei huumeeksi suomessa nimitetä, kai? Tupakkaakaan en ole koskaan polttanut, kiitos astman joka on pitänyt siitä erossa.

... mutta silti, olen kysynyt reseptiä useammalta neurologilta, tosin tuloksetta. Hyvä vai huono asia, etten sitä ole saanut? Se varmaan selviää tulevaisuudessa, kun tietoisuus näistä asioista lisääntyy lääkäreiden ja tutkijoiden parissa. Ehkä joskus joku toteaa, että oltiinpas sitä tyhmiä, että tuotakaan ei annettu sitä tarvitseville tai sitten se on toisin päin. Aika näyttää!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Lapakulma
Senior Member
Poissa

Vastaus #414 - 19.09.2010 - 06:15:31

Opettajakin päästi minut luokalta rimaa hipoen,kun toi kielioppi ei oikein taipunut. No tänne asti on selvinny ja toi 60v alkaa kohta oleen mittarissa joten omasta ja lääkäreitten mielestä hyvin on pärjätty.

Lähtökohtani ennen teiniikää oli, neljä vakavaa aivotärähdystä. Josta jäi aivoihin ns.mustajälki. Olen siis joidenkin mielestä pössytelly koko ikäni?  Eipä tuo haittaa enkä ole sitä aina jaksanut lähtee selitteleen.

Hunss odottele vuonna 2012 tulee ulos pitkä tutkimus ms ja lääkekannabis. Siinä on sit sitä tieteellistä dataa mistä pidät älykkäänä ihmisenä.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas vanitatum et omnia
vanitas

Vastaus #415 - 20.09.2010 - 07:50:35

Siirry sivun alkuun

g37.9 -04,  g35 -07, RR, ei lääkitystä, töissä

IP on kirjattu

Creidiki
YaBB Newbies
*
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #416 - 20.09.2010 - 12:17:40

Hunns kirjoitti on 18.09.2010 - 12:36:11:
Täälläkin nähdyn kuvan perusteella voi sanoa, että Bedrocan on sitä itseään. Marihuanaa.

Bedrocan on kannabiskasvin naaraskukinnon kuivattua rouhetta. Se on määritelty huumeeksi huumausainelaissa. Jos lakia muutetaan se ei ole enää huume. Jos se lisätään lääkeaineluetteloon se muuttuu lääkkeeksi, niinkuin: kodeiini, morfiini, bentsodiatsepiini, buprenorfiini, fentanyyli, metadoni, noskapiini ja erilaiset barbituraatit.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #417 - 20.09.2010 - 14:34:58

Lainaus:
Se on määritelty huumeeksi huumausainelaissa. Jos lakia muutetaan se ei ole enää huume. Jos se lisätään lääkeaineluetteloon se muuttuu lääkkeeksi, niinkuin: kodeiini, morfiini, bentsodiatsepiini, buprenorfiini, fentanyyli, metadoni, noskapiini ja erilaiset barbituraatit.

Entäs sitten lääkkeet jotka luokitellaan huumausaineiksi? Onhan amfetamiinikin kadulla pyöriessään huume, mutta sitäkin saa huumausainereseptillä ja erityisluvalla lääkevalmisteena.

Toisaalta Bedrocanilla ja Dexedrinellä (juurikin se lääkemuodossa oleva (dekstro)amfetamiini) on yhteistä se, että kummallakaan ei ole myyntilupaa Suomessa, vaan erityislupa pitää hakea joka reseptille. Bedrocan vain vaatii vielä sen maahantuontiluvan, Dexedrine ei. Liekö tilanne siis se, että ne kymmenet (ehkä jopa sadat?) adhd-henkilöt joille Dexedrineä on määrätty, ovat lain edessä käytännössä huumeidenkäyttäjiä vaikka he eivät muuta käytäkään kuin omia lääkkeitään? Toisaalta taas huumausaineiden käyttö ja huumausaineiden väärinkäyttö ovat taas eri asioita. Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

05/2010: G37.9
05/2011: G35, RRMS

Ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa kevyemmälle alalle.
Lääkkeet: abcr kokeiltu. Käytössä Bediol-lääkekannabis ja D-vit 200ug/vrk.
IP on kirjattu

Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Vastaus #418 - 20.09.2010 - 18:08:16

Creidiki kirjoitti on 20.09.2010 - 12:17:40:
Hunns kirjoitti on 18.09.2010 - 12:36:11:

Bedrocan on kannabiskasvin naaraskukinnon kuivattua rouhetta. Se on määritelty huumeeksi huumausainelaissa. Jos lakia muutetaan se ei ole enää huume. Jos se lisätään lääkeaineluetteloon se muuttuu lääkkeeksi, niinkuin: kodeiini, morfiini, bentsodiatsepiini, buprenorfiini, fentanyyli, metadoni, noskapiini ja erilaiset barbituraatit.

Tässäpä ytimekkkäästi, lyhyesti ja yksinkertaisesti huumausaineen ja lääkkeen ero. Ero ei ole minulle niinkään moraalinen.

Minulla ei ole asiaan mitään selkeää kantaa, enkä ole erityisemmin kiinnostunut kannabista koskevista tieteellisistä tutkimuksista. Toivon etten joudu yllä mainittuja aineita koskaan käyttämään, kannabis mukaan lukien.

Ihmettelen vain tässä ketjussa ilmenevää sinisilmäisyyttä. Nähtävästi kannabiksen vaikutuksia ei tunneta, ei muissa eikä itsessä. Elämänkokemuksen puutetta?
Siirry sivun alkuun

ms-tauti vuodesta 1992, dg 2003, Copaxone, osatyökyvyttömyyseläkkeellä, keppi, joskus rollaattori

IP on kirjattu

Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Vastaus #419 - 20.09.2010 - 19:11:29

Tempsu kirjoitti on 18.09.2010 - 22:42:28:
Ja toisaalta kannabis-keskustelua laajemmin seuranneena itselleni on tosiaan tullut pikemminkin sellainen käsitys, että kannabiksen puolustajien ÄO ja verbaalinen ulosanti on yleensä parempaa kuin vastustajien...

No, mutta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 26 27 28 29 30 ... 58
Lähetä aihe Tulosta