Mun on pakko nyt kommentoida tähän, vaikka hyviä vastauksia onkin kyllä tullut.
Lainaus:Ihmettelen , miksi jo ennestään mahdollisesti kognitioltaan hauraitten pitäisi vetää säännöllisesti marihuanaa.
Itse en voi sanoa käyttäneeni kannabista mitenkään säännöllisesti, mutta säännöllisin väliajoin ja nimenomaan ms-oireisiin. Ja mulla sen käyttö nyt vain on valitettavasti parantanut kognitiivista toimintaa. Ja voin kyllä sanoa aivotoimintojen olleen heikentyneitä ennen käytön aloitusta. Nyt ei edes huomaa että mitään ongelmaa olisi ollutkaan.
Lainaus:mika 54, oletko tietoinen siitä, että kannabiksen käyttäjät vaativat miltei säännönmukaisesti aineen laillistamista, vähättelevät sen huumausaineluonnetta eivätkä muutaman kuukauden käytön jälkeen huomaa asiassa mitään ongelmaa?
Mikäs ongelma siinä sitten taas on?
Mun nähdäkseni kannabiksen ainoa "sivuvaikutus" on se että se alussa päihdyttää, mutta kuten täällä monet ovat todenneet, sekin vaikutus häviää suht nopeasti. Jäljelle jää vain se, että sen käyttö oikeasti auttaa. Ja se auttaa -yllätys, yllätys- moneen muuhunkin vaivaan. Ja tuosta huumausaineluonteen vähättelystä sanoisin, että se menee enemmänkin niin että valtaväestö on tässä se joka liiottelee ongelmaa. Kuitenkin tupakka ja alkoholi ovat todistetusti huomattavasti vaarallisempia. Itse en ole nähnyt kannabiksen käytössä mitään ongelmaa, en edes silloin kun en itse ollut edes kokeillut. Alussa itselleni oli ongelma ainoastaan se päihtyminen, ja nyt taas ongelmia ei ole. Eikös tuostakin muuten juuri huomaa että kannabista käytetään nimenomaan lääkkeenä, koska ne jotka harrastavat sen viihdekäyttöä hakevat juuri sitä päihtymistä? Jotekin kuulostaa vain näin maalaisjärjellä ajateltuna oudolta, että kutsutaan huumeeksi jotain sellaista joka ei huumaa.
Enkä myöskään näe mitään outoa siinä että ihmiset haluaisivat lailliseksi lääkkeen joka heitä oikeasti auttaa. Itse käytän mielummin lääkettä joka on luonnontuote ja oikeasti auttaa, kuin jotain keinotekoista valmistetta joka ehkä auttaa oireisiin mutta ei varsinaiseen ongelmaan, ja joka vahingoittaa elimistöä siinä sivussa.