Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 ... 5
Lähetä aihe Tulosta
Tuntopuutoksien hoito (Luettu 39029 kertaa)
Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Sukupuoli: female
Tuntopuutoksien hoito
28.08.2009 - 16:15:17

Tunto on puuttunut kaikkialta jo monen monta vuotta. Tänään fysioterapeutti kokeili tunnon palauttamista hieromasauvalla. Ensin käytiin läpi kädet, siten, että hieromasauva oli kädessäni ja lapaluu kovaa seinää vasten. Fysioterapeutti tunsi värinän lapaluussa eli luita pitkin voidaan johtaa tunnottomaan raajaan. Käsittelyn jälkeen tunsin ensimmäisen kerran moneen vuoteen sormeni.

Toisessa vaiheessa fysioterapeutti käsitteli jalkapohjia hieromasauvalla. Pikkuvarvas oli lähes alusta asti mukana, vaikka 10.8.2009 ei värinätuntoa ollutkaan. Tunnin loputtua, olin siis paljain jaloin, astuin lattialle ja maailma on ihmeitä täynnä, tunsin lattian kylmyyden.

Nyt on tarkoitus jatkaa fysioterapiassa tunnon palauttamista samalla systeemillä ja kenties jossain vaiheessa HUMS hankkii ihan oikean tähän tarkoitukseen suunnitellun laitteen. Toistaiseksi jatketaan hieromasauvalla.

Genitaalialuetta ei käsitelty! Silmänisku Sitä tullaan ensi vuonna hoitamaan sähköärsytyshoidolla.

Onko jollain muulla kokemuksia esim. Maskusta yrityksestä palauttaa tuntoa?
Siirry sivun alkuun

Dg. v. 2000, Betaferon 2001-2003
Osatyökyvyttömyyseläke v. 2003
Työkyvyttömyyseläke v. 2005

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Re: Tuntopuutoksien hoito
Vastaus #1 - 28.08.2009 - 16:42:17

^ ahaa, sillekin pampulle löytyy muutakin käyttöä kuin se ilmeisin. Täytyykin varmaan kokeilla tuntohäiriöitten hoitoon seuraavaksi, kun se perinteisin hoito on jo unohtunut lähes kokonaan...  Pyöritä silmiä

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Vastaus #2 - 28.08.2009 - 17:28:20

Joo kaiva Mymskä se dildo naftaliinista ja käytä jalkapohjiin ja sormiin. Muuten HUMS –fysioterapia on hankkinut hieromasauvat ihan oikeasta seksikaupasta. Nyt on kulunut jo kaksi tuntia kulunut fysioterapiasta ja yhä edelleen jalkapohjat tuntevat lattian tämänhetkisen viileyden.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

sivupersoona nelivuotiaana...

Uusimaa
Vastaus #3 - 28.08.2009 - 21:35:50

No helkkari sentäs, loisto neuvo! Nythän täytyykin värvätä jumppari viemään seksikaupassa käymään ja ostaa oikein halonkokoinen jyrrytin! Ihan oikeesti, en pelleile. Mulla on takatassuissa niin onneton verenkierto jo nykyään... mutta oiskohan niitä vähän vähemmän "aidon" näköisiä joita tähän tarkoitukseen vois käyttää, ettei tuntis itteensä niin kamalaksi feministitankiksi joka vaan miehiä talloo jalkoihinsa...  Nolostunut
Siirry sivun alkuun

- dg 1988, SPMS, työkyv.eläkkeellä 2001-> motto: Mäsä ei mua hautaan vie vaan minä mäsän!

IP on kirjattu

amiel
God Member
Poissa

Havuja, prrkele!   
Rovaniemi
Vastaus #4 - 28.08.2009 - 22:17:39

Virnistys    Virnistys

Anteeksi, ihan asiaa kirjoitatte, mutta mä nauran täällä silti ihan hysteerisenä.

Ne patukathan vois sitoa jalkoihinsa vähän kuin jotkut nauhasandaalit, hitto, sehän se vasta oliskin varsinaista sauvakävelyä  Virnistys   Virnistys

Läkähdyn.

Ja ajatelkaa pientä siroa Piikkiä tärisyttämässä jalkojaan pesäpallomailan kokoisella vibraattorilla. Vois olla aikamoista hutunkeittoa  Virnistys

Tekisköhän muuten sähköhammasharjalla mitään? Plakit pois suusta ja päästä... Täh
Siirry sivun alkuun

Vilkkaat heijasteet-97, eka plakki-98, MS-dg 2006 (hyvänlaatuinen ms-sairaus), ei selkeitä pahenemisia, ei lääkitystä. Kunto hyvä; MS ei näy, mutta tuntuu. Töissä.
Olen puhunut läpiä päähäni.

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 28.08.2009 - 22:58:19

Piikki kirjoitti on 28.08.2009 - 21:35:50:
Nythän täytyykin värvätä jumppari viemään seksikaupassa käymään ja ostaa oikein halonkokoinen jyrrytin!

Ei kannata mitään halonkokoista hommata, niissä on paljon huonommat värinät. *Jostain kuulin* että sitä vibraa kannattaa kokeilla nenänkärkeen, mutta se tais liittyä jotenkin genitaalien tuntemuksiin.

Mutta seksikauppaan ja testaamaan! Dildo varpaisiin vaan. On ne varmaan kummempaakin siellä nähneet.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

amiel
God Member
Poissa

Havuja, prrkele!   
Rovaniemi
Vastaus #6 - 28.08.2009 - 23:58:09

Lainaus:
Dildo varpaisiin vaan. On ne varmaan kummempaakin siellä nähneet.
...kuten esim. dildo nenänpäässä   Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Vilkkaat heijasteet-97, eka plakki-98, MS-dg 2006 (hyvänlaatuinen ms-sairaus), ei selkeitä pahenemisia, ei lääkitystä. Kunto hyvä; MS ei näy, mutta tuntuu. Töissä.

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

Uusimaa
Vastaus #7 - 29.08.2009 - 09:59:49

*nyyh! ruhahahahaa!*
Siirry sivun alkuun

- dg 1988, SPMS, työkyv.eläkkeellä 2001-> motto: Mäsä ei mua hautaan vie vaan minä mäsän!

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #8 - 29.08.2009 - 12:03:12

Mulla on käsissä aika voimakkaita tuntopuutoksia, ei kuitenkaan tuota Fannyn luokkaa, mutta hankaloittaa kyllä elämistä ja olemista.
Mulle Maskussa suositeltiin "hieromasauvaa" ja kävin sellaista seksuaaliterapeutin luona kokeilemassa. Pitelin erilaisia kädessäni, ja se mikä jätti voimakkaimman tunteen käsiin, lähti mun mukana kotiin.  Viileä
Siellä oli myynnissä muutamia malleja, ja tämä erittäin pienikokoinen tärinävekotin herätteli tuntoa mun käsiin. Joskus olen käyttänyt sitä sääriin, herätelläkseni tuntoa. Toimii ainakin toistaiseksi.

Ihmettelen ettei ole keksitty tuohon hommaan ihan oikeasti tarkoitettua värinälaitetta...toisaalta taas noi seksikaupan  on halvempia, uskoisin? Jos joku tekisi juuri tuntohäiriöihin sopivia, hinta pomppaisi kattoon.
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

Uusimaa
Vastaus #9 - 29.08.2009 - 16:35:46

Päivällä tuossa loppui kylällä käydessä vasemman jalan nousu aivan tyystin, ja kun Misterin avustuksella kotiovesta sohvalle könysin, päätin välittömästi kokeilla josko tuo tavallinen Omronin "sähkölätkä" saisi jalkaan jotain vibaa.

No, ei saanut. Ees tuntunut miltään. Pakko kai ottaa ja väärinkäyttää vaaleanpunaista pikkukaveria...  Kieli
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 29.08.2009 - 18:01:19

^ mutta eikös se ole hyvä, että sille edes jotain käyttöä on (tai mistä minä tiedän, miten paljon teillä sille käyttöä on. äh.)?
Mutta tuskin ko. pikkukaveri siitä kuitenkaan pahastuu.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Vastaus #11 - 29.08.2009 - 18:30:49

Jalkapohjat tuntevat edelleen lattian lämpötilan. Jippii!!

Tuo neuvolan fysioterapeutin käyttämä laite ei muuten ollut mikään peniksen näköinen laite, vaan siisti vaaleansininen kova putki, missä oli päässä kolme pientä samankokoista nystyrää samassa tasossa. Jos tämä hieromasauva auttaa saamaan edes vähän tuntoa takaisin jalkapohjiin ja sormiin, kysyn, mistä sauva on ostettu ja hankin samanlaisen kotiin. Telkkua katsellessa puolen tunnin käsittely varpaiden ja jalkapohjien kanssa saattaa jopa auttaa tuntopuutoksiin. Testi on tehty ja kiva nähdä, miten kauan vaikutus pysyy.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 29.08.2009 - 23:24:37

Vakavasti puhuen nuo tuntohäiriöt ja -puutokset ovat siinä määrin elämää haittaavia oireita, että ihan sama millä niihin keksitään hoitoa kokeilla.

Ihminen on luova otus, sen todistaa tämäkin mainio esimerkki. Mä aion kokeilla myös, jos ja kun menee taas tuntemukset sekaisin tai katoaa kokonaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

Uusimaa
Vastaus #13 - 30.08.2009 - 16:56:17

Öh, päivitystä... "pikkukaveri" ei mulla ainakaan ihan suoriutunut uudenlaisesta tehtävästään; osaksi kyllä siksi ettei patukka pysynyt meikäläisen tassussa, eikä "tallaaminenkaan" onnistunut desing-syistä. Toimintavalmius oli sillä kyllä kova, ja ääni tarmokas! Kyllä uskon hyvinkin, että vähän eri muotoisella surruttimella homma onnistuisikin eli verenkierto lähtisi skulaamaan.

Hillitön pirinä hälytti muuten paikalle hämmentyneen Misterin, joka melkein kieriskeli naurusta kylellään kun luin sille tään ketjun ja selitin notta mikä täällä pirisee ja kuin varten tällä kertaa...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

amiel
God Member
Poissa

Havuja, prrkele!   
Rovaniemi
Vastaus #14 - 30.08.2009 - 17:47:33

Haa, pitihän munkin kokeilla omaa pikku surisijaa.

Se oli mun tapauksessa Oral B ja sen vanhentunut harjaosa. Mulla on tuntopuutoksia varpaissa, päkiöissä sekä kantapäissä ja huristelin näitä alueita kokeeksi muutaman minuutin. Ensin se ei tuntunut juuri miltään, ja varsinkin varpaat oli niin tunnottomat, että piti ihan katsoa, että osuuko se harja edes ihoon.
Kun lähdin tallustelemaan käsittelyn jälkeen, huomasin jaloissa selvää kihelmöintiä. Siinä tärinässä on siis oikeesti jotain taikaa!

Mä en oo nyt ihan suoraa päätä menossa dildo-ostoksille, mutta sellaisen vesitornin näköisen niskahierontalaitteen voisin investoida. Muistatteko, niitä oli joskus 90-luvun alkupuolella. Niissä oli pitkä kahva, ja aivan hiivatinmoinen tärinä, kun hieroi hartioita, niin koko pää tärisi. Sellaisen kun sais   Pyöritä silmiä
Sillä olis hyvä käsitellä jalkoja, kun se varsi oli sellainen 40-50 cm pitkä, ja se hierontaosa oli siellä varren päässä.

Ja sillä ilkiäis hoitaa ittiään myös lasten silmien edessä. Vihreä kaalimato katoais samantien niitten leikkeihin, ja varmaan lelupäivänä päiväkodin tätien ihmeteltäväksi   Virnistys
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 ... 5
Lähetä aihe Tulosta